Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@04:12:01 GMT

قاچاق انسان در نوروز به ۲۲نفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۷۵۰۹۳

به گزارش ایلنا و به نقل از گمرک ایران، با کشف ۳ محموله جدید قاچاق انسان، تعداد کشفیات قاچاق انسان توسط ماموران گمرک در  ایام تعطیلات نوروزی به ۲۲ نفر رسید.

بنابراین گزارش؛ ماموران گمرک بازرگان موفق شدند در ۲۴ساعت گذشته ۶ نفر را در داخل محموله ها شناسایی کنند که از این تعداد ۴ نفر تبعه خارجی و ۲ نفر ایرانی بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اولین عملیات ماموران گمرک در داخل بار هندوانه ۳ نفر تبعه یکی از کشورهای همسایه را کشف کردند که این تعداد قصد داشتند به صورت قاچاق از کشورمان خارج شوند.

در عملیات دیگری ماموران گمرک بازرگان از داخل محفظه بار یک دستگاه تریلر زنی را کشف کردند که این زن تبعه یکی از کشورهای آفریقایی بود و قصد داشت به صورت قاچاقی از کشورمان خارج و وارد کشور ترکیه شود.

همچنین ماموران گمرک ایران در بازرسی از محموله های ورودی از کشور ترکیه موفق به کشف دو جوان ایرانی شدند که در داخل بار وارداتی مخفی شده بودند و قصد داشتند به صورت قاچاق وارد کشور شوند.

ماموران گمرک این تعداد کشفیات قاچاق انسان را با رصد الکترونیکی اطلاعات محموله ها و با کمک دستگاه های کنترلی ایکس ری کشف کردند و پس از تحقیقات اولیه تمامی این افراد را جهت پیگیری های بعدی تحویل مراجع ذیصلاح دادند.

همزمان با تعطیلات نوروزی و به دلیل پاره ای مشکلات در کشورهای همسایه قاچاق انسان در روزهای اخیر افزایش یافته اما با هوشیاری ماموران گمرک قاچاقچیان در انتقال غیر قانونی این افراد از مرزهای کشورمان ناکام مانده‌اند.

بر اساس این گزارش، ماموران گمرک در سال ۹۶ تعداد ۵۵۰ مورد قاچاق انسان کشف کردند . گمرک ایران در سال ۲۰۱۷ موفق شد رتبه نخست مبارزه با قاچاق مواد مخدر و رتبه دوم را در مبارزه با انواع کالای قاچاق کسب کند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایام تعطیلات نوروزی قاچاق قاچاق مواد مخدر گمرک نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۵۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین

تین نیوز

گمرک ایران اعلام کرد: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ با تدوام شیب افزایشی در ماه های اخیر، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلام روابط عمومی گمرک ایران، این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در مدت یاد شده از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام گرفته است.

این گزارش می افزاید: در فروردین ماه سال جاری، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • جک‌های قاچاق در توقیف پلیس بستک
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • از چاقوی پسر درون سینه پدر تا توقیف کامیون حامل بیش از ۱۳۲ کیلو تریاک
  • چاقو پسر درون سینه پدر 
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»
  • ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز کشف شد
  • رکورد جدید ثبت شد | برقراری بیش از ۲۷۰۰۰ پرواز در ایام نوروز
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • کشف محموله های قاچاق در سمنان و میامی