Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@11:07:37 GMT

خلوص نیت در عبادات موجب ارزشمند شدن مراسم اعتکاف می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۸۰۱۴۵

خلوص نیت در عبادات موجب ارزشمند شدن مراسم اعتکاف می شود

رییس اداره تبلیغات اسلامی ماکو گفت : حقیقت و روح تمامی عبادات باید خالصانه و به قصد یاد خدا باشد در غیر این صورت مورد قبول درگاه احدیت نخواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مرزداران ، حجت السلام رضا ابراهیمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ماکو در جمع خبرنگاران  با اشاره بر ویژگی های ارزشمند شمرده شدن عبادات در درگاه خداوند گفت : انسان هرقدر در عبادت توجه بیشتر داشته باشد بهره مند تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود  : حقیقت و روح تمامی عبادات باید خالصانه و به قصد یاد خدا باشد در غیر این صورت مورد قبول درگاه احدیت نخواهد بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ماکو با اشاره به اینکه همنشینی با دوستان خداوند زمینه نزدیکی به خدا را فراهم میکند، تصریح کرد  : انس با خداوند و مناجات عاشقانه تنها در ایام البیض شکوفا می شود.

ابراهیمی در ادامه گفت : مراسم معنوی اعتکاف یعنی دور کردن خود از مسائل دنیوی و امورات دنیوی و به خلوت عاشقانه با خدا و پرداختن به راز و نیاز و عبادت با خدا است.

وی گفت : گرسنه ماندن، محبوس شدن و خلوت کردن در تنهایی باید با هدف کسب رضایت خدا باید باشد و جز این، ارزشی ندارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد : همنشینی با دوستان خداوند زمینه نزدیکی به خدا را فراهم میکند و انس با خداوند و مناجات تنها در ایام البیض شکوفا می شود.

وی در خصوص سخنان خود به معتکفین گفت : معتکفین عزیز باید مواظب باشند تا حرمت مسجد حفظ شود ، و ذکر داوند فراموش نگردد و اعمالی  همچون خرید و فروش طی این سه روز، دوری از سرگرم کردن خود با مسائل دنیوی، رعایت حال سایر معتکفین، استفاده بهینه و نهایت از وقت را در کارهای خود مورد توجه قرار دهند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ماکو از تعداد معتکفین امسال خبر داده و گفت : امسال در بخش برادران ۵۰ نفر و در بخش خواهران ۱۰۵ نفر معتکف در سیستم جامع اعتکاف ثبت شده اند لذا بنا بر متقارن شدن این سه روز با ایام نوروز و روز طبیعت، مردم استقبال کمتری از مراسم اعتکاف در شهرستان ماکو داشتند .

ابراهیمی در پایان  افزود : آن دسته از معتکفین که روزه های قضا دارند، باید نیت قضای روزه های مستحبی خود را در این سه روز بکنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۰۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور، در دیدار رؤسای دفاتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به شهرت کرمان به "پایتخت مقاومت" به واسطه شهید سلیمانی تاکید کرد: عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی این استان نیز باید در شان این نام شکل بگیرد تا این معنای مهم تحقق یابد.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور گفت: برای اینکه از فرصتی که حاج‌قاسم برای این خطه ایجاد کرده در جهت رشد اخلاقی و فکری و... استفاده شود نیاز به طراحی هوشمندانه و مبتکرانه و طرح‌های نو و خلاقانه است که روحانیت باید محور آن باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور در ادامه سخنانش با بیان اینکه عملیات شگفت‌انگیز، حیرت آور و مهم که به تعبیر سیاسیون و نیرو‌های تحلیل‌گر غربی معادلات جهانی را تغییر داد؛ تحت زعامت حکومت ولایت فقیه بود که ایران در حد یک ابرقدرت خود را نشان داد؛ افزود: این قدرت را اسلام و نیروی معنویت و ولایت فقیه به نظام داده و باعث افتخار است.

وی با تاکید بر اینکه این عملیات باید از ابعاد مختلف و با زبان گویا برای نسل نو بیان شود تا این نسل در جریان اتفاقات عظیم قرار بگیرد؛ متذکر شد: روحانیت نیز باید مجهز به اطلاعات و آگاهی و داشته‌های انقلاب باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور سپس در پاسخ به سوالی راجع به مسئله عفاف و حجاب در جامعه با این توضیح که باید سنجیده، با تدبیر و با برنامه در برخورد با پدیده طراحی شده دشمن عمل کرد؛ افزود: اندلسی کردن جوامع یکی از راهکار‌های جدی نظام استکبار برای از هم پاشیدن کشور‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه در مواجهه با پدیده بدحجابی نباید به برنامه فرهنگی و صرف تذکر اکتفا کرد؛ بیان داشت: ضرورت رعایت عفاف و حجاب هم شرعی و هم عقلی است و به لحاظ روانشناسی ثابت شده برای حفظ امنیت و سلامت جسمی و روحی زن، ضرورت دارد و به همین جهت در برخی جوامع زنان بعضاً مسلمان نیستند، اما پوشش اسلامی را انتخاب کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: باید با برنامه‌ریزی به سمت حل مشکل رفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیگیری‌های شورای شهر موجب امیدآفرینی برای مردم شده است
  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • سرپرست مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت منصوب شد
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • یاس و ناامیدی موجب از هم پاشیدگی بنیان خانواده می شود
  • رئیس‌جمهور: بازدید از اکسپوی تهران فرصتی بسیار ارزشمند برای آشنایی آفریقا با ظرفیت‌های ایران است
  • عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان
  • کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد