Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جهادی دانشجویی شهید چمران استان سمنان برای حل مشکلات مردم مناطق محروم آستین بالا زده‌اند و با حضور در مناطق محروم به یاری مردم شتافتند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، زندگی مردم در مناطق کویر همراه با سختی‌ها و مشکلات به همراه است و در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات ناشی از خشکسالی و کمبود آب مردم مناطق بویژه در روستا‌ها را مجبور به مهاجرت کرده است، فقر و محرومیت در برخی مناطق کویری همراه با ویژگی‌های آب و هوایی بیشتر شده است و مشکلات کمک رسانی به آن‌ها را دشوار می‌کند یکی از مناطق محروم در کویر روستای  زمان آباد مرکز دهستان خارتوران از توابع بخش بیارجمند شهرستان شاهرود  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  گروه پیشتاز شناسای روستا گروه جهادی شهید چمران

 روستای زمان آباد در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرق بیارجمند و ۲۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شاهرود قرار دارد و امداد رسانی به مردم توسط گروه‌های جهادی  با مشکل همراه است، شاهرودی مسئول گروه جهادی دانشجوی شهید چمران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو با اشاره به مشکلات عدیده مردم در روستای زمان آباد را شرایط سخت کمک رسانی به آن‌ها عنوان کرد و گفت: به دلیل مسافت طولانی بسیاری از گروه‌های امدادی که برای کمک به مردم این روستا می‌روند  دیگر حاضر به رفتن به آنجا نیستند.   به دلیل مسافت طولانی بسیاری از گروه‌های امدادی که برای کمک به مردم این روستا می‌روند  دیگر حاضر به رفتن به آنجا نیستند.     اردو جهادی درمانی دندانپزشکی  خوارتوران  با همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود   مسئول گروه جهادی شهید چمران با بیان اینکه از جمله مشکلات مردم این روستا کمبود آب است، گفت: بیشتر مردان روستا برای کارگری به شهر شاهرود یا تهران می‌روند و زنان در روستا حضور دارند، از جمله مشکلات این روستا نبود بهداشت به دلیل بی آبی است و به همین دلیل برخی گروه‌ها که برای کمک به مردم روستا می‌آیند با دیدن این مشکلات دیگر حاضر به بازگشت به این روستا نیستند.     آموزش کاردستی و سرگرمی زمان آباد

اما گروه جهادی دانشجوی شهید چمران برای حل مشکلات مردم این روستا آستین بالا زده اند با برگزاری کلاس‌های خیاطی حرفه‌ای و آموزش به زنان روستا آن‌ها را برای کسب درآمد از این راه تشویق کرده‌اند، از دیگر فعالیت این گروه جهادی اعزام گروه‌های پزشکی بقیع الله به این منطقه در جهت ارایه خدمات درمانی و بهداشت و دانپزشک بوده است.   گروه جهادی دانشجوی شهید چمران برای حل مشکلات مردم این روستا آستین بالا زده اند با برگزاری کلاس‌های خیاطی حرفه‌ای و آموزش به زنان روستا آن‌ها را برای کسب درآمد از این راه تشویق کرده‌اند    
شکوهی مسئول گروه جهادی دانشجوی شهید چمران در این رابطه می‌گوید که  به دلیل مسافت طولانی کمتر گروهی برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی صورت می‌گیرد. وی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی گروه جهادی بر تأثیر آن بر مردم روستا گفت و خاطرنشان کرد: بیشتر مردم روستا ماهواره داشتند و بعد از فعالیت فرهنگی گروه جهادی  بیشتر آن‌ها ماهواره‌ها را جمع آوری کردند.   اردو جهادی درمانی  خوارتوران  با همکاری دانشگاه صنعتی شاهرود

بخشی از فعالیت این گروه جهادی در روستای طلوبین میامی بوده است که گام‌های موثری در جهت اشتغالزایی توسط گروه جهادی دانشجویی شهید چمران در آن منطقه صورت گرفته است، مسئول گروه جهادی دانشجویی شهید چمران در این رابطه گفت: فعالیت این گروه در ۵ دوره در این روستا انجام شد که کارآفرینی مدونی در  آن شکل گرفت.   آموزش طب سنتی در روستاهای اطراف  
شکوهی بیان کرد: اشتغالزایی در زمینه پرورش گیاهان دارویی، پرورش قارچ و راه اندازی کارگاه قالی بافی از جمله فعالیت‌های صورت گرفته بود که در این مناطق محروم در جهت اشتغالزایی انجام شد.       کلاسهای آموزشی نمد زمان آباد

 مشکل کمبود آب آشامیدانی برای مردمی که مجبور بودند برای تهیه آب آشامدینی مسافت طولانی طی کنند با تلاش این جهادگران و مطالبه از مسئولان و راه اندازی پمب برای آب رسانی حل شد و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های در زمینه فروش محصولات صنایع دستی مردم محروم این روستا‌ها به ان‌ها کمک کرد.

رفتن به دل کویر کمک به مردم محروم عزم راسخ می‌طلبد که این جهادگران توانستند بر مشکلات فایق آیند و بخشی از مشکلات مردم را در این مناطق حل کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۳۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در این میز خدمت مردم و اعضای شورای اسلامی و دهیاران روستا‌های بخش گل تپه مشکلاتی، چون بهسازی و آسفالت ریزی معابر روستا‌ها و رسیدگی به راه‌های مواصلاتی روستایی و حل مشکل آب شرب برخی روستا‌ها و اعضای شورای اسلامی شهر گل‌تپه به حل مشکل پروژه مسکن ۶۲ واحدی مهر سابق و فاضلاب شهر و ایجاد ناحیه صنعتی اشاره کردند.

فتح آله توسلی  گفت: پیگیر حل مشکلات تمام روستا‌ها هستیم و در همین راستا سال گذشته در این بخش ۱۸ روستا بهسازی و آسفالت ریزی معابر انجام شده و امسال  با گرفتن اعتبارات لازم ۱۰۰ روستای شهرستان بهسازی و آسفالت ریزی معابر بهره‌مند خواهند شد که ۳۲ روستای بهش گل تپه را در بر میگیرد.


او به پروژه ۴بانده راه همدان _ گل تپه و علیصدر اشاره کرد و گفت: با گرفتن ماده ۲۳ این پروژه اعتبارات لازم برای احداث تخصیص خواهد یافت و این پروژه در حال انجام است.


توسلی به احداث ناحیه صنعتی در این بخش تاکید کرد و گفت:  ناحیه گلخانه‌ای کشاورزی در این بخش با تامین ۵۰ هکتار زمین برای کمک به تولید و اشتغال احداث خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • یکی از اولویت‌های لرستان باید ایجاد زیرساخت‌ها باشد
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