Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@08:24:34 GMT

حق بیمه امسال کارگران چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۸۲۲۸۴

حق بیمه امسال کارگران چقدر است؟

مبلغ کل بیمه برای سال ۱۳۹۷ معادل ۳۶۷ هزار و‌۲۱۷ تومان تعیین شده که به این ترتیب سهم کارفرما ۲۸۸ هزار و ۵۳۳ تومان و سهم کارگر معادل ۸۵ هزار و ۶۸۴ تومان است.

خبرگزاری ایسنا: بر اساس حداقل دستمزد تعیین شده کارگران برای سال ۱۳۹۷ مبلغ کل بیمه معادل ۳۶۷ هزار و ۲۱۷ تومان خواهد بود که سهم کارگر معادل ۸۵ هزار و ۶۸۴ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چندی پیش پس از برگزاری جلسات متعدد در جهت تصمیم‌گیری در خصوص حداقل دستمزد، دستمزد ۱۳۹۷ کارگران برای حداقلی بگیران از ۹۲۹ هزار و ۹۳۱ تومان در سال ۱۳۹۶ با افزایش ۲۰ درصدی به یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان رسید.

با توجه به این‌که کل حق بیمه ۳۰ درصد حقوق بوده و ۲۳ درصد از آن سهم کارفرما و هفت درصد نیز سهم کارگر است، بر این اساس مبلغ کل بیمه برای سال ۱۳۹۷ معادل ۳۶۷ هزار و‌۲۱۷ تومان تعیین شده که به این ترتیب سهم کارفرما ۲۸۸ هزار و ۵۳۳ تومان و سهم کارگر معادل ۸۵ هزار و ۶۸۴ تومان است. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003LL7

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه کارگران شهر اهرم افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی عصر یکشنبه در نشست هماهنگی برگزاری هفته کار و کارگر در تنگستان با اشاره به اینکه در آستانه هفته کار و کارگر قرار داریم اظهار کرد: هفته کار فرصت مناسبی است تا از تلاش‌ها و خدمات ارزشمند جامعه کار گری که از اقشار بسیار زحمت کش و پای گذار در زمینه‌ها متفاوت در جامعه هستند تجلیل شود.

وی تصریح کرد: کار گران در حوزه‌های متفاوت عمر پر برکت انقلاب اسلامی نقش بسیار مؤثری داشته اند و هم در دفاع مقدس که جمع کثیری از کارگران در پشتیبانی از انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی جان خود را تقدیم کردند.

فرماندار تنگستان با بیان اینکه جامعه کارگری در توسعه، بالندگی و پیشرفت نقش اساسی دارند اضافه کرد: در شهرستان ۱۳ کارگر در پشتیبانی از انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

فعالیت ۷۰۰۰ کارگر در تنگستان

وی یاد آور شد: کار و کارگر در بخش توسعه، پیشرفت و بالندگی خط مقدم جبهه کاری ایران اسلامی از ابتدای انقلاب تا به امروز بودند و زحمات این عزیزان باعث خیلی از توفیقاتی و توسعه‌هایی است که در حوزه‌های متفاوت که در کشور اتفاق افتاده است.

لطفی با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار کارگر در سطح شهرستان مشغول تلاش هستند خاطرنشان کرد: در هفته کار و کارگر سال جاری ورزشگاه کارگران شهر اهرم افتتاح و مورد بهر برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های شاخصی که باید در هفته کار و کارگر انجام شود بحث واگذاری زمین به کارگران فاقد مسکن در تنگستان است که باید شناسایی و به آنها واگذار شود.

لطفی اضافه کرد: خانواده‌های کارگرانی که دارای فرزند سوم و چهارم شدند در هفته کار و کارگر مشخص و زمین به آنها طی مراسمی در تنگستان واگذار شود.

برگزاری مسابقات ورزش کارگری

فرماندار تنگستان یاد آور شد: در سال جاری آستان قدس رضوی با معرفی نماینده در شهرستان به عنون دبیر کانون رضوی فعالیت‌های خوبی در بخش کارگری دارند انجام می‌دهند که در هفته کار و کارگر می‌خواهند دنبال شود.

وی ادامه داد: باید به صورت تلفیقی از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و کانون رضوی شهرستان در راستای برگزاری ۲ مراسم در هفته کار و کارگر در بخش مرکزی و دلوار استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در هفته کار و کار گر برای نشاط بیشتر میان کارگران مسابقات فوتسال، شنا و برنامه‌های فرهنگی و هنری برای جامعه هفت هزاری نفری کارگران شهرستان اجرا شود که بتوانیم گوشه‌ای از تلاش و زحمات کارگران در واقع تجلیل کنیم.

کد خبر 6084850

دیگر خبرها

  • ۴۰ کارگر از سیستان و بلوچستان به دیدار رهبر انقلاب می‌روند
  • خداقوت کارگر
  • انتخاب سه کارگر فارس به عنوان نخبه ملی کشور
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی، شعار هفته کار و کارگر
  • مبلغ حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد
  • افزایش مبلغ حق مسکن؛ عیدی کارگران در هفته کارگر
  • ورزشگاه کارگران شهر اهرم افتتاح می‌شود