Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این بسته خبری مهم ترین رویدادهای کمیته امداد در دی 96 را می خوانید.

 

اهدای کارت خرید جهیزیه به مددجویان در شرف ازدواج کمیته امداد از سال ۹۷

فاطمه رهبر معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد در نوزدهم دی گفت: کارت خرید جهیزیه به ارزش 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 تا 5 میلیون تومان از سال ۹۷ به مددجویان در شرف ازدواج اهدا می‌شود.

وی افزود: این طرح با هدف ارتقای کیفیت خدمات و خرید کالا‌های مورد نیاز بر اساس سلیقه مددجو اجرا می‌شود. بر این اساس کمیته امداد در حال امضای تفاهم‌نامه همکاری با فروشگاه‌ها و تولیدکنندگان کالا است تا مددجو با توجه به نیاز و بر اساس سلیقه خود برای خرید جهیزیه به فروشگاه‌ های طرف قرارداد مراجعه کند.

ده پیشنهاد کمیته امداد برای بهبود وضعیت نیازمندان در بودجه ۹۷

منصور قمشه معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد در بیستم دی گفت: کمیته امداد ده پیشنهاد کارشناسی شده را برای تقویت اعتبارات تخصیص‌یافته به مددجویان تحت حمایت در لایحه بودجه ۹۷ به کمیسیون‌های تخصصی مجلس تقدیم کرده است. این نهاد پیشنهاد داده چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از این رقم به افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی اختصاص یابد.

قمشه با اشاره به اینکه اعتبار اشتغالزایی مددجویان کمیته امداد از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی در بودجه امسال، دو هزار و صد میلیارد تومان تعیین شد، گفت: در لایحه بودجه سال ۹۷ این رقم ۷۰۰ میلیارد تومان کاهش‌یافته این در حالی است که طبق برنامه ششمِ کمیته امداد، باید سالانه ۱۴۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد ایجاد شود.

راه اندازی اپلیکیشن سپاس ویژه کمیته امداد امام خمینی(ره)


ابوالقاسم رستگار مدیرکل هماهنگی امور اجرایی مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در بیست و پنجم دی از راه اندازی اپلیکشن جدید سپاس ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد. 

مردم از طریق این اپلیکیشن می‌توانند به صورت صدقه عام، کمک‌های مالی خود را پرداخت کنند و همچنین خیران می‌توانند با داشتن بارکد مخصوص به صورت مشترک و مشخص پرداخت‌های خود را انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه از آغاز سال 96 رویکرد استفاده از روش‌های نوین را در فعالیت‌های کمیته امداد و بحث ارتباطات مردمی اضافه کرده‌ایم، گفت: یکی از راه‌های مشارکت مردم اپلیکیشن سکه است؛ در ساختار این اپلیکیشن از سیستم‌های بانک ملت استفاده شده است و تمام حامیان می‌توانند کمک های مالی را با استفاده از کد شناسه به حساب یتیم مورد نظر خود واریز کنند. به این ترتیب این مبلغ با کمترین هزینه ممکن به دست ایتام می رسد.

اختصاص 50 هزار واحد مسکن مهر به کمیته امداد و بهزیستی


پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در بیست و هفتم دی از اختصاص 50 هزار واحد مسکن مهر فاقد متقاضی به کمیته امداد و سازمان بهزیستی توسط دولت در سال 97 خبر داد. بالاترین و موثرترین حمایت ما به کفاف رساندن خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از لحاظ اقتصادی است.

فتاح با اشاره به اینکه تا پایان فروردین ماه فرصت جذب داریم، گفت: طبق تبصره 16 بودجه، امسال 2 هزار و 100 میلیارد تومان اعتبار بانکی برای اشتغال به کمیته امداد تعلق گرفته است. با توجه به اینکه سهم هر شغل 20 میلیون تومان است، حدود 140 هزار شغل را تا پایان امسال ایجاد می کنیم که در سامانه دولت ثبت می شود.

متولی یک سوم بیکاران کشور هستیم


حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) در بیست وهفتم دی با بیان اینکه کمیته امداد متولی یک سوم بیکاران کشور است،گفت:در مدل جدید اشتغال برای تقویت اقتصاد ملی گام بر می داریم.کمیته امداد سالانه 140 هزار فرصت شغلی ایجاد می کند که از این رقم باید 56 هزار شغل در روستاها، 14 هزار شغل برای افراد محروم باشد. مشاغل دانش بنیان، مشاغل خانگی، مشاغل زن سرپرست خانوار، مشاغل خانواده و مشاغل پایدار از جمله مشاغل دیگری هستند که باید در برنامه ریزی ایجاد اشتغال قرار گیرد.

 

200 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند


پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در سی ام دی گفت:بیش از 200 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند. اگر حمایت از این خانواده ها به شیوه درست و منطقی انجام شود ثمرات زیادی خواهد داشت و اگر انجام وظیفه در این موضوع به صورت کامل انجام نشود، تبعات منفی و آسیب هایی را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانواده شغلی است که در خانه انجام شود، گفت: شعلی که برای زنان سرپرست خانواده ایجاد می کنیم شغلی است که در خانه انجام شود. گلدوزی، خیاطی، تولیدات دستی از این قبیل شغل ها هستند که به اعتقاد من کمیته امداد در این زمینه موفق عمل کرده است.

 

افزایش درآمد مددجویان کمیته امداد با اجرای طرح جدید اشتغالزایی

حجت‌الله عبدالملکی‌ معاون اشتغالزایی‌ و خودکفایی‌ کمیته امداد امام خمینی‌ (ره) در سی ام دی گفت: با هدف‌گذاری‌های جدید می‌خواهیم به سقف‌ درآمد یک و نیم‌ میلیون تومانی مددجویان کمیته امداد با اجرای طرح‌ الگوهای‌ نوین اشتغال برسیم‌. بخشی از مددجویان علاقمند به مشارکت در طرح اشتغال‌ نیستند، چراکه‌ هراس‌ و نگرانی‌ این موضوع را دارند که از پوشش کمیته امداد خارج شوند و ترجیح‌ می‌دهند مبلغی‌ به عنوان مستمری‌ ولو‌ کمتر از حقوق‌ دریافت کنند، البته باید گفت تعداد این افراد کم است.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۱۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا ایراندوست بعدازظهر سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج سازندگی برگزار شد، با بیان اینکه از ۱۵ تا ۲۱ اردیبهشت به عنوان هفته بسیج سازندگی اقدامات شاخص جهادگران معرفی و رونمایی می‌شود، عنوان کرد: پروژه بزرگ آبرسانی استان قم که از طریق قرارگاه امام حسن (ع) اجرا شده و بسیج سازندگی قم معین اجرایی آن در قم بود در ۱۸ اردیبهشت در روستای بیدهند و کرمجگان افتتاح می‌شود؛ همچنین در این روز پروژه دو کاربری سالن ورزشی و حسینیه روستای ویریج که با مشارکت مردم ساخته شده است نیز راه‌اندازی می‌شود.

مسوول سازمان بسیج سازندگی استان قم، راه اندازی چند کانال آب کشاورزی و لوله کشی، سم پاشی محل نگهداری دام‌ها، برگزاری میزهای خدمت توسط بسیج کارمندان، طرح ویزیت رایگان شهید رهنمون و افتتاح پنج صندوق قرض‌الحسنه را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج سازندگی برشمرد.

وی با اشاره به اعطای ۱۵۷ میلیارد تومان وام تبصره ۱۸ گفت: ۹۳ میلیارد تومان این وام‌ها توسط بانک‌ها به متقاضیان واگذار شده است که در زمینه وام‌های اخذ شده رتبه اول را در بین دستگاه‌های متولی داریم.

ایراندوست با بیان اینکه همه فعالیت‌های گروه‌های جهادی توسط مرکز جهادی ساماندهی می‌شود، اضافه کرد: مرکز جهادی قم دو قرارگاه جهادی جغرافیا محور دارد که قرارگاه جهادی در غرب قم یعنی منطقه پردیسان قرارگاه حضرت معصومه (س) و قرارگاه شهدای جهادگر در شرق استان شامل؛ سلفچگان، کهک، خلجستان و جعفریه که به صورت کاملاً مردمی فعالیت می‌کنند؛ تعمیر و مرمت منازل محرومین، اعطای جهیزیه و لوازم‌التحریر، بسته‌های معیشتی از جمله فعالیت های این قرارگاه‌ها است.

وی با اشاره به مرمت ۱۰۲ منزل محرومان و نیازمندان در سال گذشته، ادامه داد: یکی از کارهای ویژه‌ای که امسال از طریق قرارگاه های جهادی صورت گرفت مشارکت در غرس درختان بود که در طول هفته روزانه هزار نهال غرس می‌شد و با اعلام فراخوان در روزهای جمعه هر هفته مردم نیز پای کار آمدند که این فرآیند در خلجستان ادامه پیدا می‌کند.

ایراندوست حضور و استقرار ائمه جماعت و مبلغان به همراه خانواده را از بهترین روش‌های تبلیغی برای روستاها دانست و گفت: در این راستا اقدامات لازم برای هفت روستا صورت گرفته و امام جماعت با خانواده خود مستقر شده است.

وی با اشاره به برگزاری پایگاه‌های علمی جهادی تصریح کرد: در گذشته کلاس‌های تقویتی با همکاری گروه‌های جهادی و با توان محدود برگزار می‌شد اما با همکاری بسیج فرهنگیان و آموزش و پرورش طرحی اجرا می‌شود که با استفاده از ظرفیت بسیج فرهنگیان و ظرفیت مدارس این کار به صورت فراگیر انجام شود.

مسوول سازمان بسیج سازندگی استان قم با بیان اینکه فعالیت قرارگاه کلاسی نو در هفته بسیج سازندگی آغاز می‌شود، یادآور شد: هدف از این قرارگاه تعمیر و نوسازی مدارس است و اقدامات اجرایی این کار توسط گروه‌های جهادی تخصصی صورت پذیرفته و نظارت و معرفی مدارس به اداره کل نوسازی و توسعه مدارس استان واگذار شده است.

وی ادامه داد: ۲۴ اردیبهشت رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود.

ایراندوست جشنواره روایت جهاد را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: ۲۵ اردیبهشت از پوستر این جشنواره رونمایی می‌شود و اختتامیه آن نیز در آبان ماه جاری برگزار می‌شود.

کد خبر 6093579

دیگر خبرها

  • رزمایش اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • جریمه دیرکرد بابت وام مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۲۴۰۰۰ خدمت مشاوره‌ای و روانشناسی به مددجویان کرمانشاهی ارائه شد
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل