Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-05@19:55:14 GMT

چگونه در «روز طبیعت» به طبیعت آسیب نزنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۹۰۵۶۸

چگونه در «روز طبیعت» به طبیعت آسیب نزنیم؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  دکتر احمدرضا محرابیان با اشاره به اینکه بر اساس آیین سنتی و دینی ما گیاه وپوشش گیاهی از تقدس برخوردار هستند، اظهارکرد: متاسفانه گره زدن سبزه و پوشش گیاهی آیینی است که ما ایرانیان برخی اوقات در روز ۱۳ فروردین انجام می‌دهیم و معتقد هستیم که این کارخوش یمن است، ولی در حقیقت این کار می‌تواند به فضای سبز آسیب برساند وباید از هرگونه آسیب به فضای سبز خودداری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


وی تاکید کرد: بذر‌هایی که در ایام پیش از نوروز مثل نارنج یا گندم کشت شده است به هیچ عنوان نباید در مناطق طبیعی رها شوند چرا که ممکن است گونه‌ای غیر بومی برای یک منطقه محسوب شوند. در این صورت پوشش گیاهی آن منطقه را تخریب می‌کنند.

این استادیار اکولوژی گیاهی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه گیاهان در آستانه فصل رویش هستند، تصریح کرد: گردشگران طبیعت با گیاهان و پوشش گیاهی مانند موجود زنده‌ای که نفس می‌کشد برخورد کنند.



محرابیان در پایان با تاکید بر اینکه نباید از موجودات زنده‌ای مانند خزندگان یا دوزیستان سر سفره هفت‌سین استفاده کرد، گفت: گاهی اوقات مشاهده می‌شود که روز ۱۳ فروردین ماهی قرمز‌ها در رودخانه‌ها و دریاچه‌ها رها می‌شوند که این کار می‌تواند آسیب جدی به محیط زیست وارد کند بنابراین توصیه می‌کنم اگر ماهی قرمز خریداری می‌شود پس از ایام نوروز نیز در خانه از آن نگهداری شود.

 

میزان

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: نوروز نوروز روزطبیعت زیست محیطی گوناگون فضای سبز جام نیوز نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۰۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟

افراد مسن، افرادی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کنند، افرادی که درگیر بیماری کم‌خونی همولیتیک خودایمنی هستند و همچنین کسانی که مشکل سوء جذب دارند، بیشتر از دیگران در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویتامین B۱۲ یک ویتامین ضروری است که بدن به آن نیاز دارد، اما نمی‌تواند به تنهایی آن را تولید کند، بنابراین باید برای دریافت آن از رژیم غذایی مناسب پیروی شود؛ ویتامین B۱۲ برای تولید DNA بسیار مهم است و نقش کلیدی در تولید گلبول‌های قرمز دارد.

افراد مسن، افرادی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می‌کنند، افرادی که درگیر بیماری کم‌خونی همولیتیک خودایمنی هستند و همچنین کسانی که مشکل سو جذب دارند، بیشتر از دیگران در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند، در صورتی که در معرض کمبود این ویتامین قرار دارید، مکمل‌های تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید؛ کمبود ویتامین B۱۲ را نباید نادیده گرفت، زیرا کمبود طولانی مدت آن باعث بروز مشکلات جدی سلامتی می‎‌شود.

علائم مراحل اولیه کمبود ویتامین B۱۲ چیست؟

کمبود خفیف ویتامین B۱۲ ممکن است با علائم خاصی همراه نباشد. با این وجود، رایج‌ترین علائم اولیه آن شامل ضعف، خستگی، از دست دادن اشتها، کاهش وزن بدون دلیل، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، افسردگی و تحریک‌پذیری می‌شود.

تأثیرات طولانی‌مدت کمبود ویتامین B۱۲ چیست؟

کمبود ویتامین B۱۲ در طولانی مدت باعث بروز مشکلات سلامتی جدی می‌شود. این موارد شامل بی‌حسی و گزگز دست و پا، از دست دادن بینایی، اختلال شناختی و از دست دادن حافظه می‌‎شود؛ همچنین، ممکن است منجر به احساس گیجی، مشکلات راه رفتن و مشکلات گفتاری شود.

چه غذاهای حاوی ویتامین B۱۲ است؟

گوشت، ماهی، مرغ، تخم‌مرغ و محصولات لبنی به صورت طبیعی سرشار از ویتامین B۱۲ است. هیچ منبع گیاهی دارای ویتامین B۱۲ نیست، بنابراین افرادی که از رژیم‌های غذایی گیاهی پیروی می‎‌کنند، باید از غذاهای غنی شده با ویتامین B۱۲ استفاده کنند؛ افرادی که نمی‌توانند نیاز ویتامین B۱۲ بدن خود را از طریق رژیم غذایی تأمین کنند، لازم است با تجویز پزشک از مکمل‌های این ویتامین استفاده کنند.

کد خبر 750589

دیگر خبرها

  • کمک جمعیت هلال احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب دیدگان سیلاب و آبگرفتگی‌
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۲۲ نفر از آسیب‌دیدگان سیلاب در کرمانشاه
  • واشنگتن پست: اسرائیل کشاورزی در غزه را نابود کرده است/ سطح ناامنی غذایی در غزه در مرحله بحرانی قرار دارد
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد
  • سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • خسارت سنگین آتش‌سوزی به ۱۰۰ واحد تجاری و مسکونی در شفت
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض
  • جلوه گری بهار در طبیعت سراب گیان نهاوند + فیلم