Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-06@20:09:28 GMT

بستن تلگرام در جلسه غیرعلنی مجلس مطرح نشده است

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۷۸۸۳۰

به گزارش وانانیوز، 

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگویی اظهار کرد: حق ارتباطات برای مردم یک ضرورت زندگی امروزی است که در ماده 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز با عنوان آزادی بیان و اعتقادات و ارتباطات فرامرزی بین مردم به عنوان یک حق مسلم بشر به رسمیت شناخته شده است.

وی افزود: در کشور ما از یک طرف آسیب‌های ناشی از فضاهای سایبری و ارتباطاتی غیربومی وجود دارد اما نباید برای رفع این نگرانی‌ها حق مسلم مردم در داشتن ارتباطات را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمی‌شود با نقض حقوق بشر و مسدود کردن وسایل ارتباطی گوناگون و نادیده گرفتن حق ارتباط که حق ذاتی انسان امروز است به امنیت پایدار دست یافت.

وی خاطرنشان کرد: امنیت پایدار زمانی محقق می‌شود که مردم احساس آزادی، امنیت روانی و برخورداری از حقوق اولیه‌شان را داشته باشند. قطعا با نقض حقوق بشر نمی‌شود به امنیت رسید.

رئیس کمیته بین‌الملل کمیسیون قضایی مجلس با بیان این‌که «در قوانین داخلی حق آزادی بیان و آزادی ارتباطات به رسمیت شناخته شده است» تصریح کرد: مسئولین درباره مسدود کردن و محدود کردن فضای مجازی به دقت عمل کنند، به گونه‌ای که از ایجاد تشویش برای مردم و از بین رفتن حقوق آن‌ها جلوگیری شود؛ چراکه در غیر اینصورت نه تنها امنیت ایجاد نمی‌شود بلکه این موضوع به عامل ضد امنیتی تبدیل خواهد شد.

وی با بیان این‌که خبر رسمی از نهادهای رسمی در مورد بسته شدن تلگرام اعلام نشده یادآور شد: در جلسه غیرعلنی مجلس که پیش از سال جدید برگزار شد نیز درباره آسیب‌های سیستم‌های غیربومی صحبت و بر ضرورت جایگزین کردن سیستم‌های بومی تاکید شد اما از بستن یک نرم‌افزار خاص یا اعلام یک زمان خاص در این زمینه چیزی گفته نشد.

انتهای پیام

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۸۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه

قرار است شورای امنیت طی روز‌های آینده نشستی را به درخواست الجزایر درباره گور‌های جمعی غزه برگزار کند.

به گزارش ایسنا، شورای امنیت طی روز‌های آینده نشستی را پشت در‌های بسته به درخواست الجزایر درباره گور‌های جمعی نوار غزه برگزار خواهد کرد. به گفته منابع احتمالا این نشست روز سه‌شنبه برگزار شود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواهان انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل درباره گور‌های جمعی در بیمارستان‌های الشفا در شهر غزه و مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس شده است. ۲ گور جمعی در بیمارستان الشفا با ۵۰۰ جسد و سه گور جمعی در مجتمع پزشکی ناصر با ۳۹۵ جسد پیدا شده است.

دیگر خبرها

  • پوشش کامل فیبرنوری استان قم تا یک هفته آینده انجام می‌شود
  • پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب برگزار می‌شود
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست؛ تندرو‌ها شمشیر را از رو بسته‌اند
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • بازی جدید قالیباف برای حفظ صندلی ریاست /تندروها شمشیر را از رو بسته اند /وعده های عجیب کاندیداهای ریاست مجلس
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل