Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@00:41:31 GMT

حمید عسگری: بهنام بانی پدیده سال 96 بود

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۸۳۱۷۶

حمید عسگری خواننده محبوب کشورمان، در خصوص سال 96 گفت: سال 96 سال بسیار خوبی برای من بود. چرا که کار های خوبی انجام دادم و به نظر خودم قدم های رو به جلو در عرصه موسیقی برداشتم. موسیقی کشور هم در مسیر خوبی قرار گرفت و اتفاقات خوبی رخ داد، اما به لحاظ کلی برای مردم کشورم، به دلیل مشکلات اقتصادی سال خوبی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از من خواننده تا دیگر مردم کشورم همگی تحت فشار بودیم.

عسگری در خصوص شرایط موسیقی ایران در سال 96 خاطر نشان کرد: به نظرم سال بسیار خوبی را در سال 96 سپری کردیم. در تاریخ ایران سابقه نداشته است که در سال اینقدر کنسرت برگزار شود. خیلی ها از لغو کنسرت ها شکایت دارند، در حالی که باید این لغو ها را با میزان برگزاری کنسرت مقایسه کرد و متوجه می شویم که قطعا کشورمان مسیر رو به جلویی داشته است.

عسگری در خصوص فعالیت هایش در سال 96 اظهار کرد: در اواخر سال 96 به شدت درگیر جمع آوری یک آلبوم بودم و با شرایطی که موسیقی کشور دارد و دیگر آلبوم منسوخ شده است از انتشار آن منصرف شدم. مخاطبان موسیقی حوصله شنیدن یک آلبوم موسیقی را ندارند. همه دنبال آن هستند که یکی دو قطعه از یک خواننده بشنوند و بروند سراغ قطعه ای جدید از خواننده دیگر.  خواننده ای را می شناسم که آلبومی منتشر کرد و بعد از آن به من گفت که اگر زمان به عقب بازگردد، همه قطعات آلبوم را به صورت تک آهنگ منتشر می کنم.

وی در خصوص برنامه هایی که در سال 97 دارد، گفت: در سال جدید تصمیم گرفتم که قطعات جدیدی را تولید و منتشر کنم. برنامه اجرای کنسرت هم دارم. تمامی برنامه های اجرای کنسرتم در زمستان 96 به بهار 97 منتفل شد و به طور کل سال شلوغ و پر کاری پیش رو دارم. در تهران، نمایشگاه بین المللی و در شهرستان های مختلف اجرای کنسرت دارم.

این خواننده پاپ در خصوص افول سال به سال خوانندگان دهه هشتاد گفت: بسیاری از خوانندگان که شاید من هم جز آن باشم، به نسبت شرایط در سال های اخیر از کانون توجه مخاطبان موسیقی کم کم خارج می شویم. من الان 12 سال است که کنسرت می گذارم و آلبوم ها و تک آهنگ های فراوانی را تولید کرده ام. طبیعی است که کار های سال های اخیر من تازگی کار های ابتدایی من را ندارد و افراد دیگری جای من را گرفتند.

عسگری اضافه کرد: 12 سال پیش زمانی که کم کم ما به شهرت در موسیقی رسیدیم، خوانندگان دهه 70 شرایط الان  من و هم نسل های من را داشتند و تردیدی نیست که در دهه آینده هم خوانندگانی که الان در کانون توجه هستند، شرایط فعلی ما را پیدا می کنند. برای این که یک خواننده بتواند، پس از یک یا دو دهه همچنان در کانون توجه باشد، خیلی کار سختی دارد، چرا که باید همیشه دیده شود و کار جدید با حال و هوایی تازه تولید کند.

وی همچنین اضافه کرد: علاوه بر مواردی که گفته شد، شرایط لازم برای بیشتر مقابل چشم مردم بودن در زمان ورود ما در موسیقی نبود. خوانندگان نسل من در دهه هشتاد نمی توانستند به راحتی مجوز موسیقی تصویر را بگیرند، اما در حال حاضر بسیاری از خوانندگان و گروه های موسیقی با فاصله زمانی کم، موسیقی تصویر می سازند و منتشر می کنند. من تا این لحظه یک موسیقی تصویر منتشر کرده ام. بنابراین در دهه 90 بستر لازم برای رشد خواننده خیلی بیشتر از گذشته فراهم است.

حمید عسگری در خصوص اینکه پدید سال 96 در عرصه موسیقی چه کسی بود، اظهار کرد: خیلی ها می گویند که بهنام بانی بهترین خواننده و پدیده سال 96 بود. من هم چنین عقیده ای دارم. بانی صدای خوبی دارد و در این سال جایگاه خوبی در موسیقی پیدا کرد.

خواننده آلبوم خوشبختی در آخر از آرزویش در سال 97 گفت و اظهار کرد: آرزوی موسیقیایی ندارم، چرا که با شرایط فعلی کشورمان باید آرزوی حل شدن مشکلات اقتصادی و معیشتی را برای مردم کشور داشت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: موسیقی مشکلات اقتصادی ایران زمستان نمایشگاه بین المللی رشد مشکلات موسیقی حمید عسگری بهنام بانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۳۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران

یادمان زنده‌یاد غلامحسین بنان به مناسبت زادروز ایشان آخر هفته جاری، با عنوان «طنین بال قو» و در قالب بیستمین شب موسیقی ارسباران برگزار می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیستمین شب موسیقی ارسباران پنجشنبه 13 اردیبهشت‌ 1403 ساعت 18 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. این برنامه با عنوان «طنین بال قو» به مناسبت زادروز زنده‌یاد غلامحسین بنان به یادمان این خواننده فقید موسیقی دستگاهی ایرانی اختصاص دارد.

در این برنامه که با حضور استادان، پیشکسوتان و هنرمندان موسیقی برگزار می‌شود، چندین اجرای موسیقی پیش‌بینی شده است و سخنرانان مراسم درباره ویژگی‌های آواز استاد بنان نکاتی را بیان خواهند کرد.

چرا غلامحسین بنان آواز شهرام ناظری را افتضاح توصیف کرد

غلامحسین بنان (زاده 10 اردیبهشت 1290 و درگذشته 8 اسفند 1364) خواننده موسیقی دستگاهی ایرانی بود. او از سال 1306 تا سال 1347 در زمینه موسیقی فعالیت داشت و عضو شورای موسیقی رادیو، استاد آواز هنرستان موسیقی تهران و بنیان‌گذار انجمن موسیقی ایران بود. بنان را نخستین خواننده ایرانی آشنا با خط بین‌المللی موسیقی (نُت) دانسته‌اند. جنس صدای وی از نوع باریتون بود. ترانه‌هایی از جمله «بهار دلنشین»، «الهه ناز» و سرود «ای ایران» از آثار شناخته‌شده با صدای بنان هستند.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانید به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فقط شورای عالی امنیت ملی می‌تواند کنسرت‌ها را لغو کند
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • فیلم رقص و جمله جنجالی بهنام بانی وسط کنسرت
  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • رقص جنجالی بهنام بانی در کنسرتش؛ دست‌وبالم بسته است وگرنه (فیلم)
  • سلین دیون در مورد بیماری عصبی نادر خود می‌گوید / از لحاظ اخلاقی زندگی کردن روز به روز سخت‌تر می‌شود!
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!