Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبسایت شبکه خبری الجزیره گزارش داد که افشای جزئیات برنامه سفر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به آمریکا نشان می‌دهد که وی با گروهی از رهبران لابی‌های پرنفوذ صهیونیستی در امریکا از جمله رهبران آیپک دیدار و رایزنی کرده است.

ایران آنلاین / براساس این گزارش، محمد بن سلمان با رهبران گروه هایی نظیر سازمان آیپک، ایستادگی برای اسرائیل(ADL) و فدراسیون یهودیان آمریکای شمالی دیدار کرده است؛ گروه هایی که همگی از حامیان شهرک سازی‌ها در فلسطین اشغالی هستند و همچنین برای مقابله با جنبش تحریم اسرائیل می‌جنگند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنبش تحریم اسرائیل به دنبال تحریم و بایکوت کالاهای اسرائیلی در واکنش به توسعه شهرک سازیها در اراضی اشغالی است.

براساس این گزارش، افشای یک نسخه از برنامه سفر بن سلمان که روزنامه هاآرتص آن را منتشر کرده نشان می‌دهد که ولیعهد سعودی همچنین با رهبران کمیته یهودیان آمریکا(AJA) و دیگر گروههای تندروی لابی اسرائیلی نیز دیدار کرده است.

الجزیره در ادامه نوشت؛ در حالیکه عربستان سعودی هنوز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد انجام چنین اقداماتی توسط محمد بن سلمان نشانه گرمتر شدن روابط ریاض و تل آویو است.

پیش از این برخی رسانه های اسرائیلی از دیدار ولیعهد سعودی با یک هیات اسرائیلی طی سفر وی به قاهره خبر داده بودند. بعد از این دیدار شرکت هواپیمایی هند از موافقت ریاض با عبور هواپیماهای این شرکت از آسمان عربستان برای سفر مستقیم به تل آویو خبر دادند.

این برای اولین بار است که عربستان حریم هوایی خود را به روی شرکتهای هواپیمایی برای پرواز به فلسطین اشغالی باز کرده است./ فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۲۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی/اختلاف شدید بین آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ غزه

 

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و هفتاد و دومین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز گشته و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد.

اختلاف شدید بین آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ غزه ۱۴۰۳/۰۱/۰۷ - ۱۶:۳۳

نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی وتو نکردن قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکا را نشانه‌ای از بحران در روابط میان این رژیم و کاخ سفید دانست.

 «ایهود باراک» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در این باره اظهار کرد: وتو نشدن قطعنامه شورای امنیت منعکس کننده بحران عمیق در روابط با آمریکا است.

طبق گزارش خبرگزاری سما، باراک در این باره تاکید کرد: تنها برگزاری انتخابات فوری می‌تواند اسرائیل را از بحرانی بسیار عمیق‌تر نجات دهد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که عصر دوشنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای توقف جنگ در نوار غزه تصویب کرد.

وزیر خارجه عمان: تصویب قطعنامه درباره غزه در شورای امنیت گام اولیه است ۱۴۰۳/۰۱/۰۷ - ۱۵:۱۰

وزیر خارجه سلطان نشین عمان ضمن استقبال از تصویب قطعنامه در شورای امنیت برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه، آن را گام اولیه اما حیاتی خواند.

به گزارش شبکه الجزیره، «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه عمان در واکنش به تصویب قطعنامه در شورای امنیت درباره غزه، افزود: قطعنامه شورای امنیت درباره آتش بس در غزه گام اولیه حیاتی علاوه بر روند بدون مانع کمک هاست.

وزیر خارجه سلطان نشین عمان تاکید کرد: به رسمیت شناختن فلسطین در حال حاضر موضوعی حیاتی است.

گزارش گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل درباره نسل‌کشی در غزه ۱۴۰۳/۰۱/۰۷ - ۱۵:۰۸

گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی از نسل‌کشی و کشتاری حکایت دارد که رژیم صهیونیستی در باریکه غزه مرتکب شده است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی سما، گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین، نسل‌کشی و کشتاری که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شده است را مستندسازی می‌کند.

در این گزارش آمده است: دلایل منطقی وجود دارد که بگوییم اسرائیل در موارد بسیاری مرتکب نسل‌کشی و کشتار شده است. ماهیت و گستردگی حملات رژیم صهیونیستی به غزه از نیات اسرائیل برای نابودی فلسطینیان پرده برمی‌دارد.

این گزارش قرار است امروز به شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو ارائه شود.

یک مقام آمریکایی در واکنش به این گزارش سازمان ملل مدعی شد: ما دلیلی نداریم که باور کنیم، اسرائیل در غزه نسل‌کشی می‌کند.

نمایندگی رژیم صهیونیستی در ژنو نیز ادعا کرد: گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل بخشی از کارزار برای تضعیف ماست.

حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل

ظهر امروز (سه‌شنبه) منابع رسانه‌ای از حمله موشکی حزب‌الله لبنان به چند موضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

 شبکه المیادین در این باره گزارش داد: چند موشک از خاک لبنان به سمت یک هدف نظامی اسرائیل در شهرک «آویویم» شلیک شد.

طبق این گزارش، یک هدف نظامی رژیم صهیونیستی در مقابل شهر «عیتا الشعب» مورد اصابت قرار گرفت.

در همین راستا، رسانه‌های عبری زبان نیز گزارش دادند: موشک ضد زره شلیک شده از لبنان به کارخانه‌ای در شهرک آویویم در شمال اصابت کرد و باعث آتش سوزی و خسارت جدی به آن شد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به حملات اشغالگران به روستاهای جنوب لبنان، دو ساختمان در شهرک آویویم مورد استفاده سربازان رژیم اشغالگر را هدف قرار دادیم.

حزب‌الله همچنین اعلام کرد که تجمع نظامیان صهیونیست پیرامون پادگان «برانیت» را دو بار هدف مستقیم موشک قرار داده است.

المیادین نیز خبر داد، پایگاه هوایی «مِرون» در الجلیل علیا در شمال سرزمین‌های اشغالی مورد حمله موشکی قرار گرفته است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز حملاتی را به چند منطقه در جنوب لبنان انجام داد.

حماس: بر موضع قبلی خود درباره توافق آتش‌بس پایبندیم

 دوشنبه شب، جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد: بر موضع قبلی خود در خصوص توافق آتش‌بس پایبندیم.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، این گروه تأکید کرد: به طرف‌های واسطه ابلاغ کردیم که به موضع و نگرش قبلی خود که در ۱۴ مارس (24 اسفند) گذشته ارائه دادیم، متعهد هستیم، چون پاسخ رژیم صهیونیستی، هیچ یک از خواسته‌های این جنبش را برآورده نمی‌کند.

این جنبش اعلام کرد: ما به خواسته خود مبنی بر توقف کامل جنگ، خروج نیروهای اسرائیلی از نوار غزه، بازگشت آوارگان و مبادله حقیقی اسرا پایبندیم.

حماس تاکید کرد که نتانیاهو و دولت تندرو او کامل مسئول به شکست کشاندن تلاش‌ها و سنگ‌اندازی بر سر راه رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه هستند.

زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون، سه هزار و ۱۳۰ افسر و نظامی این رژیم زخمی شده‌اند که حال شماری از آنها وخیم است.

به گزارش شبکه الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که ۳۱ نظامی دیگر این رژیم طی ۴۸ ساعت گذشته در جریان نبرد با رزمندگان مقاومت فلسطین در غزه زخمی شده اند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ۲۸۸ نظامی همچنان تحت درمان هستند که وضعیت ۲۵ تن از آنان وخیم گزارش می‌شود.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سه هزار و ۱۳۰ افسر و نظامی این رژیم از ابتدای جنگ زخمی شده اند که یک هزار و ۵۰۹ تن از آنها در جریان جنگ زمینی زخمی شده اند.

 

دیگر خبرها

  • وال‌استریت‌ژورنال: پیروزی اسرائیل بر حماس دور از دسترس است
  • بن‌بست مذاکرات آتش‌بس غزه با کارشکنی‌ صهیونیست‌ها
  • جنایات رژیم صهیونیستی در غزه فراتر از نسل کشی است
  • جنایات رژیم صهیونیستی در غزه فراتر از نسل کشی
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی/اختلاف شدید بین آمریکا و اسرائیل بر سر جنگ غزه
  • ترساندن از مبارزه با اسرائیل باعث سکوت مردم نشود
  • حمله موشکی سنگین حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل/زخمی شدن ۳ هزار سرباز اسرائیلی
  • جدل بر سر قطعنامه شورای امنیت؛ امریکا وتو نکرد نتانیاهو برافروخت!
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • اذعان رسانه اسرائیلی به شکاف عمیق در جامعه صهیونیستی