Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@22:45:55 GMT

ضرورت آزادسازی قیمت گندم بر مبنای قیمت‌های جهانی

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۷۱۶۷۸

محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه آزاد سازی قیمت گندم بر مبنای قیمت جهانی را امری ضروری دانست و گفت: هم اکنون دولت هر کیلوگندم با نرخ 600 تومان به نانوایی های یارانه پز و 900 تومان آزاد پز قرار می دهد، در حالیکه قیمت جهانی هر کیلو گندم 800 تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با انتقاد از روش توزیع گندم با نرخ های متفاوت به نانوایی ها گفت: چند نرخی بودن گندم، فساد را به همراه دارد که دولت برای جلوگیری از فساد و رانت در نانوایی ها چاره ای جز اصلاح قیمت آرد و نان ندارد.

کرمی ادامه داد: با توجه به آنکه تمامی مسئولان از فساد در چند نرخی بودن قیمت گندم آگاه هستند، اما علت تعلل آنها در اجرای آزاد سازی قیمت را نمی دانیم.

رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه حجیم آزادسازی قیمت گندم از ابتدای سال آینده را امری ضروری دانست و گفت: آزاد سازی قیمت گندم باید بر مبنای قیمت های جهانی صورت می‌گیرد، در حالیکه دولت برای حفظخودکفایی گندم باید به کشاورزان یارانه پرداخت کند.

وی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به آنکه با آزاد سازی قیمت بنزین دیگر خبری از فساد و رانت نیست، کارشناسان براین باورند که در آرد ونان که یک کالای استراتژیک به شمار می رود باید هر چه سریع تر یکسان سازی صورت گیرد، چراکه  پرداخت یارانه قابل توجه به این بخش و کمبود نظارت ها زمینه را برای سودجویی بسیاری از افراد به همراه داشته است.

انتهای پیام/

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۱۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، محمدحسین واحدیان با اشاره به شعار هفته سلامت امسال مبنی‌بر «سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت» افزود: ۱ تا ۷ اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است بنابراین تمام تلاش ما این است که با امکانات موجود و اطلاع‌رسانی وسیع، ویژه برنامه‌های این هفته را باشکوه‌تر برگزار کنیم چراکه آگاه‌سازی امروز، تاثیر به‌سزایی در ارتقای سلامت آینده‌سازان کشور دارد.

دیگر خبرها

  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • ضرورت توجه به حجاب وعفاف در جامعه
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • ◄ تـامـلی بر موضوع آزاد سـازی نرخ بلیت هواپیما باتوجه به تـجربه دیگر کشـورها
  • آزادسازی دو هزار مترمربع از زمین های کشاورزی اسلامشهر
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت آموزش جمع‌آوری و تفکیک پسماند در مدارس
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد