Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور آمریکا کمک‌های مالی این کشور برای بازسازی سوریه را به حالت تعلیق در آورد. ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از دویچه‌وله، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا دو روز پیش اعلام کرد که کشورش به زودی از سوریه خارج می‌شود. اکنون گزارش شده که دونالد ترامپ کمک‌های مالی خود برای بازسازی سوریه را نیز به حال تعلیق درآورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز  پنجشنبه (9 فروردین) در جریان یک سخنرانی در ایالت اوهایو اعلام کرد کشورش به‌زودی از سوریه خارج می‌شود. یک روز بعد از این سخنرانی، روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشت، ترامپ از وزارت امور خارجه آمریکا خواسته است کمک نقدی 200 میلیون دلاری برای بازسازی سوریه را به حالت تعلیق درآورد.

دولت آمریکا به تازگی مجوز اختصاص مبلغی برای کمک به بازسازی سوریه را صادر کرده بود، اما به نوشته وال‌استریت ژورنال ترامپ پس از آنکه گزارش مربوط به اختصاص 200 میلیون دلار دیگر برای کمک سوریه را در رسانه‌ها خواند از وزارت خارجه خواست این کمک‌ها را متوقف کند.

پولی که ترامپ دستور تعلیق آن را صادر کرده، رکس تیلرسون، وزیر خارجه برکنار شده در ماه فوریه در جریان نشست ائتلاف بین‌المللی ضد داعش وعده داده بود. ماموریت رکس تیلرسون به عنوان وزیر خارجه امروز، شنبه 31 مارس 2018، پایان می‌یابد.

تعلیق کمک مالی به بازسازی سوریه یک روز پس از اعلام ترامپ برای خروج فوری نیروهای آمریکایی از سوریه انجام شد. ترامپ در سخنرانی روز پنجشنبه خود در اظهاراتی که برای بسیاری از ناظران غیرمترقبه بود گفت: «ما به‌زودی سوریه را ترک می‌کنیم. بگذاریم از این پس دیگران کار را در آنجا ادامه دهند.».

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «ما صد درصد آنچه را به خلافت اسلامی (داعش) تعلق داشت خیلی زود پس می‌گیریم، و از آنجا خارج می‌شویم و به کشور خودمان، ‌جایی که به آن تعلق داریم، باز می‌گردیم.»

ارتش آمریکا در سوریه حدود 2 هزار نفر نیرو دارد که بیشتر در مناطق شمال شرقی سوریه و در منطقه زیر کنترل کردهای سوریه مستقر هستند. در ماه ژانویه رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود که کشورش برای مبارزه با بقایای گروه "دولت اسلامی"، حضور نظامی خود در سوریه را گسترش خواهد داد.

تیلرسون تاکید کرده بود که حضور نظامی و سیاسی آمریکا در سوریه برای منافع ملی کشورش بسیار با اهمیت است. او هم‌چنین گفته بود آمریکا در مورد سوریه نباید اشتباه سال 2011 را تکرار کند. او با "زودهنگام" خواندن خروج ارتش آمریکا از عراق تاکید کرد که این کار نباید در مورد سوریه هم تکرار شود.

تاکنون پنتاگون نیز موضعی مشابه وزیر خارجه برکنار شده داشت. جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا پیشتر از آماده‌سازی لشکری متشکل از 30 هزار نفر از افراد بومی و عمدتا کرد برای حفاظت از مرزهای سوریه خبر داده بود. این خبر با واکنش تند ترکیه مواجه شد، واکنشی که در نهایت به ورود ارتش ترکیه به شمال سوریه و به‌دست گرفتن کنترل منطقه کردنشین عفرین منجر شد.

وزارت دفاع آمریکا هنوز درباره مواضع تازه دونالد ترامپ در باره سوریه اظهارنظری نکرده است.

انتهای پیام/.

R36486/P36447/S8,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۷۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال تلگرامی وزارت امور خارجه، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در دیدار با عبدالله جوپ وزیر امور خارجه کشور مالی در خصوص آخرین وضعیت روند توسعه و گسترش روابط بین تهران و باماکو گفتگو و تبادل نظر کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وزیر خارجهایران با ابراز خرسندی از سفرش به مالی و مذاکرات و توافق‌های صورت گرفته تاکید کرد ما از پیشرفت روابط مثبت بین دو کشور خرسندیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به نگاه ویژه مقامات عالی کشورمان به توسعه همکاری با آفریقا و کمک به خودکفایی کشور‌های آفریقایی در برخی عرصه ها، بر آمادگی کشورمان برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک همکاری‌ها و توسعه روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه مالی نیز با اشاره به موضع کشورش در ابراز همبستگی با کشورمان در پی حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تاکید کرد: مالی این اقدام تروریستی علیه کشور برادر و دوست ایران را محکوم می‌کند و واکنش خوب و به جا و روحیه مبارزه و شجاعانه ایران را تمجید می‌کنیم.

وی بر تعهد، جدیت و اقدامات عملی مالی برای توسعه و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

عبدالله جوپ برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران و دومین نشست ایران و آفریقا را تبریک گفت.

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار با سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات مجروح شده سوری
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق