Web Analytics Made Easy - Statcounter

.

به گزارش برنا-ایلام ;عبدالمالک شنبه زاده اظهار داشت :  یکی از مزیتهای مهم استان ایلام در بحث گردشگری، نزدیک بودن آثار طبیعی و تاریخی به هم است و با طی مسافتهای کوتاه می توان آثار زیبای استان را نگاه کرد و اکثر شهرستانهای استان دارای مناطق طبیعی و تاریخی منحصر به فردی هستند.

او گفت : این استان در ایام نوروز مورد استقبال بی شمار گردشگران قرار گرفته و بیشتر نیز طبیعت استان را به دلیل بکر بودن و خوش آب و هوایی دوست دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام بیان داشت: از دیگر شاخص های مهم طبیعت گردی در استان ایلام وجود شش روستای هدف گردشگری است که هر کدام دارای جذابیتهای خاصی برای گردشگران و مسافران است.

وی بیان داشت: شش روستای هدف گردشگری شامل حیدرآباد، کلم، سراب کلان، پشت قلعه، زنجیره علیا، سنگ سفید وجود دارد که هریک دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که به خصوص با داشتن آثار طبیعی در فصل بهار مناسب گردشگران است.

شنبه زاده عنوان کرد: هم اکنون سه موزه کشاورزی در کلاخ فلاحتی شهر ایلام، موزه مردم شناسی واقع در قلعه والی شهر ایلام و موزه باستان شناسی واقع در شهرستان دره شهر در جنوب ایلام فعال ست.

وی بیان داشت: موزه مردم شناسی استان ایلام یکی از مهمترین مراکز در زمینه هویت و فرهنگهای یک منطقه است که این در بین این موزه در یک قلعه تاریخی هم واقع شده و بر زیبایی های آن افزوده است.

شنبه زاده تصریح کرد: آنچه در موزه مردم شناسی استان ایلام دیده می شود همه نمادی از فرهنگهای گذشته مردم استان بوده که در حال حاضر متاسفانه در بین مردم کمتر به آنها توجه می شود و آن هم به دلیل تغییر شوه زندگی است که این فرهنگها و آداب و رسوم کمتر به آنها توجه می شود.

وی افزود: معرفی اقوام کرد، لر، لک و عرب در اتاقهای قلعه والی از بخشهای مهم موزه است و چگونگی تهیه نمد محلی استان، گلیم نقش برجسته در کنار زنان و مردان با لباسهای محلی از دیگر بخشهای موزه است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شاخص صنایع دستی و گردشگری طبیعت گردشگران و مسافران نوروزی گردشگری استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۰۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • سفر به طبیعت بهاری روستای انارک در قالب تصاویر
  • زمینه مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در لرستان فراهم شود
  • باغ گیاه‌شناسی رهید؛ مال‌باختگان ارتش به سر خط برگشتند
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • ماجرای انتقال اشیا تاریخی بروجرد به مخزن نگهداری قلعه فلک‌افلاک چه بود؟
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • بسترهای مشارکت و حضور فعال مردم در تولید و اقتصاد را فراهم کنیم