Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به طور کلی بهمن ماه هر سال برای سینمای ایران ماهی بسیار مهم حیاتی است. جشنواره فجر که تقریبا عمری به اندازه عمر انقلاب دارد امسال نیز در بهمن ماه و برای اولین بار در پردیس ملت برای اصحاب رسانه برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه از سه هنرمند فرهیخته تجلیل شد اکبر عبدی محمد علی نجفی منوچهر اسماعیلی این سه نفر بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای انتهایی جشنواره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پردیس رسانه ها آمد و از اینکه خبرنگاران توانسته اند تمام فیلم ها ببینند به حال آن ها غبطه خورد.سید عباس صالحی ابراز داشت:برای اینکه متهم به داوری نشوم هیچ فیلمی را ندیده ام.

اعتراض محمد خزایی در نشست خبری «امپراطور جهنم»

محمد خزاعی در نشست حبری فیلم «امپراطور جهنم»  گفت: شش سال قبل فیلمنامه‌ای را آقای شیخ طادی به من ارائه کردند که قرار بود به عنوان سریال با تلویزیون کار کنیم. بعد از چهار سال هیچ نهاد و سازمانی پاسخگو ما نبود. به ما می‌گفتند مسائلی که شما مطرح می‌کنید خیلی حساس است و به صلاح نیست با توجه به مسائل دیپلماتیک مطرح شود. من می گفتم گاهی یک هنرمند چیزی را می‌بیند که سیاستمداران نمی‌بینند. آقای شیخ‌طادی به من می‌گفتند چرا باید آنقدر جان بکنیم تا یک کار استراتژیک بسازیم. اما در نهایت چند نفر شخصا از ما حمایت کردند. فیلمی که امروز در سالن سینما می‌بینید، فیلم واقعی «امپراطور جهنم» نیست. این فیلمی‌ است که ما می‌توانستیم نمایش‌اش دهیم و به نظرم کسانی که سال گذشته این فیلم را قربانی کردند، باید پاسخگو باشند. دوستان آسوده باشید که این فیلم به هیچکس بر نمی‌خورد. مسائلی در مورد اتحادیه اروپا، آینده عربستان، نسل کشی و ... حذف شده است. آقای افروغ راحت باشید که این فیلم بارها سانسور شد و الان خنثی است. حالا هر روز مصاحبه کنید که چرا فیلم را به جشنواره راه دادند!...

اختتامیه جشنواره فیلم فجر

بالاخره بعد از ده روز رقابت جشنواره سی و ششم فیلم فجر به ایستگاه پایانی رسید و برگزیدگان خود را شناخت که شاخترین دریافت کنندگان سیمرغ از قرار زیر است:

سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری: علیرضا زرین دست (سرو زیرآب( سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه: هومن سیدی (مغزهای کوچک زنگ زده ( سیمرغ بلورین بهترین فیلم اولی: رضا مقصودی (خجالت نکش( سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن: سحر دولتشاهی (چهارراه استانبول و عرق سرد(سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل مرد: جمشید هاشم پور (دارکوب(سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن: سارا بهرامی (دارکوب(دیپلم افتخار بهترین نقش اول مرد: امین حیایی (شعله‌ور(سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد: امیر جدیدی (عرق سرد و تنگه ابوقریب(سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه: کامبوزیا پرتوی (کامیون) و هومن سیدی (مغزهای کوچک زنگ زده(جایزه ویژه هیأت داوران: فیلم فیلم بمب یک عاشقانه، به کارگردانی پیمان معادی سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی: ابراهیم حاتمی کیا (به وقت شام)، بهرام توکلی (تنگه ابوقریب) سیمرغ بلورین بهترین فیلم: سعید ملکان (تنگه ابوقریب)

سیمرغ بلورین بهترین فیلم با نگاه ملی:  سید حامد حسینی (سرو زیرآب) سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران: هومن سیدی (مغزهای کوچک زنگ زده)

یکی از نکات مهم مراسم اختتامیه سخنان ابراهیم حاتمی کیا بود.حاتمی کیا در این مراسم گفت:من فیلم ساز انقلاب هستم و به این موضوع افتخار می کنم.وی در سخنانی نسبت به عملکرد سینماگران انتقاد کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای ایران فیلم سینمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۱۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو

چهل و ششمین جشنواره بین‌الملی فیلم مسکو به کار خود پایان داد و فیلم «آه سرد» موفق به کسب جایزه بهترین کارگردانی شد و جایزه بهترین مستند هم به «رُخ» رسید.

به گزارش ایسنا، چهل و ششمین جشنواره فیلم مسکو از ۱۹ تا ۲۶ آوریل (۳۱ فروردین تا ۷ اردیبهشت) در روسیه برگزار شد و در شب اختتامیه فیلم «آه سرد» به کارگردانی ناهید عزیزی صدیق جایزه سنت جورج نقره‌ای بهترین کارگردانی بخش مسابقه اصلی، جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و تقدیرنامه نتپک (شبکه ارتقای سینمای آسیا و اقیانوسیه) شد و همچنین جایزه بهترین مستند این رویداد سینمایی هم به «رُخ» ساخته سام کلانتری رسید.

در جشنواره مسکو امسال هم جایزه سنت جورج طلایی بهترین فیلم این رویداد سینمایی نیز به فیلم مکزیکی «شرم» ساخته «میوئل سالگادو» رسید.

«آهو» ساخته هوشنگ گلمکانی، «رُخ» ساخته سام کلانتری در بخش مسابقه آثار مستند، «سرد روشن» ساخته علی دارایی و «تاکسیدرمیست» ساخته سوسن سلامت و بهزاد علوی در بخش مسابفه فیلم های کوتاه و انیمیشن کوتاه «پیچ تاریخی» به کارگردانی میلاد محمدی و سریال «پوست شیر» برادران محمودی دیگر آثار ایرانی جشنواره مسکو امسال بودند.

چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو در بخش ویژه‌ای نیز به مرور آثار داریوش مهرجویی کارگردان فقید ایرانی پرداخت و فیلم‌های «هامون»، «گاو»، «درخت گلابی»، «لیلا»، «پری» و «اشباح» از جمله آثار این کارگردان فقید ایرانی به نمایش گذاشته شد.

جشنواره مسکو امسال طی هشت روز برگزاری میزبان نمایش ۲۴۰ فیلم از ۵۶ کشور بود. این جشنواره در سال ۱۹۳۵ تأسیس شد که آن را به دومین جشنواره قدیمی فیلم جهان پس از ونیز تبدیل می‌کند. جشنواره مسکو در ابتدا به صورت دوسالانه برگزار می‌شد اما از سال ۱۹۹۵ رویدادی سالانه شد، اگرچه در سال های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۸ برگزار نشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرونده شمشیربازی ایران با حذف سازنچیان بسته شد
  • قفل‌ها این بار برای ستاره تیم‌ملی در آسیا بسته ماندند
  • سازمان ملل: اسرائیل مدرکی ارائه نکرد و پرونده یکی از کارکنان آنروا بسته شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • بسته شدن پرونده مرحله نخست کنکور در گیلان
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود