Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@15:04:44 GMT

32 مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۸۳۰۹۰

32 مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شناسایی شد

ارومیه - ایرنا- مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 32 مورد تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروزی شناسایی و ثبت شد.

به گزارش ایرنا مهدی سرخوش روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تغییر کاربری های غیر مجاز در شهرستان های ارومیه، بوکان، مهاباد، سلماس، خوی، شاهیندژ، ماکو و پیرانشهر انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: صدور اخطار و توقف عملیات توسط گشت های حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی انجام شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.
سرخوش گفت : با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی به منظور پیشگیری و برخورد با ساخت و ساز های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی گشت های سامانه ارتباط مردمی 131 ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در اراضی کشاورزی هستند.
مدیرامور اراضی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: از عموم مردم بویژه روستائیان و کشاورزان استان درخواست می‌شود اگر قصد ساخت بنا و تاسیسات یا دیوارکشی در اراضی زارعی و باغی متعلق به خود را دارند، به طور حتم قبل از هرگونه اقدام این از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی 131 یا با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان یا مدیریت امور اراضی استان با مشاوره و راهنمایی کارشناسان برای دریافت مجوز اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، تیم های شناسایی تخلفات از 29 اسفندماه سال گذشته با مشارکت نیروی انتظامی اقدام به گشت زنی و نظارت می کنند و تا 14 فروردین ماه سال جاری به کارخود ادامه خواهند داد.
آذربایجان غربی دارای 700 تا 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی است.
8135/3093/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهاد كشاورزي تغييركاربري غيرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایلکا بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران از آزادسازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر خبر داد.

وی گفت: ۳۵ مورد دستور قضائی تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها صادره شده توسط دادستان محترم اسلامشهر شامل بنای ویلایی، دیوارکشی و محوطه سازی با حضور پرسنل اراضی مدیریت جهاد کشاورزی و شهرداری اسلامشهر و همراهی نیروی انتظامی کلانتری واوان این در بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر اجرا شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر عنوان کرد» با قلع و قمع این ساخت و سازها ۳۵ هزار مترمربع از اراضی مرغوب کشاورزی بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر به چرخه تولید بازگشت.‌

ایلکا بیان کرد: گزارش‌های مردمی توسط ستاد استانی از طریق سامانه ۱۳۱ اخذ و در سریع‌ترین زمان از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی جلوگیری می‌شود.

کد خبر 6098334

دیگر خبرها

  • ۲۷ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در مزارع آمل تخریب شد
  • آزاد سازی ۳۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در اسلامشهر
  • ۱۷۵هکتار اراضی کشاورزی چهارباغ آزاد سازی شد
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • برای جلوگیری به موقع از تغییر کاربری نیاز به کمک مردم داریم + ویدئو
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی در استان آذربایجان غربی
  • قلع و قمع 12 فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی