Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزرای بسیج از یزد، آغاز سال جدید و ابتدای فصل بهار برای اکثر مردم فرصتی است برای مسافرت و پرداختن به تفریحات و استراحت؛ اما تعدادی از دانشجویان و دانش آموزان بسیجی استان یزد این ایام را متفاوت سپری کردند.
اردوی جهادی در کوهبنان برنامه‌ای بود که این جوانان برای آغاز سال جدید خود انتخاب کردند، جوانانی که در ماه‌های گذشته هم در اردو‌های چندروزه در این مناطق حضور داشتند و حالا تعطیلات شروع سال ۹۷ را فرصتی دیده بودند تا بیشتر و بهتر به خدمت‌رسانی بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علی پور میرزایی، درباره این اردوی جهادی در گفتگو با خبرنگار بسیج دانشجویی بابیان اینکه در این مدت، بیش از ۳۰۰ جهادگر یزدی از دانشجویان بسیجی، طلاب حوزه علمیه تفت، فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از مجموعه‌های فرهنگسرای مهدویت، مدرسه عشق و... در این اردو‌ها حضور داشتند، تصریح کرد: انجام پروژه‌های متنوع عمرانی، ازجمله ساخت اسکان موقت، همکاری در بازسازی منازل مسکونی تخریب‌شده، زیرسازی کانکس‌ها، لایروبی نهر آب روستا و... ازجمله این فعالیت‌ها بود.


دبیر قرارگاه جهادی سپاه الغدیر استان ادامه داد: روستای گور که در زلزله کوهبنان بیشترین خسارت را متحمل شده، محل اصلی فعالیت‌های جهادگران دانشجو و دانش‌آموز یزدی بود و در کنار فعالیت‌های متنوع عمرانی، برنامه‌های مؤثر و بانشاط فرهنگی نیز به همت این جهادگران اجرا شد.

آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل مشاهدات و گفتگوی خبرنگار بسیج دانشجویی یزد با جهادگران حاضر در این منطقه است.

می‌سازیم تا ساخته شویم

علی دهقان از دانش آموزان فرهنگسرای مهدویت درباره علت حضورش در این اردو‌ها به توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره لزوم توجه جوانان به فعالیت‌ها جهادی و انقلابی اشاره می‌کند و می‌گوید: هرچند این فعالیت‌ها گامی در کمک‌رسانی به این مردم شریف و هم‌وطنان زلزله‌زده است، اما در حقیقت، در این اردو‌های جهادی می‌سازیم تا ساخته شویم.

محسن امراللهی نیز از دیگر جهادگران فرهنگسرای مهدویت است که این اردو‌ها را مصداق بارز عمل به‌فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری می‌داند.

این جهادگر بسیجی درباره این اردو‌های جهادی ادامه داد: این اردو‌ها فرصتی است تا در کنار یکدیگر، فعالیت تشکیلاتی را بیاموزیم و اخلاق کار گروهی در خود نهادینه کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در این مدت، اظهار داشت: بازسازی خانه‌های تخریب‌شده با سرعت توسط جهادگران حاضر در منطقه در حال انجام است و تأمین مصالح لازم ساخت‌وساز باید موردتوجه مسئولین ذی‌ربط و خیرین قرار بگیرد.

شناسایی ظرفیت‌های اقتصادی منطقه توسط دانشجویان جهادگر

گروه جهادی فاطمه الزهرا (س) دانشگاه یزد نیز از دیگر گروه‌های جهادی حاضر در منطقه است؛ جهادگران این گروه دانشجویی در کنار فعالیت‌های عمرانی، برنامه‌هایی در راستای حل معضلات معیشتی و توانمندسازی اقتصادی مردم این منطقه نیز در دستور کار خود قرار داده اند.

مهدی اقبالی، مسئول کارگروه اقتصاد مقاومتی این گروه جهادی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های مشاغل خانگی و کسب‌وکار‌های کوچک در روستای گور باید بیشتر موردتوجه قرار بگیرد، تصریح کرد: بهبود وضعیت معیشتی روستائیان و رونق اقتصادی روستا در گرو توانمندسازی و مهارت افزایی اهالی روستا به‌خصوص جوانان، و حمایت و پشتیبانی از کسب کار‌های خرد است.

این دانشجوی جهادگر با اشاره به برخی توانمندی‌های شغلی اهالی این منطقه، به معرفی تعدادی از زنان کارآفرین روستای جور پرداخت و افزود: این کارآفرینان با مشاغل خانگی و تولید محصولاتی متنوع از شیرینیجات تا لباس و کیف و پارچه‌های زینتی و گلدوزی شده و... توانستند موفقیت‌های خوبی را در عرصه اقتصادی کسب کنند.

اقبالی با تأکید بر اینکه خانواده‌های کارآفرین یکی از ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی روستای جَور هستند، اظهار داشت: کارآفرینان و فعالان این حوزه، با حمایت مالی و معنوی بیشتر می‌توانند موتور محرک اشتغال بخشی از مردم روستا شوند و نشاط بیشتری را به روستا‌ها تزریق کنند.

وی اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، بسیج سازندگی و مسئولین کوهبنان وعده حمایت مالی از این خانواده را داده‌اند که امیدواریم همه مسئولین با عمل به وعده‌هایشان رونق و نشاط را به روستا‌ها بیاورند.

تلاش جهادگران برای حل معضل آب روستای جور

محمد بابایی از دیگر جهادگران گروه دانشگاه یزد به دیگر فعالیت‌های کارگروه اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی این گروه در روستای جور اشاره کرد و بیان داشت: در تحقیقات جهادگران مشخص شد که اکثر مردم روستا کشاورز هستند و معیشت آن‌ها از طریق کشاورزی تأمین می‌شود، اما به علت زلزله و تخریب بخشی از مسیر انتقال آب قنات روستا و همچنین ریزش آوار درون نهر‌های موجود در روستا و مسدود شدن آن، مشکل جدی برای کشاورزان به وجود آمده و بعد از وقوع زلزله، آب موردنیاز زمین‌های کشاورزی این روستا تأمین نشده است که این امر در آینده باعث به خطر افتادن اقتصاد و معیشت اکثریت اهالی این روستا می‌شود.
وی ادامه داد: علاوه بر این، کاهش آب قنات براثر خشک‌سالی چند سال اخیر و همچنین تخریب و ریزش بخش‌هایی از این قنات در اثر زلزله نیز یکی دیگر از مشکلات روستائیان بود که با پیگیری‌های مسئولین روستا و شهرستان، بودجه‌ای برای آن مصوب شد و کار اصلاح و لایروبی قنات شروع‌شده است.

بابایی بابیان اینکه یکی دیگر از مشکلات مربوط به آب کشاورزی روستای جَوَر تخریب نهر‌های قدیمی روستا بود؛ تصریح کرد: محل عبور این نهر‌های قدیمی درون خانه‌های مردم روستا بود و با تلاش مردم و جهادگران یک کانال جدید برای عبور آب در کنار یکی از کوچه‌های اصلی روستا گودبرداری شده است و تکمیل این کانال توسط قراردادی که فرمانداری، مدیرکل جهاد کشاورزی کوهبنان و مشاور استاندار کرمان با یک پیمانکار انعقاد کرده‌اند، قرار است در روز‌های آتی آغاز شود.

مهدی صادقی، مسئول این گروه جهادی نیز با اشاره به اینکه لایروبی نهر موقت روستا نیز از دیگر فعالیت‌های جهادگران دانشگاه یزد با همکاری مردم روستا بود، تصریح کرد: این فعالیت‌های متنوع در راستای حل معضلات آب با همکاری کشاورزان و همت و همدلی اعضای گروه جهادی به نفع اکثریت مردم انجام شد و رویکردی اجتماع‌محور برای روستا بود که روحیه‌ی بالای مشارکت اجتماعی مردم این روستا را ثابت کرد.

لزوم حمایت بهتر و بیشتر مسئولین از گروه‌های جهادی

محمدمهدی روح‌الامینی از اهالی روستا و فعالین اجتماعی کوهبنان، در گفتگو با خبرنگار بسیج دانشجویی به حضور چندماهه و مؤثر گروه‌های جهادی در مناطق زلزله‌زده کوهبنان اشاره کرد و افزود: حضور این جوانان جهادگر در مناطق زلزله‌زده برکات فروانی را به همراه داشته است و همواره مردم قدردان این جهادگران بوده و هستند.

وی بابیان اینکه ظرفیت‌های این گروه‌های جهادی باید بیشتر موردتوجه مسئولین قرار بگیرد، یادآور شد: مسئولین باید حمایت و پشتیبانی بهتر و جدی‌تری از این نیروی انسانی انقلابی و باانگیزه داشته باشند و موانع فعالیت‌های آن‌ها را برطرف کنند.

سید رسول هدایتی، دبیر اجرایی قرارگاه جهادی شهید محمدخانی یزد نیز با اشاره به اینکه در کنار فعالیت‌های متنوع عمرانی و فرهنگی و اقتصادی جهادگران در منطقه مطالبه گری از مسئولین و پیگیری مطالبات مردمی از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده در این مدت بود، یادآور شد: با توجه به شروع ساخت‌وساز‌ها و ضرورت سرعت بخشیدن به فرآیند فعالیت‌های عمرانی در منطقه تأمین مصالح ساختمانی موردنیاز باید موردتوجه جدی مسئولین و خیرین قرار بگیرد.

این جهادگر بسیجی با تأکید بر اینکه در کنار جهادگران یزدی، گروه‌های مختلفی جهادی از کرمان نیز در منطقه حضور دارند و این ظرفیت عظیم نیروی‌های جهادی نباید مغفول بماند، اذعان کرد: حمایت و پشتیبانی از جهادگران می‌تواند اتفاقات و رویداد‌های خوبی را در این منطقه رقم بزند و بسیاری از معضلات را برطرف کند.

دبیر اجرایی قرارگاه شهید محمدخانی یزد با اشاره به تداوم اردو‌های جهادی جهادگران یزدی در این منطقه زلزله‌زده، اظهار داشت: خیرین و علاقه‌مندان به همکاری و کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کوهبنان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۵۰۴۱-۷۲۱۱-۱۱۳۶-۳۳۱۴ متعلق به جبهه فرهنگی استان یزد واریز کنند و جهت اطلاع از آخرین فعالیت‌ها جهادگران در منطقه و همکاری با آن‌ها به پایگاه اطلاع‌رسانی قرارگاه جهادی شهید محمدخانی به نشانی q-hajammar.ir و یا کانال تلگرامی با آدرس @Q_Hajammar مراجعه کنند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۳۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمت ۱۹۵ گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری

رئیس بسیج سازندگی سپاه قمر‌ینی‌هاشم(ع) از ارائه خدمت ۱۹۵‌گروه جهادی در مناظق کم‌برخوردار استان چهارمحال و بختیاری خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردل، سرهنگ هوشنگ فولادی در حاشیه بازدید رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مسئول بسیج سازندگی کشور از منطقه عشایری دهدلی در شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: باید با رسیدگی به منطقه دهدلی و اعطا تسهیلاتی برای اشتغال مردم، مهاجرت معکوس انجام شود.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی روستای دهدلی، جاده است، افزود: امیدو است با کمک نهادهای مربوطه و سازمان بسیج سازندگی، طراحی ساخت جاده دهدلی به گونه‌ای انجام شود که بتوان در زمینه مسکن و شهرسازی به مردم کمک کنیم و به آسانی مصالح را به این منطقه آورد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قمر بنی هاشم (علیه السلام) استان چهارمحال بختیاری، گفت: اجرای طرح‌های آبخیز تا جالیز با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در دستور کار قرار گرفته است. 2 رشته قنات مطلوب در منطقه عشایری دهدلی وجود دارد، که اگر اینها مرمت، بازسازی و لایروبی شوند، زمینه کشاورزی، اشتغال و مهاجرت معکوس به روستا فراهم می‌شود.

فولادی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه عشایری دهدلی، مطرح کرد: این منطقه از نظر شیلات و آبزیان، کشاورزی، باغداری و دامداری ظرفیت بسیار خوبی دارد. مهمتر اینکه منطقه دهدلی را می‌توان به قطب دامداری تبدیل کرد و اگر طرح آبخیز تا جالیز فعال شود، پرورش ماهی و کشاورزی این منطقه رونق می‌گیرد.

 وی با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه عشایری دهدلی، بیان داشت: پیگیری‌های لازم در خصوص زیرسازی‌های بهتر جاده دهدلی انجام شده است و قطعاً این جاده آنطور که شایسته مردم است انجام می‌شود. آب شرب سالم و پایدار با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در این منطقه امروز به بهره‌برداری رسید و آیین کلنگ‌زنی 60 واحد مسکن مددجویان نیز انجام شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) استان چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: برخی از اقدامات بسیج سازندگی در منطقه عشایری دهدلی، کوتاه مدت و برخی نیز در بلند مدت صورت می‌گیرد. سازمان بسیج سازندگی به همراه دولت کارها را در این منطقه پیش می‌برد. هم اکنون 800 تا یک هزار نفر در قالب 195 گروه جهادی پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، رنگ آمیزی مدارس و فعالیت‌های عمرانی به مناطق کم برخوردار استان خدمات ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  • در پی راه‌اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی دیگری در مناطق شرقی کرمانشاه هستیم
  • ارائه خدمت ۱۹۵ گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • زنی که کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • اعزام ۹۷ گروه جهادی در هفته بسیج سازندگی به مناطق کم برخوردار/اجرای ۱۱۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر