Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@06:02:58 GMT

باران هوای مازندران را 12درجه سرد کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۷۸۴۸۳

باران هوای مازندران را 12درجه سرد کرد

بارش باران بهاری که از بامداد روز جاری ( یازدهم فروردین ماه) در اکثر گستره استان مازندران شروع شد، دمای هوا را بین 10 تا 12 درجه سانتیگراد کاهش داد.

ایران آنلاین / طبق گزارش هواشناسی مازندران هم اکنون سیاه بیشه چالوس با یک درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و گلوگاه و ساری مرکز مازندران با 11 درجه گرمترین نقاط این خطه شمال کشورهستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت که بارش باران بهاری دمای هوا را در این استان بین 10 تا 12 درجه سانتیگراد خنک کرد.

محمدرضا رضوی روز شنبه به خبرنگارایرنا افزود : کاهش محسوس دما در مازندران تا اواخر فردا یکشنبه 12 فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

 13 بدر نیمه ابری در مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت که بارش باران بهاری که از شب گذشته در این استان شروع شد، تا اواخر وقت جاری به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت.

رضوی اظهارداشت : دامنه نفوذ جریان ناپایدار حاکم در استان از اواخر وقت روز جاری کاهش خواهد یافت و برای روز 13 فروردین ( 13 بدر) از لحاظ جوی هوای مازندران نیمه ابری تا تمام ابری است.

در 24 ساعت گذشته بیشترین بارش باران با 13میلمتر از سیاه بیشه و کمترین نیز با 3 دهم میلمتر از کجور در غرب مازندران گزارش شده است.

مواجی شدن دریای خزر

براساس تجزیه و تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی دریایی همزمان با عبور یک سامانه جوی ناپایدار از مازندران این استان تحت تاثیر وزش باد شدید از سمت شمال و شمال غربی مواجه می شود که پیامد مواجی شدن دریای خزر است.

هواشناسی دریایی مازندران با اشاره به این که اوج فعالیت این سامانه در روزهای شنبه و یکشنبه است، از صیادان خواست حداکثر تا ظهر روز یکشنبه 12 فروردین ماه برای ماهیگیری به دریا نزنند.

مازندران از لحاظ اقلیمی در منطقه معتدل قرار دارد که میانگین بارش باران سالانه در این منطقه حدود 750 میلمتر است.

در سال گذشته میانگین بارش باران در مازندران افزون بر 20 درصد نسبت به سال 95 کاهش داشت. / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۸۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای خنک بهای در مازندران

تاکامی کارشناس هواشناسی مازندران گفت: وضعیت جوی مازندران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ابری و نسبتاً خنک همراه با رگبار پراکنده و وزش باد - از بعدازظهر با کاهش ناپایداری پیش بینی می‌شود.

او افزود:آسمان مازندران روز یکشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما خواهد بود.

کارشناس هواشناسی مازندران گفت:هوای مازندران روز دوشنبه صاف تا نیمه ابری - در بعدازظهر و اوایل شب با افزایش ابر در ارتفاعات نیمه غربی با رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب
  • بارش باران از امشب در لرستان
  • هوای صاف و آفتابی در مازندران
  • تداوم بارش باران بهاری در همدان تا اواسط هفته آینده
  • هوای مازندران از فردا گرم می‌شو‌د
  • هوای خنک بهای در مازندران
  • بارش‌ باران تا شنبه در آذربایجان‌غربی تداوم دارد
  • بارش باران تا روز یکشنبه در خراسان رضوی ادامه دارد
  • تداوم بارش باران بهاری در همدان 
  • پیش بینی شدت بارش باران در خراسان رضوی