Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-25@22:26:41 GMT

دلیل زلزله امشب دماوند

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۹۰۷۹۶

دلیل زلزله امشب دماوند

به گزارش امتداد، «مهدی زارع» در خصوص زلزله ۴.۲ ریشتری شهر «کیلان» اظهار داشت: این زلزله در پهنه شمال گسل «ایوانکی»  و پهنه گسل «گرمسار» و جنوب گسل «مشاء» رخ داده است.

این استاد زلزله شناسی گفت: زلزله کیلان، احتمالا در اثر جنبایی پهنه گسل «ایوانکی» بوده است.

بیشتر بخوانید:

پلیس: مردم به شایعات بی‌اساس زلزله توجه نکنند عکس/محل وقوع زلزله تهران

وی در پاسخ به این سوال که این زلزله اثری بر روی زلزله شهر تهران دارد یا خیر، گفت: بیان قطعی مبنی بر بی اثر بودن لرزه خیزی در این محدوده تهران علمی و معتبر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد زلزله شناسی مهندسی پژوهشگاه بین المللی زلزله کشور گفت: گسل «ایوانکی» فعال است و دلیل آن نیز زلزله کوچک با بزرگای ٣.٧ جمعه شب ۲۰ بهمن ۹۶ در شمال این گسل است و گسل ایوانکی که انتهای شمال غربی آن به منطقه ١٥ تهران، می‌رسد، توان لرزه زایی تا بزرگای ٧.٥ را دارد.

زارع گفت: شبکه لرزه نگاری کشور در صورت توسعه و ساماندهی به صورت برخط و تجهیز با دستگاه‌های مدرن و برخط مانند سنجش گرهای باند پهن زلزله نگار و شتاب نگاری، ژئوفیزیکی و ژئودتیک می‌تواند به برآورد و پیش‌یابی زلزله‌های مهم بعدی و تعیین پهنه‌های پرتنش از نظر رخداد زلزله بعدی کمک کند.

بر اساس این گزارش، ساعت ۲۲:۵۶ شامگاه یکشنبه زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر حوالی شهر کیلان در شهرستان دماوند را لرزاند، مرکز این زمین لرزه در فاصله ۸۸ کیلومتری سمنان و ۹۲ کیلومتری تهران بوده است.

بر اساس گزارش های دریافتی این زلزله در فیروزکوه نیز احساس شد.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین لرزه در شهمیرزاد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه ساعت ۱۰ و ۲ دقیقه و ۴۶ ثانیه عمق ۸ کیلومتری زمین در میامی را لرزانده است.
بررسی تیم‌های ارزیاب نشان می‌دهد این زمین لرزه خسارتی نداشته است

دیگر خبرها

  • زمین لرزه در شهمیرزاد
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • برگزاری همایش پیاده رویی در میامی و ایوانکی
  • همایش پیاده رویی در میامی و ایوانکی
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند
  • (ویدیو) مشاهده یک قلاده پلنگ در دماوند
  • ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان