Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: سال گذشته حدود ۶۷ درصد و ظرف ۹ ماه سال ۹۶ افزون بر ۴۵ درصد مشاغل ایجاد شده در کشور مربوط به زنان بود که نشانگر سهم قابل توجه این قشر در عرصه‌های مختلف است.

معصومه ابتکار در حاشیه بازدید از نگارخانه شهر مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در صنایع دستی ۷۵ درصد تولیدات و در بخش تولیدات کشاورزی ۴۵ درصد متعلق به بانوان است که پا به پای مردان تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در زمینه بازاریابی محصولات تولیدی توسط بانوان نیز باید کارهای بیشتری انجام شود. یکی از این امور مهم، بهره‌گیری از فناوری‌های ارتباطی و انقلاب دیجیتال است که در این خصوص نشست تخصصی در سال گذشته با همکاری وزارت ارتباطات برگزار شد علاوه بر آن یک نشست دیگر نیز با حضور کشورهای مختلف در اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به تسهیلاتی که در اختیار بانوان قرار داده می‌شود، اظهارکرد: تسهیلات فراگیر برای همه کسانی است که بخواهند اشتغال‌زایی کنند و تسهیلات مربوط به اشتغال پایدار خاص زنان روستایی است. مدیرکل دفتر امور بانوان هر استانداری در کشور عضو کارگروهی است که درباره این تسهیلات تصمیم‌گیری می‌کند تا سهم زنان روستایی در اعتبارات دیده شود.

ابتکار افزود: همچنین طرحی هم در سطح ملی برای تقویت کارآفرینی و توانمندی‌های زنان در کسب و کارهای کوچک و متوسط در نظر داریم که امسال با همکاری کارآفرینان اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: زنان خانه‌دار هم علاقه‌مند هستند در تولید نقش داشته باشند، کار خدماتی زنان از به خاطر علاقه است. بیش از ۲۲ درصد تولید ناخالص ملی را ارزش کار خانگی زنان تخمین زده‌اند. باید برای کارآفرینی زنان و مسئولیت‌هایی که علاقه‌مند هستند شرایطی فراهم کنیم تا از همان پایگاه منزل هم بتوانند فعالیت اقتصادی انجام دهند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: شرایط اینترنت و انقلاب دیجیتال این امکان را فراهم کرده است که بانوان بتوانند کسب و کارهای کوچک را در منزل هم دنبال کنند.

ابتکار با اشاره به شعار سال درخصوص حمایت از کالای ایرانی اظهارکرد: ممکن است در جاهایی کیفیت برخی کالاهای ایرانی مشکلاتی داشته باشد اما هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم که کیفیت کالاهای ایرانی روبه رشد است.

وی اظهار کرد: هر چه تقاضا و بازار برای استفاده از کالای ایرانی جدی‌تر باشد شاهد ارتقای تولیدات و کیفیت خواهیم بود. امیدواریم که امسال از سوی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان توجه ویژه‌ای نسبت به کالای ایرانی شود؛ به خصوص در بخش صنایع دستی که فرهنگ و زیبایی‌های فرهنگ ما را به دنیا نشان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال اشتغال اشتغال زنان معصومه ابتکار ایجاد شغل حمایت از کالای ایرانی موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزعلی: گنبد آهنین رژیم غاصب با قدرت رسانه فرو ریخت

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش «غزه زنده است» گفت: تمام گنبدهای آهنین رژیم غاصب، با قدرت نه تنها موشک بلکه رسانه فرو ریخت و از بین رفت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «انسیه خزعلی» معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در همایش «غزه زنده است» اظهار کرد: مردم غزه با ایستادگی خود در برابر ظلم و زیاده‌خواهی‌ها درس بزرگی را به تاریخ دادند؛ زنان و کودکانی که در شش ماه گذشته بدترین و سخت‌ترین شکنجه‌ها را متحمل شدند.

وی ادامه داد: ۷۰ درصد قربانیان جنگ شش ماهه در غزه را زنان و کودکان غزه تشکیل می‌دهند. ۶۰ هزار زن باردار در غزه در شرایط سخت و طاقت‌فرسا زندگی می‌کنند. ۷۰ درصد مفقودان را نیز زنان و کودکان تشکیل می‌دهند که متأسفانه مجامع بین المللی سکوت کرده‌اند.

وی با طرح این سوال که آیا امروز روز سخن گفتن، گفتگو و منطق با دشمن است، گفت: در روایت‌های صحیح، فصیح و رساست که می‌توان پیام مظلومیت را چنان به جهان مخابره کرد که در مرکز استکبار (آمریکا) دانشجویان بایستند و فریاد «فلسطین باید آزاد شود»، سر دهند.

خزعلی با بیان اینکه تمام گنبد‌های آهنین رژیم غاصب، با قدرت نه تنها موشک بلکه رسانه از بین رفت گفت: دشمن خانه‌هایی که از رسانه و دروغ ساخته بودند، توسط همان رسانه‌ها فروریخت؛ فضای روایت‌گری همراه با قدرت علم و شکاف همه آنچه که برای خود بافته بودند، نشان داد که هیمنه آن‌ها دروغین است و فروریخته است.

دیگر خبرها

  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • رئیس‌جمهور آمریکا قانون شامل فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد
  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • حجاب؛ قدرت زن ایرانی
  • خزعلی: گنبد آهنین رژیم غاصب با قدرت رسانه فرو ریخت
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها