Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سکینه الماسی عصر شنبه در جشن نوروزگاه در آبدان اظهار داشت: احیای سنت‌ها و آیین‌های نوروزی هر منطقه و افزایش همدلی و نشاط اجتماعی از دیگر مزایای برگزاری جشن‌های نوروزی است.

وی ضمن تقدیر از دست اندرکاران انجمن زیست محیطی پرونگ خاطرنشان کرد: حضور مردم بخش در این آیین نشان‌دهنده نیاز و درخواست آن‌ها برای برپایی این گونه برنامه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی امنیتی فرماندار شهرستان دیر در حاشیه این آیین گفت: جشن‌های نوروزگاه نقش ارزنده‌ای در افزایش جذابیت‌های گردشگری هر منطقه دارد.

مسعود تنگستانی افزود: آبدان با قابلیت داشتن قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل نیاز بود این جشن با حضور مهمانان نوروزی برگزارشود و آبدان رامعرفی نمایند که الحمدالله حضور مردم بخش چشمگیر بود.

مدیر انجمن زیست محیطی پرونگ نیز هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ و معرفی هرچه بیشتر آیین‌های نوروزی در میان مردم و بخصوص کودکان و نوجوانان دانست.

حسن محدث‌زاده در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان که همکاری خوبی با این انجمن داشته‌اند افزود: برگزاری این آیین فرصت استثنایی برای شناساندن هرچه بهتر آیین‌های نوروزی است که از قرون گذشته تا به امروز در میان مردم مرسوم بود و همیشه از اهمیت خاصی برخوردار بود.

وی اضافه کرد: در این آیین انواع غذا‌های محلی، مسابقه، مشاعره، بازی‌های بومی محلی پخت انواع نان‌های محلی غرفه دست‌بافت فرش عشایران چاه قد بخش آبدان به نمایش گذاشته شد ه. بود.

جشن نوروزگاه با حضور مسئولین ادارات شهرستان و بخش و نماینده حوزه جنوب استان و مردم بخش آبدان با همت انجمن زیست محیطی پرونگ و هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی شهرستان دیر در استادیوم ورزشی شهدای شهر آبدان برگزار شد.

انتهای پیام/م

حفظ و ترویج سنت‌ها و آئین‌های نوروزی مناطق مختلف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  به کوشش انجمن آثار و مفاخر فرهنگی از اول اردیبهشت ماه جاری مصادف با روز بزرگداشت سعدی، به مدت یک هفته، رویدادهای مختلف و متنوعی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه سعدیه شیراز، دانشگاه علامه طباطبائی(ره)، موسسه فرهنگی اکو و سفارت هندوستان در ایران، در پاسداشت مقام فرهنگی، ادبی و حکمی این شاعر بلندآوازه ایرانی برگزار شده است.

آیین اختتامیه هفته بزرگداشت «سعدی شیرازی» با حضور و سخنرانی جمعی از استادان برجسته زبان و ادبیات فارسی، پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولیعصر(عج)، خیابان سرلشکر بشیری پلاک ۷۱ واقع است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه هفته بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد
  • ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه دارد
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • نمایش خیابانی «لکه‌های پاک»؛ بازتابی از حادثه عاشورای تاریخی حرم رضوی
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • لزوم لحاظ استانداردهای وزارت بهداشت در آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • برگزاری برنامه‌های شاد و متنوع در محله کلمه‌خواران همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • برنامه های کانون شهرستان سلماس در جشنواره فرهنگی، ورزشی و تفریحی سد شهدای تازه شهر
  • استقبال ۵هزار نفر از جشنواره فرهنگی و هنری ورزشی سلماس