Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دود کردن موتور نشانه روغن سوزی ؛ غنی بودن مخلوط هوا – سوخت یا نشت آب به محفظه احتراق است. با توجه به رنگ دود می‌توان به هر یک از این موارد پی برد.

دود آبی رنگ: نشانه روغن سوزی موتور است که دلایل آن می تواند احتمالاً خوردگی رینگ پیستون موتور خودرو باشد که موجب می شود روغن به داخل سیلندر نشت کند، برای حل مشکل باید رینگ پیستون تعویض گردد دلیل دیگر خورده شدن سیل سوپاپ های موتور است و روغن به داخل سیلندر یا مسیر دود نشت می کند، برای حل مشکل باید این سیل ها تعویض گردند، بهتر است این کار را خودتان انجام ندهید و از یک تعمیر کار با تجربه کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دود سیاه باشد: یعنی همه سوخت در محفظه احتراق نمی‌سوزد و احتمالاً مخلوط هوا – سوخت بیش از اندازه غنی است به احتمال بسیار بالا یا در سیستم جرقه زنی خودرو مشکلی وجود دارد یا موتور بد کار می کند که احتمالا نشتی در انژکتور ها وجود دارد، برای حل مشکل باید انژکتور ها را تعویض نمایید ، اگر مدت زیادی است که فیلتر هوا را عوض نکرده اید و در منطقه ای پر گردو غبار یا آلوده زندگی می کنید باید فیلتر هوا را تعویض نمایید، ممکن است در سیستم جرقه زنی و شمع ها مشکلی باشد که منجر به احتراق ناقص می شود، برای این منظور باید وایر ها، کویل و شمع ها بررسی شوند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با معایب رایح خودروها

وقتی موتور سرد است رنگ دود به سفیدی متمایل است، می‌توان وضعیت موتور را عادی تلقی کرد اما اگر بعد از گرم شدن موتور باز هم دود سفید از اگزوز بیرون آمد ، نشانه نشت آب به داخل محفظه احتراق و تبخیر آن است.دلایل احتمالی دیگر آن ممکن است واسکازین از طریق ماژول خلا وارد مانیفولد ورود هوا شود که باید آن را تعویض نمایید، واشر سر سیلندر مشکل دار است و باید تعویض شود، سر سیلندر تاب برداشته یا ترک خورده است باید کف تراشی شود و در صورت لزوم تعویض گردد، بلوک سیلندر ترک خورده است و بهتر است آن را تعویض نمایید.

بدون دود: موتور سالم دود نمی کند و وقتی انگشت به لوله اگزوز می زنیم انگشت نباید چرب و سیاه شود.

منبع:میزان

انتهای پیام/

رنگ دود خودرو چه علامتی می‌دهد؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی صنعت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله قاچاق در دشتستان

 سرهنگ محمدرضا محمودیان روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: مأموران ایستگاه بازرسی شهید صلاحی یک دستگاه ایسوزو را به ظن حمل کالای قاچاق متوقف کردند. 

فرمانده انتظامی دشتستان گفت: مأموران در بازرسی از این وسیله نقلیه یک دستگاه موتور خودرو به مارک هیوندای مستعمل، ۵۰۰ دستگاه ترموستات، ۱۵۰ عدد لامپ ال‌ای دی فندکی خودرو، ۳۰ عدد دسته موتور خودرو و ۱۰ حلقه لاستیک به مارک‌های مختلف که همگی خارجی و فاقد هرگونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی بودند را کشف کردند.

سرهنگ محمودیان، با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله‌های کشف شده را ۱۲ میلیارد ریال برآورد کردند، تصریح کرد: در همین راستا یک نفر دستگیر که پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی ذی صلاح معرفی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • رایج ترین مشکلات گیربکس اتوماتیک در خودرو (+ نحوه تشخیص مشکل)
  • دیپال جی318 ؛ شاسی بلند جدید چانگان در راه بازار (+تصاویر)
  • ساخت نخستین موتور فرد سیلندر کشور توسط مخترع همدانی
  • محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳؛ رشد ۳۵ درصدی نرخ پایه
  • شرایط فروش فیدلیتی پرایم و پرستیژ + جدول فروش
  • پاسخ به ۱۰ سوال پرتکرار کاربران درباره تعویض روغن ماشین
  • قیمت خودرو امروز ۲۷ اسفند + جدول
  • قیمت نهایی فیدلیتی پرستیژ تیپ ۱ و ۲ اعلام شد
  • کشف محموله قاچاق در دشتستان
  • فراری 458 ایتالیا با کت و شلوار ژاپنی! (+عکس)