Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@04:46:48 GMT

21 هزار مسافر نوروزی از مناطق گردشگری جغتای دیدن کردند

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۸۶۴۱۶

21 هزار مسافر نوروزی از مناطق گردشگری جغتای دیدن کردند

سبزوار- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جغتای گفت: در ایام نوروز تاکنون 21 هزار و 317 مسافر و گردشگر از جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهرستان دیدن کردند.

مهدی اکبری راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسجد تاریخی خسروشیر، آرامگاه سید حسن غزنوی، مقبره امامزاده علی بن احمد خداشاهی، برج مقبره روستای ریواده به ترتیب بیشترین تعداد گردشگر و بازدید کننده طی این مدت را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: شهرستان جغتای با بیش از 100 اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده و چند بقعه متبرکه در محور ارتباطی سه استان خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان و در مسیر راه آهن تهران - مشهد قرار دارد که به علت اعتدال آب و هوایی و برخورداری از باغستان ها و ییلاق ها هر سال پذیرای بسیاری از مسافران و گردشگران است.
وی گفت: احداث 2 مجتمع رفاهی خدماتی در روستای خداشاه و مقبره امامزاده سید محمد علوی و همچنین ایجاد 2 پایگاه اطلاع رسانی پیرامون معرفی آثار تاریخی و فرهنگی جغتای، از مهمترین عوامل توسعه گردشگری این شهرستان بوده است.
مسجد جامع قارزی، مزار معصوم زاده جغتای، بقعه سلطان سیدعبدالله ابن موسی الکاظم (ع) و بقعه سلطان سید احمد رضا علوی بخشی از مکان های فرهنگی و تاریخی شهرستان جغتای است.
بقعه سیدحسن غزنوی شاعر غزل سرای معروف قرن ششم هجری قمری در روستای آزادوار، قلعه کهنه و حاکم نشین آزادوار نیز از دیگر اماکن تاریخی این شهرستان می باشد.
شهرستان جغتای دارای 150 اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون 9 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.
این شهرستان در 350 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7495 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مسافر نورزوي بازديد از مناطق تاريخي و گردشگري شهرستان جغتاي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۶۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، از تعطیلی اماکن تاریخی– فرهنگی استان در روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت‌،سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت‌اقلیدی، امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اماکن تاریخی فرهنگی تحت پوشش این اداره کل در روز شنبه پانزدهم اردیبهشت تعطیل خواهد بود.

وی افزود: در این روز مجموعه‌های تاریخی- فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه سنگ‌های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه وکیل در شیراز تعطیل است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس همچنین تاکید کرد: میراث‌های جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، بی‌شاپور، تنگ چوگان، موزه بی‌شاپور، کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان، مجموعه‌های باستانی نقش رستم و نقش رجب و موزه مردم‌شناسی کازرون، نیز پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان نخواهد بود.

کد خبر 750053

دیگر خبرها

  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • سفر یک روزه طلاب خراسان جنوبی به بافت تاریخی خوسف/شکوه معماری