Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد ـ مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد بر ضرورت ساماندهی و برخورد قانونی و جدی با واحدهای تولیدی غیرمجاز طیور در استان یزد برای حفظ امنیت غذایی مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق طهماسبی در نشست مراقبت و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان یزد اظهار داشت: همه ما به اهمیت پدافند زیستی و حفظ امنیت غذایی مردم واقف هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طهماسبی ادامه داد: حفظ امنیت غذایی و سلامت مردم به عنوان سرمایه های اصلی کشور در اولویت فعالیت های اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و قرارگاه پدافند زیستی استان قرار دارد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان افزود: خوشبختانه در استان یزد با حمایت های استاندار که فرماندهی قرارگاه پدافند زیستی استان را برعهده دارند، تاکید ویژه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بر توجه جدی به سلامت مردم و تعامل دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی استان در حوزه مقابله با تهدیدات زیستی و مهار آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، شناسایی کانون‌های آلوده و انهدام طیور و مرغ‌های مبتلا به این بیماری اقدامات سریع و بسیار خوبی در سال گذشته انجام شده و این فعالیت‌ها در سال جدید نیز درحال انجام است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: باید با الگوپذیری از کشورهای پیشرفته بتوانیم گام‌های تاثیرگذاری را در تغییر الگوی تولید، کنترل شیوع بیماری ها و روش های انهدام مرغ ها و طیور آلوده برداریم.

وی یادآور شد: البته در این حوزه شایسته است قبل از هر فعالیت دیگری به اقدامات پیشگیرانه توجه کنیم.

دبیر قرارگاه پدافند زیستی استان یزد با اشاره به وجود قوانین صدور مجوز برای واحدهای تولید دام و طیور بر ضرورت ساماندهی و برخورد قانونی و جدی با واحدهای غیرمجاز طیور در استان به منظور حفظ امنیت غذایی مردم و جلوگیری از فعالیت های این واحدهای غیرمجاز تاکید کرد.

محمود سروش، رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماریهای واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به طور قطع با هماهنگی، همدلی و روحیه ایثارگرانه ای که در بین مسئولان و مدیران استان یزد وجود دارد، خواهید توانست در بحرانی ترین شرایط بهترین بازده را در مقابله با تهدیدات زیستی و مهار بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان داشته باشید.

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری یزد محمدصادق طهماسبی یزد مجله ایران مهر نوروز نوروز 97 بوشهر گردشگری مسافران نوروزی سانحه تصادف خرم آباد کرمانشاه گرگان اردوهای راهیان نور راهیان نور 97 گردشگری مازندران میراث فرهنگی خراسان جنوبی شهرکرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۱۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌

ایسنا/زنجان مدیر امور اجتماعی اداره‎‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: تاسیس خانه‌های بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی در سال گذشته به ۱۴۵ واحد رسید که نسبت به سال پیش از آن رشد ۷ درصدی داشت.

سجاد اوجاقلو در گفت‌‍وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد واحدهای تولیدی واجد شرایط در استان دارای خانه های بهداشت کارگری هستند، اظهار کرد: هم اکنون تعداد کمی از واحدهای تولیدی که مشمول راه‌اندازی خانه بهداشت هستند در استان باقی مانده است که تاسیس خانه بهداشت در آنها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۲۳ هزار و ۵۰۰ کارگر از خدمات خانه‌های بهداشت، ادامه داد: ارائه خدمات رفاهی و استراحتگاهی برای کارگران در شهرهای سیاحی و زیارتی جزو برنامه‌ها قرار دارد، چرا که ارائه خدمات رفاهی جزو نکات مورد تاکید است و در این راستا در سال گذشته به ۲۳۲۰ کارگر و خانواده‌هایشان خدمات ارائه شده است.
 
اوجاقلو با اشاره به ارائه خدمات ورزشی به کارگران نیز خاطرنشان کرد: تعداد خانه‌های فرهنگ کار افزایش داده شده است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشند. داشتن جامعه کارگری با نشاط و پویا بهره‌وری را افزایش می‌دهد و این نکته باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • تمدید طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی دور از انتظار نیست
  • تور‌های گردشگری غیرمجاز در انتظار برخورد قانونی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی
  • خروج واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور بعد از ۶ سال از ورشکستگی با حمایت دستگاه قضا
  • استقرار ۱۴۵ خانه بهداشت کارگری در واحدهای تولیدی استان زنجان‌
  • خروج از ورشکستگی یک واحد تولیدی مکمل غذایی دام و طیور