Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای سازمان بهزیستی کشور در بهمن ماه سال 96 را در این بسته خبری بخوانید.

 

تولد روزانه 3 کودک با اختلالات شنوایی در استان تهران

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در یکم بهمن ماه سال 96 از تولد روزانه  3 کودک با اختلال شنوایی در استان تهران خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: پیگیری طرح غربالگری شنوایی در بهزیستی استان تهران، توسط حوزه توسعه و پیشگیری این مجموعه انجام می شود.

اسدی ادامه داد: طرح غربالگری شنوایی به صورت اجباری در تمام بیمارستان‌ها از بدو تولد کودکان و تا چند روزگی آن‌ها اجرا می‌شود و کودکان مبتلا به اختلالات شنوایی، پس از شناسایی موارد مشکوک به مراکز توانبخشی بهزیستی معرفی می‌شوند.

وی اضافه کرد: حوزه توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران، پس از شناسایی کودکان مبتلا به اختلالات شنوایی و تایید مشکل آن‌ها توسط پزشکان متخصص آن‌ها را به عنوان اولویت نخست توانبخشی به مراکز درمانی معرفی می‌کند.

 

25 درصد مراجعان به مراکز اقامتی معتادان پذیرش نمی‌شوند

حمیدرضا شمسی معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران در دوم بهمن ماه سال 96 از عدم پذیرش 25 درصد از معتادان متجاهر در مراکز اقامتی خبر داد.

شمسی تصریح کرد: برخی از خبرها طی ماه‌های اخیر، از پذیرش نشدن 50 درصد معتادان متجاهر در مراکز سرپناه شبانه حکایت داشتند و خوشبختانه این آمار صحت ندارد.

وی افزود: برنامه‌ای تحت عنوان «غربال» از ابتدای اسفند ماه سال 95 در مراکز سرپناه کارتن خواب‌های معتاد اجرا می‌شود و بر اساس نتایج این طرح، آمار افرادی که در مراکز اقامتی پذیرش نمی‌شوند، 25 درصد است.

معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران اضافه کرد: برخی از کارتن خواب‌های معتاد دارای بیماری واگیردار هستند و نمی‌توان سلامت سایر افراد حاضر در مراکز فوق را به خطر انداخت و یا در مواردی تست اعتیاد مراجعان به مراکز اقامتی منفی از کار در می‌آید.

50 درصد معتادان طی 5 سال کارتن خواب می شوند

حمیدرضا شمسی معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران، در ششم بهمن ماه سال 96 از کارتن خواب شدن بیش از 50 درصد کارتن خواب ها در 5 ساله نخست مصرف مواد مخدر خبر داد.

شمسی تصریح کرد: باید به دنبال رفع علت های افزایش معضل کارتن خوابی باشیم چراکه متاسفانه هنوز بسیاری از افراد به معتادان دیدگاه منصفانه ای ندارند.

وی افزود: برخی افراد خواسته یا ناخواسته انواع تهمت ها را به معتادان نسبت می دهند و می توان گفت بزرگترین مشکلی که در حال حاضر باعث انزوا و اعتماد نداشتن این افراد به مراکز درمانی و ترک اعتیاد و همچنین فاصله گرفتن آن ها از جامعه می شود، مسئله  پذیرش نداشتن معتادان در بین مردم است.

 

فعالیت 176 کمپ ترک اعتیاد میان مدت در استان تهران

حمیدرضا شمسی معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران، هشتم بهمن ماه سال 96 از فعالیت 176 کمپ ترک اعتیاد میان مدت، در این استان خبر داد.

شمسی در ادامه تصریح کرد: در مجموع در این 176 کمپ ترک اعتیاد، 3 هزار و 500 معتاد متجاهر و بیش از 2 هزار بیمار دیگر نیز در این مراکز حضور دارند.

وی تصریح کرد: ظرفیت هر یک از مراکز ترک اعتیاد میان مدت سازمان بهزیستی در استان تهران، چیزی در حدود 40 نفر است و هر یک از معتادان پس از ورود به مراکز فوق خدمات درمانی و مراقبتی مورد نیاز را دریافت می کنند.

 

رشد ۳۴ درصدی مشارکت‌های مردمی نسبت به سال گذشته

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری 15 بهمن ماه سال 96 در جمع خبرنگاران از رشد 34 درصدی مشارکت های مردمی 10 ماهه سال 96 نسبت به سال گذشته خبر داد.

وی تصریح کرد: در جریان زلزله کرمانشاه ۶۱۱ نفر در قالب گروه‌های داوطلب نیرو‌های محب، به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند و خدمات مورد نیاز زلزله زدگان را ارائه کردند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: برخی از آمارها طی سال گذشته از حضور ۳۲ تا ۳۶ هزار معتاد متجاهر در کشور حکایت داشت و در این میان برخی از مجموعه‌ها از آمار 8 هزار نفری زنان کارتن خواب خبر دادند که با راه اندازی مرکز نگهداری از زنان معتاد متجاهر تنها 500 نفر به این مرکز منتقل شدند و در بررسی‌های میدانی هم تعداد زنان کارتن خواب معتاد متجاهر در خیابان ها و پاتوق ها قابل توجه نبود.

محسنی بندپی یادآور شد: بر طبق آماری که برخی از مسئولان به طور رسمی اعلام می‌کنند، تعداد معتادان متجاهر در کشور بین 32 تا 36 هزار نفر است و در سال 95 و 96 بیش از 15 هزار معتاد متجاهر در مراکز اقامتی سازمان بهزیستی کشور پذیرش شده‌اند و به حرفه آموزی و توانمندی مشغول هستند.

