Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دونالد ترامپ در روز 20 ژانويه سال 217 به عنوان رئيس جمهور آمريکا سوگند ياد کرد اما با گذشت حدود 15 ماه از رياست جمهوري وي بسياري از مقامات دولت آمريکا در بخش‌هاي گوناگون به دليل اختلاف نظر با رئيس جمهور يا اخراج شده‌ و يا خود استعفا داده‌اند.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري ميزان، دونالد ترامپ در روز 20 ژانويه سال 217 به عنوان رئيس جمهور آمريکا سوگند ياد کرد اما با گذشت حدود 15 ماه از رياست جمهوري وي بسياري از مقامات دولت آمريکا در بخش‌هاي گوناگون به دليل اختلاف نظر با رئيس جمهور يا اخراج شده‌ و يا خود استعفا داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استعفاي مشاور امنيت ملي آمريکا
«مايکل فلين» مشاور امنيت ملي دولت ترامپ ماه فوريه سال 2017 از سمت خود کناره‌گيري کرد.
در پي انتشار گزارش‌هايي مبني بر ارتباط ميان فلين و سفير روسيه در آمريکا و تماس‌هاي انجام شده ميان آنها، فلين از سمت خود کناره‌گيري کرد.
استعفاي مايکل فلين در حالي صورت گرفت که کمتر از يک ماه از عمر دولت جديد آمريکا مي‌گذشت.
صرف‌نظر گزينه مورد نظر ترامپ از پذيرش سمت وزارت کار
16 فوريه سال 2017 رسانه هاي آمريکايي گزارش دادند که نامزد مورد نظر دونالد ترامپ براي پست وزير کار آمريکا از وزارت صرفنظر کرد.
دليل اين اقدام افشاگري‌هاي بود که درباره زندگي خصوصي و همچنين در ارتباط با حرفه اصلي او مطرح شد.
شورش آرام اعضاي دولت ترامپ
ماه ژوئن سال 2017 پايگاه «نيويورک تايمز» در گزارشي نوشت که برخي از اعضاي دولت آمريکا همزمان با افزايش تنش با دونالد ترامپ در حال انجام يک «شورش آرام» هستند.
نيويورک تايمز مي‎نويسد: در حالي که ترامپ به دنبال اتحاد با ديگر کشورهاست برخي از ديپلمات‌هاي ارشد دولت آمريکا آشکارا در حال مخالفت و جدا شدن از وي هستند که اين امر نوعي شورش آرام به حساب مي‌آيد.
«ديويد رنک» کاردار سفارت آمريکا در چين به کارکنان خود اعلام کرد که قادر به دفاع از تصميم ترامپ در راستاي خروج از پيمان آب و هوايي پاريس نيست و بعد از اعلام اين مطلب از سمت خود استعفا داد.
تنها يک روز پيش از اقدام کاردار آمريکا در چين، «لوئيس لوکنز»، سفير آمريکا در لندن، نيز در پي حمله تروريستي با انتشار پيامي در صفحه توييتر حمايت خود از «صادق خان» شهردار لندن را اعلام کرد.
پيش از اين نيز «دانا شل اسميت»، سفير آمريکا در قطر، با انتشار پيامي در صفحه توييتر خود به اخراج مدير اف.بي.آي از سوي ترامپ واکنش نشان داد.
استعفاي دادستان کل آمريکا
ماه ژوئن رسانه‎هاي آمريکايي به نقل از منابع آگاه اعلام کردند که دادستان کل آمريکا به علت اختلاف شديد با دونالد ترامپ استعفاي خود را تقديم کرده است.
رسانه‌ها به نقل از منابع نزديک به رئيس‌جمهور آمريکا اعلام کردند دونالد ترامپ بار‌ها در نشست‎هاي خصوصي «جف سشنز» را
سرزنش مي‌کرد که چرا خود را از پرونده مربوط به ادعاي دخالت روسيه در انتخابات آمريکا نجات داده‌ است.
اين منابع دولتي گفته بودند سرزنش‌هاي رئيس‌جمهور به حدي بود که دادستان کل اعلام کرد که استعفا خواهد داد.
استعفاي مدير کل اخلاقيات دولت ترامپ
«والتر شاب» مدير دفتر اخلاقيات دولت آمريکا که از ابتداي ورود دونالد ترامپ به کاخ سفيد بر سر رويکردهاي وي، بارها با رئيس جمهوري اين کشور منازعاتي داشت، سرانجام در اعتراض به رويکردهاي ترامپ از سمت خود استعفا داد.
به گفته مقامات کاخ سفيد شاب که سال 2013 از سوي اوباما رئيس جمهوري پيشين آمريکا به اين سمت منصوب شده بود از ابتداي ورود ترامپ به کاخ سفيد، بارها برسر رويکردهاي رييس جمهوري با او به مشاجره پرداخت و نظراتش را رد کرده بود.
وي در ماه جولاي رسما از مقام خود استعفا کرد و نوشت که از تاريخ 19 ماه جاري ميلادي همکاري با يک مرکز کمپين هاي حقوقي فراجناحي را به منظور مقابله با فساد دولتي در آمريکا آغاز خواهد کرد.
استعفاي شان اسپايسر سخنگوي کاخ سفيد
ماه جولاي سال 2017 شان اسپايسر سخنگوي کاخ سفيد استعفا داد.
رسانه‌هاي آمريکايي گزارش دادند که رئيس جمهور آمريکا، «آنتوني اسکاراماچي» را به عنوان مدير ارتباطات کاخ سفيد منصوب کرده و اسپايسر نارضايتي خود را از اين انتصاب ابراز کرده است.
برکناري آنتوني اسکاراماچي
رئيس جمهور آمريکا «آنتوني اسکاراماچي» را تنها 10 روز پس از انتصابش به عنوان مدير ارتباطات کاخ سفيد، برکنار کرد.
استعفاي يک مسئول ديگر
ماه جولاي «مارک کارالو» مسئول هماهنگي رسانه‌اي تيم حقوقي ترامپ در ارتباط با بحران اتهامات وارده به مسکو مبني بر دخالت در انتخابات رياست جمهوري آمريکا نيز از سمت خود استعفا کرد بدون اينکه به دلايل اين تصميم خود اشاره کند.
درخواست عزل داماد ترامپ
گروهي از دموکرات هاي مجلس نمايندگان آمريکا ماه جولاي در نامه‌اي به دونالد ترامپ رئيس جمهوري اين کشور ، از وي خواستند تا جرد کوشنر را به دليل تماس‌هايش با مقامات روس برکنار کند.
اين نامه چند روز پس از آن نوشته شده که کوشنر در دو جلسه پشت سر هم در مجلس نمايندگان و سناي آمريکا حاضر شد و درباره ديدارش با يک وکيل روس در سال 2016 توضيحاتي داد.
استعفاي دو دستيار نيکي هيلي
2 نفر از دستياران ارشد «نيکي هيلي» ماه آگوست از سمت خود استعفا دادند، «کناره‌ گيري‌هايي کليدي» درست در بحبوحه شدت گرفتن تنش‌ها ميان آمريکا و کره شمالي به وقوع پيوست.
«استيون گراوز» (Steven Groves) رئيس دفتر «نيکي هيلي» و «جاناتان واچل» (Jonathan Wachtel) مدير ارتباطات وي 2 فردي هستند که از سمت‌ هاي خود استعفا دادند.
استعفاي جمعي اعضاي کميته هنري کاخ سفيد
ماه آگوست سال گذشته تمام اعضاي کميته «هنرها و علوم انساني» کاخ سفيد ضمن اعتراض به اظهارات «دونالد ترامپ» در حمايت از گروه‌هاي نژادپرست، از اين کميته کناره‌گيري کرده و از ترامپ هم خواستند از رياست‌جمهوري استعفا دهد.
دولت ترامپ در واکنش به استعفاي اعضاي کميته هنري هم موضع مشابهي گرفته و اعلام کرده که از چندي پيش قصد داشته اين کميته را منحل کند.
کناره‌گيري دو ديپلمات ارشد وزارت خارجه آمريکا
ديپلمات ارشد آمريکا و مسئول ميز نظارت بر سياستهاي اين کشور در سازمان ملل و ديگر سازمانهاي بين‌المللي ماه آگوست از سمت خود استعفا کرد.
تريسي ژاکوبسن، 52 ساله، ديپلمات باسابقه و مدير اداره امور سازمانهاي بين المللي وزارت خارجه آمريکا از تصميم خود براي کناره‌گيري خبر داد.
استعفاي اجباري وزير بهداشت آمريکا
دونالد ترامپ ماه اکتبر از «تام پرايس» وزير بهداشت دولت خود خواست تا از سمت خود کناره‌گيري کند.
در پي اين تصميم، کاخ سفيد اعلام کرد تام پرايس از اين سمت استعفا کرد و ترامپ نيز آن را پذيرفته است.
مشاور وزارت خارجه آمريکا
يک مقام ارشد وزارت خارجه آمريکا که مسئول اصلاح ساختار اين وزارتخانه بود، تنها سه ماه پس از تصدي سمتش استعفا داد.
يک مقام آمريکايي که نخواست نامش فاش شود، اظهار داشت که «ماليز بيمز» اواسط ماه اگوست به عنوان مشاور وزارت خارجه آمريکا منصوب شد اما او اينک تصميم گرفته که به محل سابق زندگي اش در بوستون بازگردد.
استيو بنون استراتژيست ارشد کاخ سفيد
ماه آگوست دونالد ترامپ، استيو بنون مشاور ارشد کاخ سفيد در امور استراتژي را از کار برکنار کرد.
نيويورک تايمز به نقل از دو مقام آمريکايي نوشت ترامپ به دستياران ارشد خود اعلام کرده وي تصميم گرفته است بنون را از سمت خود برکنار کند.
معاون مدير اف‌بي‌آي
معاون مدير اف‌بي‌آي در پي به وجود آمدن انتقادات شديد مبني بر رفتار‌هاي تبعيض‌ آميز عليه دونالد ترامپ در اين سازمان، سال آينده از سمت خود ه‌گيري خواهد کرد.کنار
سومين مقام بلندپايه وزارت دادگستري
به دنبال حملات لفظي که دونالد ترامپ به مقام‌هاي ارشد مجري قانون داشت راشل برند، سومين مقام ارشد وزارت دادگستري آمريکا براي مخالفت با رويه‌ ترامپ، تصميم به استعفا گرفت.
نويسنده نطق‌هاي جنجالي ترامپ
نويسنده متن سخنراني‌هاي رئيس جمهور آمريکا تنها چند روز پس از استعفاي «رابرت پورتر»، از مشاوران ارشد کاخ سفيد، از سمت خود کناره‌گيري کرد.
«ديويد سورنسن» در پي متهم شدن به بدرفتاري با همسر خود استعفا کرد.
«جسيکا کوربت»، همسر سابق سورنسن، در مصاحبه با واشنگتن پست گفته است که سورنسن در طول 2.5 سال زندگي مشترک وي را مورد آزار قرار داده است.
مدير ارتباطات سفيد کاخ
«هوپ هيکس» يکي از مشاوران باسابقه دونالد ترامپ و مدير ارتباطات کاخ سفيد نيز از سمت خود استعفا کرد.
سي ان ان نيز در گزارشي به صحبت‌هاي هيکس اشاره کرد و بيان کرد : هيکس در گفتگو با قانونگذاران آمريکا گفته بود گاهي به خاطر ترامپ به ناچار دروغ گفته است.
مشاور اقتصادي دولت ترامپ
کاخ سفيد ماه مارس سال جاري اعلام کرد گري کوهن، مشاور اقتصادي دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا از سمت خود استعفا داده است.
سخنگوي اداره مهاجرت
جيمز شواپ به دنبال ناتواني در تحمل بار نشر روايت‌هاي ناصحيح دولت ترامپ از منصب خود استعفا کرد.
نيويورک تايمز دليل استعفاي جيمز شواپ را اينگونه شرح داد: شواپ به دليل آنکه توان تحمل بار نشر روايت‌هاي ناصحيح دولت ترامپ را نداشت از منصب خود استعفا کرد.
اخراج ناگهاني جيمز کومي
ماه مي منابع خبري اعلام کردند که «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهوري آمريکا رئيس «اف بي آي» را اخراج کرده است.
اخراج کومى در حالى صورت گرفت که وى به دليل به جريان انداختن تحقيقات در مورد ايميل هاى کلينتون تنها چند روز پيش از انتخابات، به جانبدارى از ترامپ و اثرگذارى بر انتخابات متهم شده بود.
راب پورتر
«راب پورتر»، يکي از مشاوران ارشد ترامپ، ماه فوريه سال جاريي و پس از آنکه دو همسر سابقش وي را متهم به بدرفتاري و خشونت کردند مجبور به استعفا شد.
دونالد ترامپ در واکنش به اين استعفا در جمع خبرنگاران و نيز در صفحه توييتر خود از پورتر حمايت و براي وي «آروزي موفقيت» کرد.
رکس تيلرسون وزير خارجه آمريکا
رئيس جمهور آمريکا ماه مارس رکس تيلرسون را از سمت وزارت خارجه برکنار و رئيس سيا را به جاي وي منصوب کرد.
ترامپ دليل برکناري تيلرسون را اختلاف با وي در برجام عنوان کرده و مي‌گويد: با تيلرسون به دليل توافق هسته‌اي ايران به اختلاف خوردم.
رکس تيلرسون طي اظهاراتي از علت برکناري خود اظهار بي‌اطلاعي کرده و گفت: با ترامپ صحبت نخواهم کرد و دليل برکناري خود را نمي‌دانم.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت /علت چیست؟ +تصاویر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از کانال تلگرامی دولت بهار، محمود احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم، به منظور شرکت در یک نشست علمی و تخصصی پیرامون « ارزش های مشترک در محیط زیست جهانی» امروز عازم بوداپست پایتخت مجارستان شد.

این سفر در پاسخ به دعوت رسمی گرگلی دلی رئیس «دانشگاه ملی لودوویکای» مجارستان انجام شده است.

این نشست علمی از ۱۷ الی ۲۱ اردیبهشت در بوداپست برگزار می شود و طی آن، احمدی نژاد به عنوان میهمان ویژه در باره اهمیت و ضرورت مقابله با تهدیدها و آسیب های وارده به محیط زیست سخنرانی می کند.

دانشگاه ملی لودوویکای بوداپست، فعالیت آموزشی خود را به طور متمرکز در حوزه خدمات عمومی و مدیریت دولتی به انجام می رساند و ریاست آن توسط رئیس جمهور مجارستان منصوب می شود.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903433

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت /علت چیست؟ +تصاویر
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • افشاگری دستیار ترامپ در مورد رابطه با خانم بازیگر فیلم های ...
  • لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم