Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک دیپلمات ارشد چینی در دیدار با رئیس جمهور کره جنوبی به این مساله اشاره کرده است که همه طرف ها باید از فرصت پیش آمده برای پیشبرد مذاکرات شبه جزیره کره استفاده کنند. ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه انرژی هسته ای نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، یانگ جیه چی دیپلمات ارشد چینی در دیدار با مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی تاکید کرد: همه طرف ها باید از این فرصت برای پیشبرد مذاکرات بین رهبران کره شمالی و کره جنوبی و رهبران کره شمالی و آمریکا استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنش ها بر سر برنامه های تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک کره شمالی سال گذشته به شدت افزایش یافت و نگرانی های زیادی را درباره اقدام نظامی آمریکا علیه کره شمالی به وجود آورد. ولی این تنش ها طی ماه های اخیر و پس از آنکه کره شمالی با اعزام ورزشکاران خود به المپیک زمستانی کره جنوبی در ماه فوریه موافقت کرد، با کاهش روبرو شده است.

دو کره قرار است نخستین نشست مشترک خود در ده سال گذشته را روز 27 آوریل برگزار کنند. رهبر کره شمالی اخیرا پایبندی خود به تعهد خلع سلاح را اعلام کرده است.

وزارت خارجه چین با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: یانگ جیه چی به رئیس جمهور کره جنوبی گفته است که این یک لحظه حساس و مهم برای از بین بردن وضعیت کنونی در شبه جزیره کره است.

وی افزود: همه طرف ها باید از این فرصت استفاده کرده، با یکدیگر همکاری کنند و به برگزاری نشست های آرامی کمک کنند تا به نتایج مثبتی بین رهبران کره شمالی و کره جنوبی دست یابند و همین طور بین رهبران کره شمالی و آمریکا.

یانگ جیه چی همچنین رئیس جمهور کره جنوبی را در جریان جزئیات سفر رهبر کره شمالی به پکن قرار داده است. این نخستین سفر خارجی رهبر کره شمالی از سال 2011 میلادی به شمار می رود که به قدرت رسیده است.

رئیس جمهور کره جنوبی نیز از نقش چین برای کاهش تنش در شبه جزیره کره تشکر کرده است. رهبر کره شمالی قرار است در ماه می با دونالد ترامپ دیدار و گفتگو کند.

انتهای پیام /

R1036247/P36447/S8,87,97/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ رئیس انجمن خیریه حمایت پزشکی از بیماران بی بضاعت ایران گفت: این گروه پزشکی به مدت سه روز بیش از هزار و 200 بیمار را در روستاهای باسعیدو، کانی، مرادی، دوستکو و گورزین شناسایی، و رایگان درمان می کنند.
میثم عزیزی افزود: تخصص پزشکان این گروه جهادی در زمینه های قلب و عروق، زنان و زایمان، سرطان سینه، گوش و حلق و بینی، مغز و اعصاب، اطفال و چشم است.

بیشتر بخوانید؛ ارائه خدمت رایگان دندانپزشکی در شهرستان رودان
وی گفت: برخی از بیماران برای معالجه به مرکز استان و شماری نیز به تهران اعزام شدند و همه ی هزینه ها بر عهده انجمن خیریه است.
رئیس انجمن خیریه حمایت پزشکی از بیماران بی بضاعت ایران افزود: هزینه برپایی این دوره خدمت رسانی پزشکی، بیش از سه میلیارد و 500 میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • حل معضل ۷۱۴۲ سند جزیره قشم بعد از ۵۳ سال
  • یک رهبر ارشد حماس: پیروزی نزدیک است
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • جزیره قشم میزبان گروه پزشکان جهادی
  • عضو ارشد حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از قبلی هاست | خواستار ورود دو کشور به عنوان ضامن توافق شدیم
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • یکپارچه سازی زمین های کشاورزی شمال با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)