قطار مناسب سازی در کشور به کندی حرکت می کند

ابراهیم کاظمی مومن سرایی رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور، شانزدهم بهمن ماه سال 96 از روند برگزاری کند جلسات ستاد مناسب سازی در وزارت کشور انتقاد کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر چه در حال حاضر کارهای خوبی در خصوص مناسب سازی در حال انجام است اما این مسئله با ایده آلی که ما مطابق با استانداردهای روز دنیا به دنبال آن هستیم، فاصله زیادی دارد.

رئیس دبیرخانه ستاد مناسب سازی کشور تصریح کرد: متاسفانه مناسب سازی معابر شهری به حدی کند پیش می رود که در صورت وقوع بارش برف و باران مثل هفته گذشته، مشکلات فراوانی را برای معلولان، جانبازان و افراد ناتوان ایجاد می کند.

 

هیچ یک از 90 کودک شیرخوارگاه آمنه، شرایط فرزند خواندگی را ندارند

احمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در بیست و چهارم بهمن ماه سال 96 اظهار کرد: در حال حاضر 1500 نفر متقاضی فرزند خواندگی نوزاد و به ویژه نوزادان دختر هستند، این در حالی است که هیچ نوزادی با شرایط فرزندخواندگی در این مرکز حضور ندارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون 90 کودک در شیرخوارگاه آمنه نگهداری می شوند که یا بدسرپرست بوده و دادگاه به طور موقت مسئولیت نگهداری از آن ها را به بهزیستی سپرده و یا اینکه کودکان فوق مبتلا به بیماری هایی چون (اچ آی وی) هستند،که شرایط فرزند خواندگی را ندارند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در شیرخوارگاه آمنه نوزادان صفر ماهه تا کودکان 10 ساله نگهداری می شوند، ادامه داد: کودکان در سن مدرسه نیز به مدرسه می روند.

 

استعدادیابی کودکان بهزیستی در جشنواره «امید میهن»

اصغر باقری مدیر کل بهزیستی استان تهران در روز بیست و پنجم بهمن ماه سال 96 جشنواره «فرزندان امید میهن» را فضایی مناسب برای استعدادیابی کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی دانست.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئولان بهزیستی با دغدغه، همواره در تلاش هستند تا آینده ای روشن و خوب را برای کودکان و نوجوانان تحت پوشش این سازمان رقم بزنند.

مدیر کل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم بارها بر انجام عمل صالح تاکید کرده و از آن به عنوان باقیات صالحات نام برده است.

 

میانگین سنی معتادان متجاهر در تهران ۲۸ تا ۳۰ سال است

اصغر باقری مدیر کل بهزیستی استان تهران بیست و نهم بهمن ماه سال 96 میانگین سنی معتادان متجاهر را در استان تهران بین ۲۸ تا ۳۰ سال برشمرد.

باقری در ادامه تصریح کرد: ۶۳ درصد معتادان متجاهر، هیچ گونه اوراق هویتی ندارند و این مسئله در موارد مختلف برای آن‌ها مشکل ساز می‌شود.

وی اضافه کرد: ۳۷ درصد معتادان متجاهر خیابانی هم که اوراق هویتی دارند، به دلایل مختلف همچون بی‌اطلاعی خانواده از وضعیت فعلی آن‌ها، فقدان دسترسی به اوراق هویتی و غیره در مواقع مورد نیاز مثل مراجعه به مراکز درمانی یا خدماتی، از ارائه آن خودداری می‌کنند.

 

ضرورت تهیه و تدوین پروتکل های درمانی اعتیاد ویژه زنان

فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور، سی ام بهمن ماه سال 96  بر ضرورت تهیه و تدوین پروتکل های درمانی اعتیاد ویژه زنان تاکید کرد.

عباسی خاطرنشان کرد: در جامعه ایرانی-اسلامی، زنان به عنوان ستون خانواده به شمار می روند از این رو باید برای حفظ آنها از انواع آسیب های اجتماعی و همچنین در صورت ابتلای زنان به معضلاتی چون اعتیاد، برنامه ریزی دقیقی انجام داد.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه مسئله درمان اعتیاد و تهیه پروتکل های درمانی و همچنین پروتکل های مبحث پیشگیری مربوط به آن در حوزه زنان تا کنون مغفول مانده است و جبران این خلأ، ضرورت برنامه ریزی و توجه بیشتری را می طلبد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۱۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت پیاز کاهشی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، اکبر یاوری با بیان اینکه به دلیل بارندگی‌های شدید در مناطق جنوبی کشور از جمله جنوب کرمان اجازه برداشت پیاز چند روزی به کشاورزان داده نشد، اظهار کرد: همین موضوع باعث شد که قیمت پیاز افزایشی شود.

وی افزود: اما در حال حاضر قیمت پیاز روند کاهشی به خود گرفته است و با گرم‌تر شدن هوا و به دست آمدن پیازهای شهرستان‌های دیگر قیمت‌ها باز هم کاهشی خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان تهران تصریح کرد: در حال حاضر قیمت عمده فروشی پیاز دزفول در میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی ۱۰ تا ۱۴ هزار تومان و پیاز جیرفت نیز ۱۷ تا ۲۴ هزار تومان است.

وی در پایان گفت: روزانه ۳۵۰ تا ۴۰۰ تن پیاز به تهران وارد می‌شود. مصرف تهران نیز  حدود ۲۵۰ تن است. این یعنی روزانه حدود ۱۰۰ تن نیز پیاز مازاد در تهران داریم.

گفتنی است؛ حدود دو هفته‌ای می‌شود که قیمت پیاز در برخی مناطق افزایش یافته و بعضا به کیلویی بیش از ۳۰ هزار تومان و در برخی مناطق تا ۴۰ هزار تومان هم رسیده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود؟
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان