Web Analytics Made Easy - Statcounter

فهرست نامزدهای نهایی جایزه‌ی ادبی «جیمز تیت بلک» در سال ۲۰۱۸ اعلام شد.

ایران آنلاین /یک رمان ضدآرمانشهری درباره جنگ‌های داخلی آمریکا و کتاب زندگی‌نامه «محمد علی کِلی» و «پرنسس مارگارت» از جمله مهمترین نامزدهای قدیمی‌ترین جایزه ادبی بریتانیا در دو بخش داستانی و زندگی‌نامه هستند.

جایزه «جیمز تیت بلک» که هر ساله به بهترین اثر داستانی و زندگی‌نامه منتشر شده در بریتانیا اعطاء می‌شود تنها جایزه در نوع خود در جهان است که از سوی یک دانشگاه (دانشگاه ادینبرا) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزدهای امسال در دو بخش ادبیات داستانی و زندگی‌نامه از میان ۴۰۰ اثر انتخاب شده‌اند و در بخش ادبیات داستانی چهار کتاب شامل «جنگ امریکایی» نوشته «عمر العکاد»،‌ «اشک‌های سفید» نوشته «هاری کونزرو»، «عشق اول» اثر «جیوندالین رایلی» و «اتریب» نوشته «الی ویلیامز» و در بخش زندگی‌نامه  نیز چهار اثر «روزی که گم شد» از ریچارد بیرد»، «مادام دوست‌داشتنی» نوشته «کریگ براون»، «علی، یک زندگی» از «جاناتان ایگ» و «دیده‌بان سپیده‌دم: جوزف کنراد در یک دنیای جهانی» برای دو جایزه ۱۰ هزار پوندی رقابت خواهند کرد.

«دی اچ لارنس»، «گراهام گرین»، «موریل اسپارک»، «زادی اسمیت»، «یان مک‌کلین» و «جان لوکاره» از جمله‌ چهره‌های مطرحی هستند که پیش از این موفق به کسب این جایزه ادبی شده‌اند.

جوایز «تیت بلک» سال ۱۹۱۹ توسط «ژانت کوتس» همسر «جیمز تیت بلک» راه‌اندازی شد تا یاد همسر درگذشته‌اش را گرامی دارد. هرساله بیش از ۴۰۰ کتاب و نمایش‌نامه توسط دانشجویان فارغ‌التحصیل دانشگاه ادینبرا در اسکاتلند مورد بررسی قرار می‌گیرند تا برندگان بخش‌های مختلف مشخص شوند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی افراد برتر مسابقات آزاد دارت کارگران کشور


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  مسابقات آزاد دارت کارگران کشور در بخش مردان در آکادمی دارت بوستان سئول با رقابت ۸۹ نفر از سراسر کشور برگزار شد و در پایان محمدامین کریم‌پور از تهران، مقام نخست را به دست آورد و جایزه ۸۰ میلیون ریالی را از آن خود کرد. جواد بیات از مشهد به نایب قهرمانی رسید و جایزه نقدی ۴۰ میلیون ریالی را گرفت. حسین اعرابی از اصفهان و سعید کریمی از تهران، در جایگاه سوم مشترک ایستادند و هر کدام جایزه ۲۰ میلیون ریالی را کسب کردند.

دیگر خبرها

  • جایزه نوبل ایرانی به ۶۲ محقق اعطا شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در حوزه انتخابیه قائم‌شهر معرفی شد
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس
  • انتشارات بین‌الملل با ۶۰ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • جایزه نوبل ادبی باید به فردوسی تعلق می‌گرفت
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • پرفروش‌های داستانی حوزه مقاومت در نمایشگاه
  • معرفی افراد برتر مسابقات آزاد دارت کارگران کشور
  • معرفی فینالیست‌های والتر اسکات ۲۰۲۴