Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@10:09:18 GMT

سمپاشی علیه آفت سن مادر در کرمانشاه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۶۸۲۴۰

سمپاشی علیه آفت سن مادر در کرمانشاه آغاز شد

خسرو شهبازی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی جاری در صورتی که گندم تحویلی کشاورزان بین 2 تا چهار درصد سن زدگی داشته باشد به ازای هر کیلوگرم 250 ریال از قیمت گندم آنها کاسته خواهد شد.
وی تصریح کرد: در صورتی که سن زدگی بیش از چهار درصد باشد به ازای هر کیلوگرم مبلغ 350 ریال از قیمت گندم تحویلی کاسته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تاکید کرد: ضروری است کشاورزان به مراکز جهاد کشاورزی دهستان ها مراجعه کرده و با دریافت راهنمایی فنی نسبت به خرید سموم از فروشگاه های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.
شهبازی اضافه کرد: سمپاشی علیه آفت سن باید در ساعات گرم روز انجام گیرد و پیشنهاد می شود سمپاشی حدفاصل ساعت 9 و نیم صبح تا 6 بعد از ظهر انجام شود و به هنگام سمپاشی نکات فنی رعایت شود.
شهبازی گفت: کشاورزان به هنگام سمپاشی از خوردن و آشامیدن پرهیز کنند و از دستکش، ماسک و لباس کار مناسب برای سمپاشی استفاده کنند و بعد از پایان کار دست های خود را حتما با شوینده مناسب شستشو دهند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه به کشاورزان توصیه کرد علاوه بر سمپاشی علیه آفت سن و علفهای هرز باید همزمان از قارچ کش مناسب برای کنترل بیماریهای قارچی که تهدید کننده سلامت برگهاست اقدام کنند.
شهبازی تصریح کرد: بیماری قارچی از عواملی است که اگر با آن مقابله نشود باعث کاهش تولید محصول می شود.
کرمانشاه 946 هزار و 871 هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و 600 هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
میزان تولید گندم آبی و دیم استان در سال زراعی 96-95 بیش از 841 هزار تن بود که از این میزان بیش از 646 هزار تن به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد.
3033/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال جهاد کشاورزی زمین کشاورزی ماسک محصولات کشاورزی موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۸۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریدار بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: از ابتدای فصل خرید گندم در استان تاکنون ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.
امید جهان نژادیان با اشاره به حمل روزانه ۶۰ هزار تن گندم در استان افزود: از مجموع بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم، بیش از ۷۵۰ هزار تن گندم به مراکز سرپوشیده و سیلو‌ها ارسال شده است.
او با اشاره به بارندگی‌ها در سطح استان گفت: با همکاری دستگاه‌های مختلف حمل گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد و سرپوشیده در حال انجام است.
تمامی مراکز سرپوشیده، سیلو‌ها و کارخانه‌های آرد استان به طور شبانه روزی آماده دریافت گندم کشاورزان استان هستند.

دیگر خبرها

  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • خریدار بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • کشاورزان کماکان چشم انتظار اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات سمپاشی ١٠ هزار دریچه فاضلاب در نــیــشــابــور
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند