Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@15:11:19 GMT

سندرز:کشتارفلسطینی های معترض تراژیک است

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۸۵۳۶۵

سندرز:کشتارفلسطینی های معترض تراژیک است

به گزارش جهان نيوز، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس در واکنش به حملات نظامیان صهیونیستی به فلسطینیها در نوار غزه گفت که کشته و مجروح شدن غیرنظامیان در دفاع از حقوق فلسطینیها توسط نیروهای اسرائیلی شوکه کننده است.

وی تاکید کرد که دولت انگلیس باید در این زمینه صدای خود را برای دست یابی به یک راه حل فوری برای صلح و عدالت بلند کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برنی سندرز سناتور ارشد آمریکایی نیز کشته شدن معترضان فلسطینی توسط نظامیان اسرائیلی را تراژیک خواند و گفت که این حق همه مردم است که برای آینده بهتر اعتراض کنند و مورد خشونت واقع نشوند.

روز گذشته هزاران نفر از فلسطینی‌های ساکن نوار غزه در نزدیکی مرز این منطقه با مناطق صهیونیست‌نشین تجمع کرده و بازگشت آوارگان به فلسطین را خواستار شدند. رژیم صهیونیستی که صبح جمعه دستکم ۱۰۰ تک‌تیرانداز را در نزدیکی محل تجمع مستقر کرده بود، با گلوله‌های جنگی معترضان را هدف قرار داد.

در حالی که صهیونیست‌ها می‌گویند تنها کسانی را هدف قرار داده‌اند که به فنس مرزی نزدیک شده‌اند، تصاویر ویدئویی متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد تک‌تیراندازها و دیگر نظامیان صهیونیست، فلسطینی‌های غیرمسلح را صدها متر دور از فنس مرزی و بعضا از پشت هدف قرار داده‌اند.

در جریان این تیراندازی دستکم ۱۶ فلسطینی به شهادت رسیده و صدها نفر زخمی شدند. با این وجود، آمریکا و کشورهای غربی عمدتا در قبال این کشتار سکوت کرده و صرفا عید «پسح» را به آن‌ها تبریک گفته‌اند.

رهبر حزب کارگر انگلیس، پیش از این نیز گفته بود دولت لندن باید فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

منبع: فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۵۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی ایالت ورمونت امروز یکشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد که کابینه راست‌گرا، افراطی و نژادپرست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، فاجعه انسانی را در غزه ایجاد کرده است.

این سناتور آمریکایی در ادامه تصریح کرد: متهم کردن اسرائیل به کشتار ۳۳ هزار فلسطینی یهودی‌ستیزی نیست، بلکه روشن کردن یک حقیقت است.

وی در ادامه افزود: ما باید به هر شکلی با یهودی‌ستیزی مخالفت کنیم. کاری که کابینه راست‌گرا، افراطی و نژادپرست نتانیاهو انجام می‌دهد، در تاریخ معاصر جنگ‌ها بی‌سابقه است. آنها (اشغالگران صهیونیست) در ۶.۵ ماه گذشته کشته ۳۳ هزار فلسطینی را کشته و ۷۷ هزار تَن را زخمی کرده اند؛ یک سوم از این تعداد را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. اسرائیل بیش از ۶۰ درصد از اماکن مسکونی آنها را ویران کرده است.

«برنی سندرز» تأکید کرد: آنها (صهیونیست‌های اشغالگر) سیستم بهداشت و درمان در غزه را ویران کرده اند؛ زیرساخت‌ها را از بین برده اند. برق نیست. آب بسیار کمی وجود دارد.

سناتور آمریکایی ایالت ورمونت در ادامه افزود: در حال حاضر احتمال وقوع گرسنگی و قحطی گسترده در غزه وجوددارد. وقتی شما این اتهامات را مطرح می‌کنید، این یهودستیزی نیست؛ بلکه واقعیت دارد. یهودی ستیزی، اسلام هراسی و سایر اشکال تعصب را به هر شکلی محکوم کنیم. ما باید به فاجعه انسانی بی سابقه‌ای که در حال حاضر در غزه رخ می‌دهد توجه کنیم. آنها دارند غزه را به طور کامل ویران می‌کنند.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • حمله صهیونیست‌ها به دانش‌آموزان فلسطینی در قدس اشغالی +فیلم
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • سندرز: متهم کردن اسرائیل به کشتار فلسطینیان یهودی‌ستیزی نیست بلکه تبیین حقیقت است
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی