Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان ، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قصرقند با بیان اینکه تاکنون بیش از دو هزار مسافر و گردشگر نوروزی از مکانهای دیدنی اين شهرستان ديدن کردند  گفت:این شهرستان با داشتن 49 اثر اسلامی، تاریخی و پیش از تاریخ دارای جاذبه های طبیعی بی شماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدایت الله باشنده افزود: 14 اثر تاریخی قصرقند در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

وی افزود : تپه های دمبیگان، سیاه بن و کوشک، نقوش کنده های شمال قصرقند(کاجو)، محوطه دمبگور، قلعه های ساخته شده مربوط به دوران اسلامی نظیر قلعه قصرقند و قلعه بگ از جمله آثار تاریخی و باستانی این شهرستان است.

وی گفت: آبشار آبند، قنات های چند صد ساله که شریان حیاتی قصرقند بوده و منبع آبیاری باغ های گرمسیری و شالیزارها است، کاشت درختان پرباری چون انبه و کشت برنج از ویژگی های این شهرستان محسوب می شود.

قصرقند از چشم اندازهای طبیعی فراوانی برخوردار است که می تواند خاطره و سفری خوش و به یاد ماندنی برای گردشگران به همراه داشته باشد.

شالیزارها، آبشارها، درختان میوه های گرمسیری، رودخانه پر آب کاجو و تمساح پوزه کوتاه از جاذبه های مهم و دیدنی این شهرستان است که نظر هر بیننده ای را به سوی خود جلب می کند.

وجود 22 رشته قنات و جاری شدن آب در دامنه ها سبب شده است تا در طول سال 2 بار برنج از شالیزارهای این منطقه برداشت شود، رویدادی که در دیگر مناطق کشور کمتر اتفاق می افتد.

رودخانه زیبا و دایمی کاجو شریان حیاتی شهر قصرقند مرکز این شهرستان را تشکیل می دهد و تمساح های پوزه کوتاه در طول سال فضای این منطقه را بسیار زیبا و خاطره انگیز می کنند.

از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر وجود روستاهای زیبا با باغ های میوه های گرمسیری، آبشارها و چشمه های آب معدنی و حیات وحش نادر در اطراف رودخانه کاجو و تمساح پوزه کوتاه است.

آنچه که قصرقند را از دیگر شهرهای سیستان و بلوچستان متمایز کرده فراوانی آب با وجود رودخانه های دایمی چون کاجو و قنات ها است.

قصرقند با توجه به پیشینه تاریخی که دارد از قدیمی ترین شهرهای جنوب شرقی سیستان و بلوچستان است به طوری که آن را به عنوان 'پایتخت مکران' می شناسند.

این شهرستان یکی از قطب های ویژه کشاورزی در جنوب سیستان و بلوچستان است که مهمترین محصول آن خرما، برنج، انبه، لیمو ترش، لیمو شیرین، پاپایا (خربزه درختی ) و موز است.

شهرستان قصرقند از سوی شمال به بخش آهوران، از جنوب به چابهار، از خاور به شهرستان سرباز و از غرب با نیکشهر همسایه است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جدید به منظور گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین‌الملل، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی صادر شده تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، داوود خوش شکن، با اشاره به اینکه 4 بیمارستان و 6 درمانگاه تخصصی در ابتدای سال مجوز فعالیت در حوزه IPD را دریافت کردند، اظهار داشت: از 4 بیمارستان ، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند. 

وی با اشاره به اینکه در فروردین ماه امسال جدید 2 هزار و 587 گردشگر سلامت از خدمات مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع 46 مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد 19 بیمارستان خصوصی و 3 مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه های تخصصی هستند. 

خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه های درمانی را بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می توان یکی از مهمترین اقدامات در سال جاری دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی 20 ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند. 

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سامانه جامع گردشگری سلامت به منظور دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای اولین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود، تصریح کرد: این سامانه ابتدا در یک شیفت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سئوالات خود را دریافت کنند. 

وی گفت: سال گذشته بیش از  80 هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • آغاز هفتمین دوره آموزشی توانمندسازی فعالان صنعت گردشگری
  • سراب سفره کوه سلسله
  • (ویدئو) آتش گرفتن یک تریلی در سیستان و بلوچستان
  • غرق شدن جوان ۲۸ ساله در رودخانه شهرستان زهک
  • آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی ۶۳ کشور بوده است
  • پیش‌بینی وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس