Web Analytics Made Easy - Statcounter

از جمله خبر‌هایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»، آغاز هفته پایانی تعطیلات نوروزی که البته برای بسیاری از شهروندان زودتر از این ها به پایان رسیده است، موسم بازگشت از سفر و عزم خانه و کاشانه گرفتن را نشان می دهد؛ شرایطی که بر اساس آن نیاز هست تا رانندگان ضمن توجه به ازدحام شدید محورهای مواصلاتی نهایت دقت را برای داشتن یک سفر امن و سالم داشته باشند.

بنا بر آخرین گزارش های دریافتی از وضعیت جوی و نیز ترافیکی کشور، روز شنبه نیز ترافیک سنگین در محورهای مهم و اصلی کشور، وزش باد شدید در غرب کشور و نیز بارش باران در محورهای مواصلاتی استان های شمالی کشور و نیز استان خراسان شمالی از جمله مسائلی است که رانندگان را در سفر تا حدودی به چالش خواهد کشید.

امروز وزش بادهای شدید همراه گرد و غبار در استان هایی مثل کرمانشاه و کردستان، لرستان، غرب استان اصفهان از یک سو بارش مستمر باران در محورهای مواصلاتی استان های شمالی کشور وجود دارد.

بر این اساس باید مسافران نوروزی در مسیر بازگشت به مسائلی چون بارندگی، وزش باد، ترافیک پر حجم جاده ها توجه کافی داشته باشند.

به این موارد باید مه گرفتگی در جاده کرج – چالوس، اکثر محورهای استان اردبیل و نیز محور فیروزکوه را نیز افزود.

آخرین وضعیت ترافیک

بر اساس گزارش پلیس راهور، مسیر شمال به جنوب محور هراز از پارک جنگلی آمل تا نارنجستان دارای ترافیک سنگین و محدوده های تونل تکاور،لاسم و منظریه در هر دو مسیر رفت و برگشت پرحجم است.

مسیر جنوب به شمال محور کرج-چالوس از ابتدای محور تا تونل شماره7 دارای ترافیک سنگین و طول محور پرحجم است.

طول هر دو مسیر رفت و برگشت محور فیروزکوه پرحجم گزارش می شود.

در استان گیلان هر دو مسیر رفت و برگشت محورهای لوشان،منجیل و ردوبار پرحجم است.

طول هر دو مسیر رفت و برگشت آزادراه های تهران-کرج و کرج-قزوین هم اکنون پرحجم گزارش می شود.

در استان خراسان رضوی آزادراه ملک آباد به مشهد و قوچان-مشهد و نیز تربت حیدریه-مشهد دارای ترافیکی پرحجم است.

همچنین محور اولنگ –شاهرود در استان های گلستان و سمنان، محور دیزین-شمشک در استان های تهران و البرز، محور فرعی گنجنامه-تویسرکان در استان همدان، محور دره شهر -پلدختر محدوده واریانات چشمه شیرین در استان ایلام و نیز محور شوش -فتح المبین به علت طغیان رودخانه و تخریب پل در استان خوزستان مسدود است.

آخرین وضعیت آب و هوا

پیرو اطلاعیه روز گذشته سازمان هواشناسی کشور، امروز تا بعدازظهر شنبه در اکثر محورهای شمالی کشور بارش باران وجود خواهد داشت.

در استان خراسان شمالی نیز بارش باران وجود دارد.

اکثر محورهای استان اردبیل، محور کرج چالوس و نیز محور فیروزگوه نیز دارای مه گرفتگی همراه با کاهش دید رانندگان است که نیاز به دقت بیشتری در رانندگی دارد.

وزش شدید باد در استان های غربی کشور نیز مسئله مهمی است که هم اکنون در جریان است و گاهاً به شدت باد افزوده می شود بر این اساس توجه به این مسئله نیز در این محورها نیاز است.

در جنوب شرق کشور نیز وزش بادهای محلی سبب بروز گرد و غبار محلی می شود.

در ادامه به جزئیات وضعیت آب و هوایی کشور در سه روز آینده اشاره می شود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۴۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در محور هراز/ فاقد مداخلات جوی در محورهای شمالی

به گزارش خبرنگار مهر، ترافیک در محور هراز مسیر (رفت و برگشت) محدوده آب اسک سنگین است.

همچنین تردد در محورهای چالوس، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) روان و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی‌اند.

آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورهای، آزادراه قزوین – کرج – تهران حدفاصل محمد شهر تا گرمدره، محور شهریار – تهران در برخی مقاطع و آزادراه ساوه – تهران محدوده‌های دهشاد و احمدآباد مستوفی ترافیک سنگین گزارش شده است.

محور خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد - کوهدشت و آزادراه خرم آباد - پل زال انجام می‌شود.

کد خبر 6085011 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت / هراز مسدود شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت / تردد از محور چالوس تا ظهر ممنوع است
  • ترافیک سنگین در محور هراز/ فاقد مداخلات جوی در محورهای شمالی
  • ترافیک در محور هراز سنگین است
  • جاده تهران - چالوس بسته شد ؛ مسافران از این مسیر تردد کنند | مسدود بودن ۱۶ جاده در کشور
  • ترافیک سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۲ استان
  • آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محور‌های مواصلاتی کشور
  • آخرین وضعیت جوی و ترافیکی محورهای مواصلاتی کشور
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی