Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴- رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حفظ جمهوری اسلامی در گرو عمل به قانون اساسی و جلب اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی است، تاکید کرد: به دلیل عملکرد بد برخی از مسئولان و نهادها اعتماد مردم به حاکمیت خدشه‌دار شده است. برخی دستگاه‌ها و افراد مسئول که مدعی انقلابی‌گری هم هستند سخن و عملکردشان به گونه‌ای است که موجب سلب اعتماد مردم به حاکمت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه عینی آن عملکرد صداوسیما است که با نگاهی جانبدارانه روز‌به‌روز از مردم فاصله می‌گیرد.

متن یادداشت محمدرضا عارف که به مناسبت ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران نگاشته شده، به شرح زیر است:

روز ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ نقطه عطفی در انقلاب اسلامی ایران بود.جمهوری اسلامی نامی است که قبل از اینکه اسم جلوه کند، آشکارکننده و رهنمون محتوایش است. به اعتقاد من دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی بود. انتخاب عنوان "جمهوری اسلامی" هم هوشمندی امام (ره) را نشان می‌داد و هم رشد ملت ایران را اعلام می کرد که ما وارد عصری شده‌ایم که حاکمیت با مردم است.

ترکیب "جمهوری اسلامی" ناظر به یک واقعیت بیرونی در کشور ایران است و نه یک ترکیب صرفا مفهومی. البته این فرض وجود دارد که در جامعه ای،خواست اکثریت و یا همان جمهور مردم، چیزی غیر از اسلام باشد، ولی واقعیت جامعه ایران نشان دهنده این است که مردم ایران، عموما به ارزش های اسلامی باور دارند، هر چند در حد و حدود این ارزش ها ممکن است اختلافاتی باشد. به عبارت دیگر نه جمهوریت نظام، تهدیدی برای اسلامیت آن است و نه اسلامیت آن تهدیدی برای جمهوریت. در آن زمان(۱۲ فروردین ۵۸) "جمهوری اسلامی" مطرح شد و مورد تائید و حمایت مردم قرار گرفت نه حکومت اسلامی، که این خود نکته مهمی است.

نگاه قیم مآبانه به ملت ایران - که صدها سال است اسلام را برگزیده اند- و عدم اعتماد به انتخاب ملت و سعی در منحرف کردن آن، اسلامیت و جمهوریت را همزمان به خطر می اندازد.

حفظ جمهوری اسلامی در گرو عمل به قانون اساسی که میراث انقلاب اسلامی است و نیز از همه مهمتر جلب اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی است.به نظر می رسد به دلیل عملکرد بد برخی از مسئولین و نهادها اعتماد مردم به حاکمیت خدشه دار شده است .در مقطع فعلی بیش از هر زمان دیگر باید در راستای جلب اعتماد مردم به کارآمدی نظام جمهوری اسلامی  و همبستگی ملی و توجه به منافع ملی و عبور از منافع فردی و گروی تلاش کرد. از ابتدای تکشیل مجلس دهم برای نیل به همبستگی ملی و تقویت وحدت و انسجام داخلی گفت‌‌وگوی ملی را مطرح کردیم که خوشبختانه مورد استقبال جریان‌های مختلف سیاسی نیز قرار گرفت. البته برخی دستگاه‌ها و افراد مسئول  که مدعی انقلابی‌گری هم هستند سخن و عملکردشان به گونه ای است که موجب سلب اعتماد مردم به حاکمت می شود.نمونه عینی آن عملکرد صدا وسیما است که با نگاهی جانبدارانه روز به روز از مردم فاصله می گیرد که تداوم این سیاست نتیجه خوشایندی در پی نخواهد داشت.

در عنوان جمهوری اسلامی، آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و پیشرفت‌خواهی نهفته است و امتیاز انقلاب اسلامی هم همین بود که امام در همه بیاناتشان می‌گفتند اسلام همین‌ها را می‌خواهد.

در نظام جمهوری اسلامی هر فردی که حاضر است در چارچوب قانون اساسی زندگی کند، باید از حقوق مدنی و شهروندی برخوردار باشد و به جرم ابراز عقیده، گرایش و نقد نباید با او برخورد شود.

امید است با درک بهتر و دقیق تر از مقوله جمهوری اسلامی، که حقیقتا حاصل تعامل مثبت ملت ایران و اسلام عزیز بوده است، و با کنار گذاشتن روحیه قیم مآبی و نیز تنگ نظری ها، موجبات استحکام هرچه بیشتر پایه های جمهوری اسلامی را فراهم کنیم. بدانیم که کج فهمی از این مقوله، ما را هم از ناحیه جمهوریت و هم از ناحیه اسلامیت نظام ضربه پذیر می کند و این خطری بزرگ برای جامعه ما است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۶۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند

ایسنا/گیلان فرماندار رشت گفت: شوراها مورد اعتماد مردم و رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند و در کمک به دولت نقش آفرینی می‌کنند.

کیا عاشوری امروز ۱۳ اردیبهشت‌ماه در همایش روی ملی شوراهای استان که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد رشت با حضور استاندار گیلان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مصادیق مردم سالاری دینی با انتخاب اعضای شورا توسط مردم رقم خورد. قبل از انقلاب به سبب حضور مستشاران غربی، مردم در امور کشور و تصمیم‌سازی‌ها نقشی نداشتند و بخاطر سکونت در کشور ما هزینه هم دریافت می‌کردند زیرا در حوزه‌های مختلف تصمیم‌گیری‌ها نقش داشتند.

فرماندار شهرستان رشت افزود: با دریات امام راحل در قانون اساسی تشکیل شورا ابلاغ شد و شما اعضای شورا منشا خیر در شهر و روستاها شدید که تلاش و کار را سرلوحه قرار می‌دهید و تنها هدفتان هم خشنودی و رضایت مردم و توسعه و آبادانی منطقه خودتان است، باید با تجمیع افکار و شناسایی ظرفیت‌ها اقتصاد مقاومتی را عملا اجرایی کنید.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی در شهر و روستاها وجود دارد که بر کسی پوشیده نیست، گفت: همواره از ظرفیت شوراها بهره‌مند می‌شویم و در کمک به دولت نقش آفرینی می‌کنید؛ در انتخابات اسفند ۱۴۰۲ افزایش مشارکت با ارتباطات و تعاملات شما محقق شد چراکه مورد اعتماد مردم و رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستید.

عاشوری با اشاره به شکل گیری مجمع مشورتی شوراهای استان بیان کرد: تشکیل مجمع مشورتی شوراها قطعا در بحث جهش تولید و اقتصاد مقاومتی هر شهر و روستا بنابر ظرفیت‌های موجود می‌تواند نقش آفرین باشد.

مهدی جعفری، مدیرکل امور روستایی و عشایری گیلان هم در این مراسم اظهار کرد: آنچه انقلاب را متمایز می‌کند این است که اهداف و آرمانها و پیام‌های انقلاب همواره مهم بوده و پابرجاست و مردمی بودن و مردم محوری از ویژگی‌های این انقلاب بوده و افتخار جمهوری اسلامی از اول تا امروز این است که متکی به آرای مردم است.

وی با بیان این که توسعه متوازن با توسعه روستاها اتفاق می‌افتد، افزود: اگر توسعه در روستاها اتفاق نیفتد منجربه مهارجت و افزایش حاشیه نشینی می‌شود اما آنچه که امروز در جمهوری اسلامی ایران مشهود است این بوده که حکمرانی باید بر پایه مردمی باشد لذا مردم محوری اصول اساسی نظام است.

جعفری تاکید کرد: بهترین مدل برای حکمرانی روستایی و شهری ترکیبی و توسعه مردم پایه است.

فرید اسماعیل‌زاده در ادامه این مراسم گفت: در حال حاضر ۷۰۰۰ نفر از اعضای شوراهای شهر و روستا در استان مشغول به فعالیت هستند که توسط مردم انتخاب شدند.

رئیس شوراهای اسلامی شهر و روستای استان گیلان بیان کرد: تشکیل شوراها نقطه عطفی در توسعه نظام بوده و اعضای شوراها توانسته‌اند تمام وقت و بدون چشمداشت در منطقه خود فعالیت کنند. انتخابات شوراها گام اساسی در راستای حل مشکل کشور بوده است که تحقق این هم تعامل و همکاری است.

وی بیان کرد: مردم انتظار حل مشکلات دارند لذا از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم که تعامل قوی با نمایندگان مردم در شوراها داشته باشند، شوراها با معرفی استعدادها و موهبت‌های طبیعی، تشکیل تعاونی‌ها و کمک به رونق اشتغال می‌توانند نقش مهمی در توسعه استان ایفا کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • شوراها حلقه میانی بین حاکمیت و مردم هستند
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • تحریم ایران علیه تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی + جزئیات | کدام مقامات انگلیس در لیست هستند؟
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی از سوی ایران تحریم شدند
  • ایران تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را تحریم کرد
  • تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی تحریم شدند
  • ایران برخی نهادها و اشخاص آمریکایی و انگلیسی را تحریم کرد + اسامی