Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا مسیب زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا؛ به تبیین اقدامات انجام شده از سوی این اداره کل در سال ۹۶ و همچنین برنامه‌های در دست اقدام پرداخت و گفت: برنامه‌های صورت گرفته بر اساس راهکار‌های مندرج در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

مسیب‌زاده تعمیق تقوای الهی را از جمله راهکار‌های مندرج در سند برشمرد که بر اساس آن برنامه‌هایی همچون طرح حفظ موضوعی قرآن کریم، برپایی محافل استماع قرآن، برگزاری جلسات گفتمان‌های دینی اجرایی شده است و گفت: در این راستا و بر اساس این رویکرد چاپ و توزیع کتاب حفظ موضوعی قرآن کریم و تفسیر آن و تولید قلم قرآنی این کتاب در دست اقدام قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی راهکار دیگر سند را استفاده از ظرفیت برنامه‌های درسی، منابع آموزشی، شبکه ملی اطلاعات و ارتباطات؟ کتابخانه، فرصت اردو‌ها و فعالیت‌های درون مدرسه به ویژه مساجد برای تقویت معرفت و باور به معارف الهی به ویژه اعتقاد به توحید و معاد برشمرد و اظهار کرد: در این راستا طرح پیوند مدارس با مساجد و نماز جمعه و اردوی سه روزه آموزش و جشن تکلیف دانش آموزان عشایر برگزار شد. همچنین برای سال ۹۷ نیز برگزاری اردوی سه روزه آموزش و جشن تکلیف برای دانش آموزان مناطق محروم و دانش آموزان ناشنوا در دستور کار قرار گرفته است.

مسیب‌زاده نهادینه سازی و تقویت همکاری مدرسه با مراکز فرهنگی و علمی محله را از دیگر محور‌هایی برشمرد که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بدان توجه داشته و بر مبنای آن طرح گفتمان دینی و ۷۳ هزار جلسه آموزشی و پرسش و پاسخ در مدارس سراسر کشور برگزار و تمهیدات مقدمات جذب و فعالیت ۵۰۰ سرباز روحانی با مشارکت دفتر همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش برای سال آینده در نظر گرفته شده است.
 
مسیب زاده آموزش معلمین پایه سوم ابتدایی با موضوع نماز و آموزش مربیان پیش دبستانی را از جمله اقدامات مرتبط با راهکار توسعه فرهنگ اقامه نماز و اهتمام به برپایی نماز جماعت در مدرسه خواند و عنوان کرد: با هدف توسعه فرهنگ و سواد قرآنی، توسعه، تجهیز، زیبا سازی و تقویت مراکز دارالقرآن کریم در دستور کار قرار گرفت و مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان در چهار مرحله آموزشگاه منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار شد. همچنین در سال ۹۷ نیز دوره‌های تکمیلی طرح مبین را با همکاری ستاد اقامه نماز و حوزه‌های علمیه برگزار و آموزش ائمه جماعت فرهنگی مدارس را دنبال می‌کنیم.

وی از تولید قلم قرآنی هوشمند کتب حفظ موضوعی و تفسیر قرآن کریم خبر داد و گفت: در سال ۹۷ عقد تفاهم نامه با معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برای طرح ملی الگوی تلاوت و تقویت مهارت قرآن دانش‌آموزان در مناطق کم برخوردار را در دستور کار خود قرار داده ایم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ایجاد ساز و کار‌های ترویج و نهادینه سازی فرهنگ ولایت مداری و زمینه‌سازی برای استقرار دولت عدل مهدوی، امر به معروف و نهی از منکر و روحیه جهادی را از جمله محور‌های مدنظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواند و اظهار کرد: در این راستا راه اندازی و فعالیت هیئت‌های مذهبی دانش آموزان و فرهنگیان، اجرای طرح عطر انتظار، اجرای طرح مصباح الهدی را در دستور کار خود قرار دادیم و در سال ۹۷ نیز اقدام به توانمندسازی مربیان قرآنی، کارشناسان ادارات قرآن عترت و نماز و اولیای دانش آموزان می کنیم.   وی احیای مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش آموزان را پس از ۲۰ سال  و ایجاد دبیرخانه دائمی آن را از بزرگترین دستاورد‌های این وزارتخانه در سال ۹۶ برشمرد و گفت: کسب رتبه اول اجرای مسابقات قرآن کشور و رتبه برتر اقامه نماز نیز از دیگر محور‌های قابل توجه است.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه حفظ موضوعی قرآن کریم هیچ نهادی نتوانسته است همچون وزارت آموزش و پرورش عمل کند، اظهار کرد: کتاب‌ها و نرم افزار‌های که در حوزه قرآن عترت و نماز از سوی این اداره کل تولید شده، بسیار کاربردی است و دانش آموزان ارتباط خوبی با آن برقرار می‌کنند چراکه از زبان روز و شیوه‌های جذاب استفاده شده است. انتشار ۶ میلیون نسخه کتاب در این زمینه و دوسال نشریه مرتبط را می‌توان از جهش‌های آموزش و پرورش خواند.

مسیب زاده با بیان اینکه با وجود تمام فعالیت‌های صورت گرفته راه زیادی را برای رسیدن به سرمنزل مقصود باید بپیماییم، تصریح کرد: برای تمامی تولیدات این اداره کل قلم گویا ایجاد شده است تا دانش آموزان بتوانند از ابزارهای مورد علاقه و جذاب بهره مند شوند و ارتباط بیشتری با این محصولات پیدا کنند. انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۲۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی

به گزارش همشهری آنلاین، محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش‌ و پرورش درباره امکان استفاده تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان گفت: در گذشته اعلام شد که دانش‌آموزان در ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرنهایی می‌توانند از تک‌ماده استفاده کنند.

وی افزود: پس از مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری امتحانات نهایی در ۳ سال دوره متوسطه دوم، استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد.

برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ اعلام شد + جدول | ارائه نمونه سوالات به دانش‌آموزان از هفته آتی

امانی طهرانی متذکر شد: ضوابط استفاده از تک‌ماده در آیین‌نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی به نهایی تبدیل شده است و امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی فراهم است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: بسیاری از مصوبات اخیر درباره ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

اگر دانش‌آموزی حداکثر در ۴ عنوان درسی نمره ۷ و بیشتر کسب کند و معدل کل وی نیز حداقل ۱۰ باشد، فارغ‌التحصیل شناخته می‌شود.

کد خبر 845092 منبع: تسنیم برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش مدرسه و مدارس امتحان - امتحانات دانش آموز

دیگر خبرها

  • این افراد معلم می‌شوند
  • فعالان قرآنی بدون آزمون دانشجو معلم می‌شوند
  • قاریان و حافظان قرآن بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • شرکت ۴۵۰ هزار معلم در طرح مسطورا/ ثبت نام ۶۰۰ هزار داوطلب در کنکور تربیت معلم 
  • استخدام نخبگان قرآنی به عنوان معلم از مهر امسال
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • شرایط استفاده دانش‌آموزان از "تک‌ماده" امتحانات نهایی
  • امکان استفاده از تک‌ماده در ۴ امتحان نهایی