Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: به گزارش نامه نیوز سید حسن حسینی شاهرودی، درباره جزییات حج تمتع 97 گفت: مذاکرات حج تمتع 97، همانند مذاکرات حج تمتع 96 انجام گرفت و توافقنامه‌ حج تمتع سال 97 تفاوت خاصی با توافقنامه حج تمتع سال 96 نداشت و بندی از آن کاسته نشده بود.
سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع‌هایی مانند مسکن، خیام، حمل‌ونقل، مباحث رفاهی، امنیت و کرامت زائران در این توافقنامه همانند قبل مورد توجه قرار گرفته است و امیدواریم حج امسال مانند سال قبل بدون هر گونه مشکلی انجام پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با اشاره به اینکه طبق نظر مقامات عربستان و دست‌اندرکاران، موضوع حج از مباحث سیاسی 2 کشور جدا است، افزود: حتی شاهدیم که ما در شرایطی بدتر از وضعیت سیاسی ایام کنونی نیز به حج و رفت‌وآمد حجاج ادامه دادیم.وی با بیان اینکه موضوع حج تمتع امسال همانند سال قبل به تایید شورای امنیت ملی هم رسیده است، گفت: برنامه‌های اجرایی صورت گرفته در حج تمتع 96، با وجود زمان اندک بعد از توافقنامه برای اجرای عملیات حج، بسیار مناسب انجام گرفت.به گفته حسینی، سال قبل سازمان حج و زیارت با فرصتی به مراتب کمتر از امسال، عملیات اجرایی را به طور مناسبی مدیریت کرد.وی افزود: خوشبختانه برنامه‌های حمل‌ونقل، اسکان، تغذیه و ... در حج تمتع سال 96 به خوبی انجام گرفت و شاهد حجی آرام همراه با رضایت زائران بودیم که امیدواریم برخی کاستی‌ها امسال رفع شود و شاهد درخشش و موفقیت بیشتر دست‌اندرکاران ذیربط باشیم.سخنگوی فراکسیون حج و زیارت درباره مشکلات ایجاد شده از سوی کاروان‌های غیرمجاز عتبات عالیات اظهارکرد: متاسفانه برخی از مردم به‌دلیل قیمت‌های کمتر به سراغ کاروان‌های غیرمجاز می‌روند و باید ساختاری اندیشیده شود تا زائران خودشان متوجه کاروان‌های مجاز و غیرمجاز شوند.حسینی به فعالیت شرکت‌ مرکزی دفاتر خدمات زیارتی (شمسا) دراعزام زائر به عتبات عالیات اشاره کرد وگفت: رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرده است شرکت‌های کارگزاری استانی در این زمینه فعال شده‌اند؛ قطعا با این رویکرد سازمان حج و زیارت شاهد تحول و رقابت در این عرصه خواهیم بود که بر روی قیمت‌ها و کیفیت سفر تاثیر خواهد داشت.حسینی اظهار کرد: باید هزینه‌های این سفر مدیریت و کیفیت‌ مناسبی برای زائران فراهم شود، زائران نیزباید به مجاز وغیرمجاز بودن کاروان‌های زیارتی توجه داشته باشند چرا که کاروان‌های غیرمجاز گاهاً فاقد بیمه و کیفیت استاندارد هستند.

منبع: مازند مجلس

کلیدواژه: کاروان های زائران امسال حسینی زیارت توافقنامه غیرمجاز همانند امنیت اجرایی سیاسی برنامه های افزود کیفیت مدیریت عتبات عالیات موضوع زیارتی مناسبی عملیات امیدواریم سخنگوی فراکسیون مذاکرات درباره رسیده شورای مانند اشاره اینکه گرفته مباحث حمل ونقل دست اندرکاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۶۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد آقاجان زاده، معاون بهداشت و درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان، با اشاره به ضرورت انجام واکسیناسیون برای زائران، گفت: متقاضیان حج تمتع امسال استان طبق نوبت اعلام شده از امروز تا ۱۶ اردیبهشت ماه فرصت دارند برای انجام واکسیناسیون اجباری به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

وی افزود: هر فرد متقاضی سفر به حج تمتع باید ۱۵ روز قبل از اعزام، واکسن مننژیت را به منظور ایمن سازی در مقابل این بیماری دریافت کرده باشد.

آقاجان زاده در خصوص تزریق واکسن مننژیت برای متقاضیان، توضیح داد: تزریق این واکسن برای افرادی که در دو سال گذشته آن را دریافت نکرده‌اند، الزامی است.

معاون بهداشت و درمان هلال احمر استان با بیان اینکه در تبریز حدود ۴۰۰۰ نفر شامل متقاضیان اعزام، عوامل کاروان‌ها و عوامل آشپزخانه واکسینه می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت زمانی برای تزریق واکسن حجاج، ظرفیت پذیرش و انجام واکسیناسیون زائران غیرآذربایجان شرقی را نیز در تبریز با توجه به موقعیت مسافرپذیر این شهر داریم.

وی در ادامه به آمار زائران حج تمتع امسال استان اشاره کرد و گفت: شمار متقاضیان حج تمتع امسال آذربایجان شرقی ۳۹۵۱ نفر است که در قالب ۲۸ کاروان به این سفر معنوی اعزام خواهند شد. ۱۵ کاروان از این تعداد متعلق به زائران تبریزی است.

آقاجان زاده همچنین از آغاز معاینات پزشکی ۴۵ نفر از عوامل اجرایی پزشکی حج و زیارت که در موسم حج تمتع خدمت رسانی خواهند کرد، از روز گذشته در تبریز خبر داد.

کد خبر 6088814

دیگر خبرها

  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • صدور ویزای زائران حج تمتع در حال پیگیری است
  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد