Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@10:55:36 GMT

جشن و پایکوبی شیعیان در روز میلاد مولود کعبه + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۷۹۱۰۵

جشن و پایکوبی شیعیان در روز میلاد مولود کعبه + تصاویر

نجف اشرف و کربلای معلی در تکاپوی میلاد فرخنده و با سعادت اول مظلوم عالم امام علی (ع) سر از پا نمی‌شناسد و مجاوران و زائران حرم مطهر علوی و حسینی و عباسی با برپایی مراسم جشن و پایکوبی، به شادی مشغول هستند. ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰ اجتماعی محیط زیست و گردشگری نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛  زائران و مجاوران حرم مطهر امام متقیان علی بن ابی طالب (ع) و زائران حضرت سیدالشهدا(ع) و ابوالفضل العباس(ع) در سالروز میلاد با سعادت و فرخنده آن حضرت با آذین بندی و چراغانی خیابان‌ها، کوچه‌ها و اماکن کسب و کار خود، به شادی و سرور پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساکنان نجف اشرف  و کربلای معلی که ارادت خاصی به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به ویژه امام علی (ع) دارند، از چند روز قبل با آذین بندی و چراغانی شهر خود، از فرا رسیدن میلاد مولودی خبر می‌دهند؛ در این میان عاشقان اهل بیت(ع) صحن مطهر علوی را گلباران کرده‌اند و فضایی بسیار زیبا همه عتبات عالیات را فراگرفته است.

این روزها و شب‌ها، هر نقطه از شهر نجف اشرف و کربلای معلی که پا بگذارید، ارادتمندان اهل بیت (ع) دور هم حلقه زده و در حال مدیحه‌سرایی و مولودی خانی در وصف حضرت امیرمؤمنان امام علی (ع) هستند؛ عاشقان اهل بیت در هر کوی و برزن به زائران شربت و شیرینی پخش می‌کنند.

شب و روز گذشته و امروز، هزاران نفر از عاشقان اهل بیت(ع) و هزاران نفر از زائران ایرانی خود را نجف اشرف و کربلای معلی رسانده‌اند و  در حال شادی و سرور به مناسبت میلاد امیرالمومنین(ع) هستند.

همچنین بین الحرمین شب گذشته صحنه شادمانی زائرانی بود که برای عرض تبریک به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) خود را به این مکان نورانی رسانده بودند.

انتهای پیام/

R1365/P1361/S2,23/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۹۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند

وحید اسکندری در گفت و گو با خبرنگار مهر از اعزام ۸۵ زائر گیلانی به سرزمین وحی خبر داد و اظهار کرد: صبح امروز زائران گیلانی از تهران به سمت جده پرواز کردند.

وی با بیان اینکه طول این سفر معنوی برای این زائران ۱۰ روزه است، افزود: زائران پنج روز در مدینه منوره و پنج روز در مکه مکرمه استقرار می‌یابند و پس از آن به مقصد فرودگاه بین‌المللی امام (ره) در تهران حرکت می‌کنند.

اسکندری ادامه داد: زائران گیلانی حج تمتع نیز در قالب چهار کاروان شامل ۲ کاروان با ظرفیت هر کدام ۹۵ نفر و ۲ کاروان نیز ۱۲۰ و ۱۳۵ نفر سوم خرداد ماه امسال با ۲ پرواز از فرودگاه سردار جنگل رشت عازم خواهند شد.

مدیر حج و زیارت گیلان تصریح کرد: یک کاروان از زائران حج تمتع به تعداد ۱۸۵ نفر نیز هفتم خردادماه از فرودگاه بین‌المللی امام (ره) عازم سرزمین وحی خواهند شد.

وی گفت: ۶۳۰ نفر زائر حج تمتع امسال از گیلان را ۳۵۹ زن و ۲۷۱ مرد تشکیل می‌دهند که از شهرستان‌های رشت، تالش، آستارا، لاهیجان، رودسر، لنگرود، بندرانزلی، آستانه‌اشرفیه، صومعه‌سرا، فومن، رودبار، خمام، املش و سیاهکل هستند.

کد خبر 6089949

دیگر خبرها

  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی است