Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-01@23:23:54 GMT

رهبر کره‌شمالی به کنسرت خواننده کره‌جنوبی رفت

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۸۹۴۳۵

رهبر کره‌شمالی به کنسرت خواننده کره‌جنوبی رفت

بنابر اعلام وزارت فرهنگ کره جنوبی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و همسرش امروز یکشنبه (دوازدهم فروردین/ اول آوریل) در کنسرت ستارگان پاپ همسایه جنوبی این کشور حضور یافته‌اند

به گزارش بی بی سی، گفته می شود این کنسرت در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی برگزار شده است، این اولین گروه موسیقی کره جنوبی بوده است که از بیش از یک دهه گذشته به کره شمالی می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، کیم جونگ اون هم اولین رهبر کره شمالی است که به تماشای اجرای یک گروه هنری از همسایه جنوبی کشورش می‌رود.

این در حالی است که آمریکا و کره جنوبی امروز مانور نظامی مشترک سالانه خود را آغاز کردند.

به دلیل مذاکرات پیش روی این دو کشور با کره شمالی، از گستردگی این رزمایش در مقایسه با سال‌های قبل کاسته شده است.

در مراسم امسال که قرار است یک ماه طول بکشد، چند هفته از مدت این رزمایش کم شده و همچنین تعداد بعضی از ادوات نظامی استراتژیک نظیر زیردریایی‌های هسته‌ای در مقایسه با سال‌های قبل کمتر شده است.

قرار بود این مراسم حدود یک ماه پیش برگزار شود که به دلیل همزمانی با بازی‌های المپیک زمستانی سئول در کره جنوبی به تعویق افتاد.

وزارت دفاع کره جنوبی تعداد نظامیان آمریکایی و نیروهای کره جنوبی شرکت کننده در این مانور را به ترتیب ۱۱۵۰۰ و ۲۹۰ هزار نفر اعلام کرده است.

در سال‌های گذشته برگزاری این رزمایش عمدتا با واکنش تند و منفی پیونگ یانگ مواجه می‌شد ولی تا امروز رهبران کره شمالی واکنش خاصی نداشته‌اند.

نشست رهبران دو کره روز ٢٧ ماه آوریل ؛ کمتر از یک ماه دیگر؛ برگزار خواهد شد.

همچنین قرار است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم تا پایان ماه مه (حدود دو ماه دیگر) با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار کند.

حدود یک ماه پیش بود که کره شمالی خواستار مذاکره با آمریکا شد.

این خبر بعد از دیدار ژنرال کیم یونگ چول، یکی از مقام‌های ارشد اطلاعاتی کره شمالی با مون جه‌این، رئیس جمهور کره جنوبی در آستانه مراسم اختتامیه المپیک زمستانی در پیونگ چانگ اعلام شد.

همان موقع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته بود تنها در صورتی با رهبر کره شمالی وارد مذاکره می‌شود که او آماده صحبت درباره کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای کشورش باشد.

هفته پیش کیم جونگ، اون رهبر کره شمالی به چین رفت.

این اولین سفر خارجی اون از زمان رسیدن به قدرت در سال ۲۰۱۱ بود.

بسیاری این سفر را گامی مهمی برای آماده سازی دیدار رهبر کره شمالی با روسای جمهور کره جنوبی و آمریکا تلقی کردند.

برنامه هسته‌ای کره‌ شمالی و دستیابی این کشور به فناوری موشک‌های بالستیک از بحث برانگیزترین موضوعات مورد انتقاد آمریکا بوده است.

تشدید تحریم‌های بین‌المللی و تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده علیه کره شمالی فشار زیادی را به اقتصاد کره شمالی در طول سال‌ها وارد کرده است.

بعضی مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که فشار تحریم‌ها باعث نرمش مواضع کره شمالی شده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کره شمالی کنسرت کیم جونگ اون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۸۹۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی

وزیر دفاع آمریکا نسبت به افزایش همکاری استراتژیک کره‌شمالی با روسیه هشدار داده و گفت این اتحاد رو به رشد، اعتماد و اطمینان کیم جونگ اون، رهبر پیونگ‌یانگ را افزایش داده است.

به گزارش ایسنا، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اظهارات خود را در جلسه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در روز سه‌شنبه بیان کرد. روابط بین مسکو و جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره‌شمالی) از زمانی که کیم در سپتامبر گذشته برای گفت‌وگو با «ولادیمیر پوتین» به روسیه سفر کرد، عمیق‌تر شده است و این مساله خوشایند غرب نیست.

روسای دفاع روسیه و کره‌شمالی هم ژوئیه گذشته در پیونگ‌یانگ دیدار کردند.

آستین به قانونگذاران گفت: «کره‌شمالی، دوباره، به دلیل ارتباط با پوتین (رئیس‌جمهور روسیه) اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده است.» او همچنین به گسترش همکاری بین روسیه، کره‌شمالی، ایران و جمهوری خلق چین اشاره کرد.

آستین گفت: «این بسیار نگران‌کننده است؛ چیزی که ما باید آن را تماشا کنیم، چیزی که برای اطمینان از اینکه توانایی و ظرفیت همکاری با متحدان خود برای ادامه بازدارندگی و ادامه ترویج صلح و ثبات را در هر یک از مناطق داریم، باید داشته باشیم.»

وزیر دفاع آمریکا افزود: «رابطه رو به رشد بین جمهوری خلق چین، روسیه، کره‌شمالی و ایران نگران‌کننده است و این چیزی است که ما از نزدیک آن را دنبال می‌کنیم.»

آستین همچنین مدعی شد که روسیه برای جبران گلوله‌های توپخانه و سایر مهمات اضافی، به کره‌شمالی برای پر کردن ذخایر خود در درگیری اوکراین مراجعه کرده است.

این در حالیست که مقامات کره‌شمالی و روسیه اتهامات مربوط به انتقال تسلیحات از پیونگ‌یانگ را رد کرده‌اند. آنها همچنین ایالات متحده و متحدانش در شمال شرق آسیا را به تشدید تنش در منطقه با آماده شدن برای جنگ با کره‌شمالی متهم کرده‌اند.

به گزارش راشا تودی، کره‌شمالی از زمان آغاز درگیری روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ آزمایش‌های موشکی خود را افزایش داده و احتمال اتحاد مجدد با کره‌جنوبی را رد کرده است. وزارت خارجه کره‌شمالی می‌گوید افزایش همکاری با روسیه به دفاع از «منافع اصلی» دو کشور و ایجاد «نظم بین‌المللی چند قطبی» کمک می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقسیم امتیازات شمالی‌ها و جنوبی‌ها در غدیر
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • واکنش رهبر انقلاب به نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه + فیلم
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • خواننده تیتراژ «رستگاری» کنسرت می‌دهد/ انتشار چند تک آهنگ عاشقانه
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران