Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@12:39:21 GMT

احمدی: برای حمایت از تولید ملی باید به اجماع جمعی برسیم

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۷۷۹۸۹

احمدی: برای حمایت از تولید ملی باید به اجماع جمعی برسیم

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است بسیاری از کالاهای وارداتی که مجوز انها از سوی برخی دستگاه‌ها صادر می‌شود امکان تولید آن به وفور در داخل کشور وجود دارد. ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵ سیاسی مجلس نظرات

فریدون احمدی نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به نامگذاری امسال به نام «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب، گفت:هنگامی که مقام معظم رهبری به صورت تخصصی بر حمایت از تولید ملی تاکید کرده‌اند باید موانعی که بر سر راه تولید وجود دارد را  در سال جاری مرتفع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بسیاری از مجوز واردات کالاها که از سوی برخی دستگاه‌ها صادر می‌شود امکان تولید آن به وفور در داخل کشور وجود دارد، ادامه داد:در شرایط فعلی باید به اجماع جمعی برای حمایت از تولید برسیم که در این راه دولت، مجلس و دستگاه قضا باید وقت خود را برای یافتن راه‌های حمایت از تولید ملی صرف کنند.

بیشتر بخوانید:

اولویت مجلس برداشتن موانع از مقابل تولیدکنندگان داخلی است

نماینده مردم زنجان در مجلس با تاکید براینکه در تمامی نقاط دنیا فرایند تولید از ابتدا تا انتها به صورتی است که در یک مجموعه مدیریت می شود، افزود: اکنون که مقام معظم رهبری سال جدید را بر مبنای حمایت از تولید ملی نامگذاری کرده‌اند برخی به دنبال تفکیک چند وزارتخانه از جمله وزارت صنعت، معدن وتجارت است که این کار قطعاً برای تولید ملی چالش درست می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن وتجارت به صورتی است که تمامی تصمیمات مربوط به تولید به صورت هماهنگ انجام می شود گفت: از زمانی که یک نفر تصمیم به تولید می گیرد تا زمانی که مجوز فعالیت دریافت می کند و نیاز به حمایت‌های مالی و معنوی دارد و حتی نظام تعرفه‌بندی همه و همه در یک وزارتخانه انجام می شود و چنانچه این مسیر را با مشکل رو به رو  کنیم، بحران آغاز خواهد شد.

احمدی تفکیک بخش بازرگانی از صنعت و معدن را به زیان تولید داخلی دانست و اضافه کرد:وقتی تصمیم گیری در یک محل باشد، آنچه تقویت می شود، تولید ملی است که در سیاست‌گذاری ابتدای سال مقام معظم رهبری برای تمامی بخشها تعریف شده است.

انتهای پیام/

R1373/P1361/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط کمیسیون صنایع مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون صنایع مجلس دهم کمیسیون صنایع مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیرنفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم امضای تفاهم نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی گفت: کاری که امروز انجام می‌شود این است که کمک کنیم سال جاری را با نام جهش تولید و به رسم آن برگزار کنیم. شرکت‌های پتروشیمی باید محاسبات لازم را داشته باشند و بدهی‌های خود را مطابق تعهدات و سر موقع پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی به عنوان یک راهبرد کشور شناخته شده است و برای جبران کمبودی که در این زمینه وجود داشت، بخش خصوصی وارد سرمایه گذاری در بخش بالادستی شد. ظرف سه سال آینده مجموع گاز‌هایی که شرق و غرب کارون است را جمع آوری می‌کنیم و از هدر رفت آنها جلوگیری خواهد شد.

معاون وزیر نفت گفت: مهمترین راهبرد صنایع پتروشیمی تکمیل زنجیره است و ما باید خود را از خفت خرید برخی مواد اولیه که تا تنی ۶ میلیون دلار هم قیمت می‌خورد خلاص کنیم.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • صنایع پیشرفته برای صادرات تامین مالی می‌شوند
  • دیدار جمعی از معلمان سراسر کشور با رهبر انقلاب
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • جنبش دانشجویی در آمریکا مورد حمایت دانشجویان شهرکرد قرار گرفت
  • دریا باید محور توسعه و برنامه ریزی استان بوشهر قرار گیرد
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از دانشجویان آمریکایی