Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@23:00:17 GMT

ائمه جمعه اردبیل برتوجه به توانمندی داخلی تاکید کردند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۷۰۷۸۰

ائمه جمعه اردبیل برتوجه به توانمندی داخلی تاکید کردند

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محسن محسنی امام جمعه موقت خلخال با تاکید براینکه مشکلات در داخل مرزهای همین کشور وبه دست مسئولان ومردم باید حل شود گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بیان کردند بی توجهی به ظرفیت واستعدادهای کشور در گذشته عامل بروز مشکلات امروزی بوده است .
وی بیان کرد: چنانچه به ظرفیت های کشور از جمله منابع نفت وگاز خدادادی ونیروی جوان کشور توجه شود بسیاری از این مشکلات از پیش روی مردم برداشته خواهد شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری گفت: در شرایط فعلی تنها راه چاره اقتصاد و رفع مشکل تولید خرید کالای ایرانی وحمایت همه جانبه از تولید کندگان است.

** امام جمعه نیر: حمایت از کالای ایرانی تحقق اقتصاد مقاومتی است.
حجت الاسلام میکائیل مقدسی امام جمعه نیر گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده و برای حمایت از کالای داخلی عظم ملی و مذهبی نیاز است.
وی افزود: اقتصاد زمانی رونق می‌یابد که تولید ملی رشد کرده واز کالاهای داخلی حمایت شود.
او اضافه کرد: شعار امسال یعنی حمایت از کالای ایرانی ادامه همان شعار تولید و اقتصاد مقاومتی است که رهبری مطرح کردند و اکنون وظیفه همه حمایت از کالای داخلی است .
امام جمعه نیر به فرارسیدن روز استقرار جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) این روز بزرگ را مهمترین روز در تاریخ انقلاب اسلامی قلمداد کرد.

** امام جمعه موقت مشگین شهر : شهروندان طبیعت را تخریب نکنند
امام جمعه موقت مشگین شهر نیز با گرامیداشت روز طبیعت ضمن سفارش اهالی به پرهیز از تخریب طبیعت از شهروندان خواست در حفظ محیط زیست وتنظیف معابر عمومی با مسئولان مربوطه همکاری کنند.
حجت الاسلام یدالله نعمتی با تبریک فرا رسیدن دوازدهم فروردین ماه روز جمهوری اسلامی به بیان دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت.
وی عزت وعظمت کنونی ایران اسلامی را مرهون خون شهدا وبصیرت مردم ورهبری پیامبر گونه امام راحل ومقام معظم رهبری دانسته و بر حفظ وصیانت از دستاوردهای نظام تاکید کرد.
6016/7117/7119/7116
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام جمعه موقت انقلاب اسلامی تولید ملی مقام معظم رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس

به گزارش جماران از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ امام خمینی در سال 1323 مطلبی را در دفترچه یادداشت های آقای وزیری مکتوب کرد که امروزه به عنوان قدیمی ترین متن مبارزاتی ایشان از آن یاد می شود و به نامه قیام لله مشهور است. در این مکتوبه که پس از تبعید رضا خان و در ابتدای سلطنت محمدرضا پهلوی نگارش شده است امام با مهیا دانستن شرایط برای قیام اسلامی از حق طلبان درخواست می کند که منافع شخصی را رها کنند و به فکر حرکت اصلاحی به منظور اعاده اسلام باشند.

یکی از نکات بسیار مهم این نامه امتزاج دقایق عارفانه و آیات قرآنی به منظور انعکاس وظیفه کنشگری عموم و خواص است. از آغاز که با استناد به آیه "قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی" کلام پی گرفته می شود و با حکایت مبارزات پیامبران ادامه پیدا می کند و درنهایت با استناد به آیه " وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً اِلَی الله ِ وَ‌‎ ‎‌رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی الله" سخن پایان می پذیرد.

 

 

 

 

 

30 سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی در تاریخ 1353/1/17 آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز دست خطی را در این دفتر مرقوم می کنند که امروز برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می شود.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در یادداشت خود با استناد به آیه " وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَکْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا" از عدم کنشگری متولیان امور دینی و عموم امت اسلامی در قیام برای تحقق اسلام گله کرده و آمدن روزی را آرزو دارد که با کنار رفتن مکاتب مادی و سست پایه، اسلام به عنوان برنامه زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گرفته شود.

 

 

متن کامل این نامه بدین شرح است:

«زیارت گنجینه گرانبهائی از کتاب و نوشته ی اسلامی که محصول کوششی ارجمند است بیننده را به یاد اقیانوس بیکران فرهنگ عمیق و غنی و عریق اسلام عزیز می افکند که در روزگار ترکتازی افکار و مکاتب و فرهنگهای سست و بی پایه ی بشری و در عهدی که پوشالی ترین بنیانهای فکری را در فکر و دل جهانیان مرتبت‌ها و پایگاه‌هاست همچنان و همچنان در عزلتخانه ی کتابها و کتابخانه ها زندانی است و در محوطه ئی بسی دور از زندگی و عمل پیروان اسلامی، تبعیدی. و متولیان و منادیان و مدعیانش را چیزی که کمتر به خاطر است و بیشتر در نسیان، رسالت و مسئولیت و تعهد خطیری است که قرآن و اسلام بدوش آنان نهاده که: و اذ اخذ الذین اوتو الکتاب لتبیننه للناس و لا تکتمونه .... به امید آن روز که امت عظیم اسلام، قرآن و اسلام را همچون برنامه ی زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گیرند... به امید بیداری ها و درس گیری ها... به امید تجلی حماسه ی اسلام و تشیع در زادگاه و پرورشگاه اسلام و تشیع

در روز دوشنبه 12 ربیع الاول هزار سیصد و نود و چهار هجری قمری

در حضرت مؤسس عالیقدر کتابخانه ادوم الله برکات وجوده الشریف نگاشته آمد

53/1/17

سید علی خامنه‌ای »

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود/تمام دریانوردان ایرانی هستند
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • قدردانی ائمه جمعه استان از پلیس برای اجرای موفق طرح نور
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • پیام سپاه لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس