Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@23:28:59 GMT

بازدید 70 درصد گردشگران فریمان از سد این شهر

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۶۹۵۹۰

بازدید 70 درصد گردشگران فریمان از سد این شهر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریمان گفت: اغلب مسافران و گردشگران از مکان‌هایی چون سد فریمان، حمام قلندرآباد، دره مراغه، روستای باغ عباس، محوطه تاریخی سنگ بست، بافت تاریخی شهر فریمان، موزه مردم شناسی و منزل استاد مطهری بازدید داشته‌اند که در این میان نیز 70درصد این گردشگران از سد فریمان بازدید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن گیاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: از آغاز سفرهای نوروزی تا به امروز تاکنون حدود بین هشت تا 10 هزار گردشگر به این شهرستان سفر کرده‌اند. افرادی که در این شهر ماندگار شدند در مدارس سطح شهر اسکان داده شده اند.

وی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری که در شهرستان فریمان وجود دارد، ادامه داد: فریمان یکی از شهرستان‌هایی است که دارای آثار تاریخی منحصر به فردی از دوره‌های مختلف تاریخی از جمله غزنویان، تیموریان و قاجاریه است و سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی است. باید گفت با توجه به آماده سازی زیرساخت‌های لازم، بناهای دیگری نیز در چرخه گردشگری وارد شده است که همه این امور موجب افزایش و جذب گردشگران شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریمان تصریح کرد: از میان این آثار تاریخی می‌توان به مجموعه سنگ بست فریمان که به دوره غزنویان باز می‌گردد و در 30 کیلومتری مشهد قرار گرفته است اشاره کرد. با توجه به اینکه قدمت این منطقه به بیش از هزار سال گذشته بازمی‌گردد، قدیمی‌ترین مناره آجری ایران در آن به چشم می‌خورد. این اثز تنها اثر بازمانده از دوره غزنویان در ایران و همچنین یکی از قدیمی ترین بناهای اسلامی در خراسان به شمار می‌رود و از سبک معماری منحصر به فردی نیز برخوردار است که بر همین اساس بیشترین گردشگران خارجی که به این شهرستان سفر می‌کنند از منطقه سنگ بست فریمان بازدید بیشتری دارند. در سال 96 نزدیک به 150 هزار گردشگر اروپایی از منطقه سنگ بست بازدید داشته‌اند. 

وی گفت: همچنین می‌توان به یکی دیگر از مهم‌ترین و زیباترین آثار طبیعی شرق ایران به نام سد تاریخی این شهر اشاره کرد که خوشبختانه در سال 96 اقدامات خوبی به لحاظ زیرساختی در این اثر صورت گرفته است که به روند افزایش گردشگر به این منطقه کمک خواهد کرد.

گیاهی اضافه کرد: گفتنی است که منزل استاد مطهری که به  دوره اول پهلوی مربوط است و به یک موزه تبدیل شده است. حمام تاریخی قلندر آباد که به یک سفره خانه سنتی تبدیل شده است و همچنین مزار تاریخی یکی از امامزادگان که در روستای عشق آباد است و در هفت کیلومتری جنوب غربی فریمان قرار دارد و یک اثر تاریخی مربوط به دوره تیموریان است که از آن جا هم سالانه استقبال خوبی صورت می‌گیرد. همه اینها از دیگر مناطق گردشگری این شهر است که می‌توان از آن‌ها نام برد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریمان با بیان اینکه فریمان علاوه بر آثار تاریخی دارای جاذبه‌های گردشگری طبیعی است که می‌توان دو مورد از آن‌ها را نام برد، افزود: دو روستای باغ عباس و دره روستای مراغه نیز از جمله جاذبه‌های گردشگری طبیعی این شهر هستند که مناطق سرسبز و دارای رودخانه زیبایی است که  استقبال بی نظیری توسط گردشگران از این مناطق می‌شود.

دبیر ستاد خدمات سفر در خصوص اقدامات مهمی که در ایام نوروز در این شهرستان دنبال شد، خاطرنشان کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به فضاسازی گل در سطح شهر، نظافت جدول‌ها و رنگ آمیزی آن‌ها، نظافت بناهای تاریخی، مرتب سازی موزه‌ها و برگزاری سه غرفه صنایع دستی در سنگ بست، حمام تاریخی قلندرآباد و موزه مردم شناسی و همچنین تهیه تعداد زیادی بروشور که به جذب گردشگر در این منطقه کمک می‌کند، اشاره کرد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۶۹۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در طرح گردشگری بنادر استان بوشهر قایق‌های تفریحی با خدمات رسانی به ۴۷۱ هزار و ۸۶۲ نفر بیشترین سهم در طرح را به خود اختصاص دادند.

وی بیان کرد: بعد از قایق‌های تفریحی جت اسکی، موتور لنج و شناورهای فلزی مسافربری و گردشگری به ترتیب با خدمات رسانی به ۹۴ هزار و ۱۲۶، ۵۰ هزار و ۵۹۶ و ۴۲ هزار و ۷۷۶ گردشگری دریایی بیشترین سهم در اجرا طرح داشتند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در طرح گردشگری دریایی بنادر این استان ۹ موتور لنج سنتی در بنادر بوشهر، بوالخیر، عامری و رستمی و ۶ شناور فلزی در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت داشتند.

شکیبی نسب ادامه داد: در این طرح همچنین ۳۰ فروند جت اسکی در قالب هشت باشگاه و ۱۳۷ قایق تفریحی خدمات خود را به گردشگران دریایی بنادر استان بوشهر ارائه کردند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در طرح گردشگری دریایی بنادر استان پایانه بین المللی بندر بوشهر در نخستین سال فعالیت خود به بیش از ۱۵ هزار گردشگر و مسافر نوروزی خدمات ارائه کرد.

وی گفت: مهم‌ترین دستاورد طرح گردشگری دریایی بنادر استان ارائه خدمات ایمن و بدون حادثه به گردشگران دریایی بود که این مهم را نتیجه تلاش گروهی و ارزشمند فعالان طرح گردشگری بنادر استان دانست.

شکیبی نسب اظهار کرد: در شماری از مراکز غیرمجاز حوادثی برای گردشگران رخ داد که انتظار است گردشگران و هم استانی‌ها در هنگام دریافت خدمات گردشگری دریایی به استفاده از مراکز ایمن و مجاز اهتمام لازم را داشته باشند.

گفتنی است طرح گردشگری دریایی بنادر استان بوشهر ویژه نوروز امسال از ۲۵ اسفند تا ۲۴ فروردین ماه به مدت یک ماه به اجرا درآمد.

کد خبر 6079721

دیگر خبرها

  • دزفول پربازدید‌ترین شهر خوزستان در ایام نوروز ۱۴۰۳
  • بنا‌های تاریخی قوت گردشگری گیلان است
  • دزفول رتبه نخست بازدید گردشگران را به خود اختصاص داد
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • فردا بازدید از تمامی اماکن تاریخی استان فارس رایگان است
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • ۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند
  • تكمیل زیرساخت‌های گردشگری ساحل دریاچه ارومیه