Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای ارتش سوریه 123 کیلومتر مربع از مساحت اشغالی غوطه شرقی دمشق را به کنترل خود درآورده اند و فقط مساحتی در حدود 11 کیلومتر مربع در اشغال تروریست ها است.

به گزارش مشرق، با خروج هزار و 706 تن دیگر از تروریست ها ( 38 اتوبوس) از شهرک های « جوبر، زملکا و عربین»، غوطه شرقی دمشق از وجود گروه های تروریستی جبهه النصره، فیلق الرحمن و احرارالشام به طور کامل پاکسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در توافق دولت سوریه با گروه های تروریستی در غوطه شرقی دمشق که با میانجی گری روسیه انجام شد، حدود 9 هزار تن از تروریست های جبهه النصره، فیلق الرحمن، احرار الشام و... به استان ادلب منتقل شدند.

در جریان عملیات 35 روز گذشته نیروهای سوری در غوطه شرقی دمشق، 35 منطقه از لوث وجود عناصر تروریستی به طور کامل پاکسازی شد؛ در این عملیات 305 تن از تروریست های جبهه النصره، احرارالشام و فیلق الرحمن به هلاکت رسیدند و دهها اتاق عملیات، پایگاه، تونل و انبار سلاح منهدم شد.

*برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

شهرک های « حزرما ـ النشابیة ـ الصالحیة ـ تل فرزات ـ حوش خرابو ـ بیت نایم ـ المحمدیة ـ حوش القبیات ـ أفتریس ـ حوش البارودة ـ حوش الأشعری ـ أرض الباشا ـ حوش الظواهرة ـ الشیفونیة ـ أرض العب  ـ حوش مبارکة ـ أرض الأبرشیة ـ أرض الزاویة ـ أرض الصفصافة ـ بیت سوا ـ مدیرة ـ حموریة ـ مسرابا ـ حزة ـ سقباـ عین ترما ـ جوبر ـ زملکا ـ عربین ـ حرستا» در جریان عملیات ارتش سوریه از اشغال تروریست ها خارج شدند.

با خروج تروریست ها از شهرک های « جوبر، زملکا و عربین» ( مساحت  8 کیلومتر مربعی) و انتقال آنان به مناطق اشغالی استان ادلب، نیروهای ارتش، گارد ریاست جمهوری و یگان های مهندسی پس از 7 سال برای پاکسازی مناطق آزاد شده از تله های انفجاری وارد شهرک ها شدند.

از سویی دیگر عملیات نیروهای سوری برای جست وجوی خانه به خانه، کشف انبارهای سلاح و هسته های خاموش عناصر تروریستی در مناطق مختلف آغاز شده تا امنیت به طور کامل در شهرک های آزاد شده برقرار شود.

یک منبع میدانی در مناطق تازه شده آزاد شده غوطه شرقی دمشق در گفت وگو با مشرق اعلام کرد:

عناصر تروریستی قبل از تخلیه مناطق اشغالی، تمامی پایگاه ها و اسناد ارتباط با کشورهای خارجی را به آتش کشیدند.

در حال حاضر، نیروهای ارتش سوریه 123 کیلومتر مربع از مساحت اشغالی غوطه شرقی دمشق را به کنترل خود درآورده اند و فقط مساحتی در حدود 11 کیلومتر مربع در اشغال تروریست ها است.

**برای دیدن نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

به گزارش مشرق، تاکنون 95 درصد غوطه شرقی دمشق از لوث وجود عناصر تروریستی پاکسازی شده و فقط شهرک دوما و بخش هایی از غرب شهرک الریحان در اشغال عناصر تروریستی جیش الاسلام است.

براساس اطلاعات به دست آمده، مذاکرات میان نمایندگان روسیه و گروه تروریستی جیش الاسلام برای تخلیه شهرک دوما از وجود حداقل 15 هزار تن از عناصر تروریستی به نتیجه مشخصی نرسیده است.

نیروهای سوری آماده آغاز عملیات زمینی در شهرک دوما هستند و دهها تانک و خودروی زرهی را در مزارع غربی و جنوبی دوما و حومه جنوبی و شرقی شهرک الریحان مستقر کردند.

 در 48 ساعت گذشته، ارتش سوریه با آتش توپخانه و یگان موشکی مواضع عناصر تروریستی را در شهرک دوما هدف قرار داده است؛ خبرها حاکیست، اختلاف میان سرکرده های گروه تروریستی جیش الاسلام برای ماندن یا تخلیه غوطه شرقی به شدت افزایش یافته است.

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه که در جریان حمله موشکی - تروریستی رژیم صهیونیستی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به شدت مجروح شد و برای تکمیل روند درمان به تهران منتقل گردیده، عیادت کرد.

وی در این عیادت که با حضور کادر پزشکی مسؤول درمان ایشان انجام شد، ضمن احوال‌پرسی از دیپلمات سوری، در جریان آخرین پیشرفت‌ها در وضعیت پزشکی و درمانی او قرار گرفت و برای ایشان از درگاه خدای سبحان شفای عاجل مسألت نمود.

لازم به ذکر است امیرعبداللهیان پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق ضمن سفر به سوریه، در حاشیه برنامه‌ها، با حضور در بیمارستان مرکزی دمشق، به همراه فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه از این دیپلمات عیادت کرد.

کد خبر 6095122

دیگر خبرها

  • حمله جدید رژیم صهیونیستی به سوریه/ مناطقی در دمشق و قنیطره هدف گرفته شدند + فیلم
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • عیادت امیرعبداللهیان از یک دیپلمات سوری
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • عیادت وزیر خارجه ایران از دیپلمات سوری آسیب دیده در حمله تروریستی اسرائیل به سفارت ایران در دمشق
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • اعترافات تکان دهنده عضو گروهک انصارالفرقان + ویدئو | هم این دنیا را خراب کردم هم آن دنیا را | ۱۱ تومان ارزش نداشت دماغ کسی را خون کنم!
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس