Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@23:45:12 GMT

ساخت رادار پر قدرت چینی که پرواز پشه ها را ردیابی می کند!

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۷۸۲۷۲

ساخت رادار پر قدرت چینی که پرواز پشه ها را ردیابی می کند!

دانشمندان چینی مشغول ساخت راداری با قدرت ردیابی پرواز پشه از فاصله یک مایلی هستند. این پروژه ۹.۲ میلیون پوند بودجه از دولت دریافت کرده است. ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵ رسانه ها خواندنی برگزیده نظرات

 به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم،محققان چینی ادعا می کنند مشغول ساخت راداری با حساسیت بالا هستند، به طوریکه می تواند پرواز پشه ها از فاصله یک مایلی را ردیابی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین دستگاهی با استفاده از فناوری های نوین نظامی سرعت بال زدن حشره را اندازه گیری می کند. کارشناسان معتقدند این تجهیزات را می توان برای ردیابی پشه های مهاجر و هشدار به افراد در معرض خطر ابتلا به مالاریا و زیکا استفاده کرد.

این در حالی است که سال گذشته اخباری درباره آن منتشر شد که چین مشغول ساخت راداری قدرتمند برای ردیابی هواپیماهای مخفی است.

یکی از محققان این پروژه که خواست ناشناس بماند در این باره می گوید: شناسایی و ردیابی هدف هایی به کوچکی پشه دیگر یک رویداد عجیب نیست. ما فاصله کمی تا اجرایی کردن این پروژه داریم.  

محققان برای اجرای این پروژه بیش از 82 میلیون یوان (9.2 میلیون پوند) از دولت بودجه دریافت کرده اند.

منبع:مهر

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R30411/P30411/S9,1299,1300/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۸۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم

به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله خادمی امروز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن لرستان، اظهار داشت: در حال حاضر سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در کشور فعال داریم.

وی عنوان کرد: ریل‌های موجود در کشور، ۱۵ هزار کیلومتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سال گذشته احداث ۴۷۰ کیلومتر پروژه ریلی در کشور برنامه‌ریزی‌شده بود که از این میزان حدود ۲۴۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: امسال هم برنامه این است که بالای ۲۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در کشور تکمیل و بهره‌برداری شود.

خادمی، ادامه داد: متوسط ساخت ریل در کشور نزدیک ۱۹۰ کیلومتر در سال است، اگر منابع مالی در اختیار قرار گیرد، امیدواریم بتوانیم سالانه ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی را احداث کنیم.

وی با بیان اینکه در بودجه سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های ریلی در نظر گرفته شده، اما این میزان کفاف کار را نمی‌دهد، افزود: بااین‌وجود برنامه ما این است که ۲۴۰ کیلومتر ریل را امسال تحویل بدهیم.

کد خبر 6099634

دیگر خبرها

  • ۲۰۷ کلاس درس در سال ‌۱۴۰۳ ساخته می‌شود
  • ساخت گونه ای جدید و بسیار خطرناک از ویروس ابولا توسط دانشمندان چینی
  • چرا BBC دیگر آن قدرت سابق را ندارد؟
  • نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
  • ۱۵۴ همت در پروژه های بندری سرمایه گذاری می شود
  • ۳۳۰۰ کیلومتر پروژه ریلی در حال ساخت در کشور داریم
  • اطلس فرهنگی تهران تهیه می شود
  • چهار معیار مهم سلامتی در ساعت‌های هوشمند
  • چرا کمتر شاهد خبرنگاری تحقیقی و پژوهشی هستیم؟
  • مبارزه با سوسک خرما در ۷۰ هکتار از نخلستان‌ها