Web Analytics Made Easy - Statcounter

طبیعت روح نواز طالقان به عنوان مهمترین جاذبه این منطقه گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتر یک; ایام نوروز نمی توان از دریاچه، سد و شهرک طالقان گذشت، منطقه ای باصفا که متشکل از 80 روستای کوهستانی می باشد و دارای آب و هوای ییلاقی است که از جاذبه های این منطقه می توان به دریاچه و سد زیبای طالقان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مهم ترین جاذبه های طبیعی بخش طالقان، آبشار زیبای کرکبود است که در روستایی به همین نام قرار دارد و کسانی که به تنگه سوباشی سفر کرده اند با بازدید این آبشار خاطرات تنگه سوباشی را دز ذهن زنده می کند.

از جاذبه های مهم مذهبی در این منطقه تعدد امامزاده هایی است که به ویژه در نقاط مرتفع قرار دارند و دسترسی به آنها هم کمی مشکل است اما گردشگران با همه وجود سعی می کنند به آن منطقه برسند و از مشهورترین آنها می توان به امامزاده یوسف در روستای وشته، امامزاده هارون در جوستان، امامزاده بالا و امام زاده های دیگر اشاره کرد.

روستاهای زیبای طالقان در دامنه های جنوبی و شمالی در ارتفاع 1400 تا 2600 متر از سطح دریا در امتداد رودخانه ها و کنار چشمه سارها پراکنده شده اند و طبیعت روح نواز طالقان به عنوان مهمترین جاذبه منطقه گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند.

رود شاهرود نیز که رگ حیاتی این سرزمین است از کوهپایه های شرقی آغاز و با طولی نزدیک به 105 کیلومتر به غرب می رود این شریان آبی بیش از 15 رودخانه کوچک و بزرگ منطقه را که از چشمه سارها و برفاب ها سرچشمه می گیرند، همراه خود تا سپیدرود می برد تا با آبهای قزل اوزن آمیخته و راهی دریای خزر شود.

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۷۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی شبکه آبرسانی روستای نویز طالقان آغاز شد

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: با توجه به سیاست‌های کلان شرکت آب و فاضلاب استان البرز در راستای کاهش هدر رفت و تلفات آب و تأمین آب شرب پایدار، عملیات اصلاح و بازسازی ۵ هزار و ۴۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای نویز از توابع طالقان آغاز شده است.

وی افزود: این عملیات با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال از محل تأمین اعتبارات استانی به منظور بهبود خدمات رسانی به روستاییان آغاز شده است. در راستای مدیریت تقاضا، نوسازی زیرساخت و تجهیزات شبکه آبرسانی و انشعابات فرسوده در سطح استان به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفته است.

شایان ذکر است روستای نویز طالقان دارای ۳۰۰ اشتراک و میانگین عمر زیرساخت و تأسیسات شبکه روستا بیش از ۴۰ سال است که با تحقق این مهم شبکه و انشعابات فرسوده موجود اصلاح و نوسازی می‌شود.

کد خبر 6084492

دیگر خبرها

  • خروش آبشار شیرلان از دل کوه‌های هریس + فیلم
  • سفری به یادماندنی به طبیعت روستای نیاکان در قالب تصاویر
  • برگزاری بازی های بومی محلی در روستای آرتون طالقان
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • جاذبه‌های طبیعی بندر زیبای خمیر
  • چشم اندازی از طبیعت بهاری در روستای تازه ناب علیا
  • پاک سازی طبیعت کوهستانی منطقه دربند خوانسار
  • نوسازی شبکه آبرسانی روستای نویز طالقان آغاز شد
  • ◄ زیبایی اتوبان اصفهان شیراز ؛ آزادراه چشم نواز را در تعطیلی 15 اردیبهشت ببینید + فیلم
  • اردیبهشت ماه؛ بهترین زمان برای دیدن جاذبه های رویایی ایلام