Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-20@01:23:17 GMT

ثـروت و ازدواج رابـطـه دارنـد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۷۸۷۳۶

ثـروت و ازدواج رابـطـه دارنـد؟

خبرگزاري آريا -

تفاوت ميان ثروتمندان و فقيران تنها درباره پول نيست. يک بررسي جديد نشان مي دهد که آمريکايي هاي کم درآمد و با تحصيلات کم، با احتمال کمتري نسبت به افرادي که درآمد و تحصيلات بالا دارند، ازدواج مي کنند.
اين گرايش که در زمينه کاهش کلي ميزان ازدواج در آمريکا رخ مي دهد، نشان مي دهد که گرچه آمريکايي هاي در وضعيت پايين اجتماعي و اقتصادي به همان اندازه آمريکايي هاي مرفه تر مي خواهند ازدواج کنند، اما اين گروه به پايداري مالي پيش از ازدواج کردن اولويت مي د هند و به اين ترتيب ممکن است هرگز نتوانند ازدواج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين بررسي که بر اساس داده هاي جمعيتي آمريکا انجام شده است،20 هزار و 691 فرد بزرگسال را شامل مي شد و در مجموع اين داده ها نشان دهنده دو گرايش متضاد نسبت به ازدواج بود.
▪ ازدواج؛ امري متروک يا همچنان مورد توجه؟
حدود 40 درصد آمريکايي ها مي گويند که ازدواج ديگر به امري متروک بدل شده است، نظري که نسبت به سال 1978 يازده درصد افزايش نشان مي دهد. شمار زوج هاي ازدواج کرده نيز افت کرده است. در سال 1960، 72 درصد از بزرگسالان آمريکايي ازدواج کرده بودند، اما در سال 2008 اين رقم به 52 درصد کاهش يافته است. با وجود اين60 درصد افراد معتقد بودند نگهداري بچه به وسيله مادر تنها براي جامعه بد است و به نظر 61 درصد افراد براي پرورش مناسب بچه هم پدر و هم مادر مورد نياز است. هنگامي که سوال شد گرايش هايي مانند همخانگي و پرورش بچه ها به وسيله زوج هاي ازدواج نکرده براي جامعه بد است يا نه؟ 43 درصد به اين سوال پاسخ بله دادند.
▪ پول و ازدواج
کاهش ميزان ازدواج به طبقه اجتماعي ـ اقتصادي افراد بستگي داشت. در سال 1960 افرادي که پس از دبيرستان به کالج رفته بودند، تنها با احتمال 4 درصد بيشتر نسبت به افرادي که تحصيلات دبيرستاني يا پايين تر داشتند، ازدواج کرده بودند. اما تا سال 2008 اين شکاف وسيع تر شده و به 16 درصد رسيده بود. تنها حدود نيمي (48 درصد) از افراد بدون درجه کالج در سال 2008 ازدواج کرده بودند، در حالي که در فارغ التحصيلان کالج اين رقم 64 درصد بود. با وجود اين، بررسي نشان داد که هر دوي اين گروها به?طور يکسان براي ازدواج ار زش قائل اند. تفاوت بين آنها اين بود که 38 درصد افراد با تحصيلات پايين تر مي گفتند که پايداري مالي شرط مهمي براي ازدواج است، در حالي که ميان افراد تحصيل کرده در کالج تنها 21 درصد اين عقيده را قبول داشتند.
▪ آمريکايي ها هنوز به ازدواج خوش بين هستند
اين بررسي هنوز نشان مي داد که آمريکاييان نسبت به ازدواج خوش بين اند، به طوري که 67 درصد افراد موردبررسي گفتند در مورد آينده ازدواج و خانواده خوش بين اند. آمريکايي ها هنوز خانواده را جدي مي گيرند. بيش از سه چهارم آنها مي گويند خانواده مهم ترين جزء زندگي آنهاست و معناي «خانواده» گسترش يافته است. براي مثال 80 درصد افراد يک زوج ازدواج کرده بدون بچه را همچنان يک خانواده محسوب مي کنند و 86 درصد افراد در مورد يک والد تنها و يک بچه هم نظري مشابه دارند. آمريکاييان در مجموع از خانواده هاي شان راضي اند. سه چهارم آنها مي گويند از زندگي خانوادگي شان بسيار راضي اند. 85 درصد آنها مي گويند خانواده فعلي شان را به همان اندازه خانواده اي که در آن بزرگ شده?اند، يا حتي بيشتر از آن، نسبت به خودشان صميمي احساس مي کنند.
منبع: LiveScience

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد مفقود شدند

یزدان افشاری‌پور اظهار کرد: از سوی اداره کل عشایری جنوب کرمان و فرمانداری به خانواده های عشایری اطلاع داده شده بود که محل را هنگام سیلاب ترک کنند اما این خانواده‌ها حاضر به جابه جایی نشده بودند.

وی با اشاره به تلاش امدادگران برای یافتن این افراد تاکید کرد که یکی از این افراد زنده پیدا شده و جست و جو برای سایرین ادامه دارد.

به گفته افشاری پور، این نوجوانان ۱۲، ۱۷ و ۲۰ ساله بودند.

وی همچنین اظهارداشت که ۴۰ راس دام هم در این منطقه مفقود شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • یافتن همسر مناسب مهمترین دغدغه جوانان در تشکیل خانواده
  • معرفی موسسات ازدواج در برنامه «بیا وسط»
  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • لزوم همکاری بیشتر بانک‌های همدان در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان‌جنوبی راهی خانه‌بخت شدند
  • تجلیل از دست‌اندرکاران رویداد کشوری جامعه پرداز در همدان
  • سه دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد مفقود شدند
  • هزار و ۲۶۴ نوعروس خراسان جنوبی راهی خانه بخت شدند
  • اهدای ۱۲۶۴ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد خراسان جنوبی