Web Analytics Made Easy - Statcounter

در لابه‌لای اخبار بین‌الملل، تصاویر جالبی از رخدادهای مهم وجود دارد که می‌تواند برای مخاطب قابل توجه باشد. آنچه در این گزارش آمده، دست‌چین تصاویری از گوشه و کنار حوادث جهان در هفته گذشته است.

جشن نوروز در مناطق ترکمن استان گلستان جشن نوروزگاه در خیابان کشاورز تهران انداختن گاز اشک‌آور در میانه مجادلات موافقان و مخالفان طرح مرزبندی با مونته نگرو در پارلمان کوزوو تظاهرات هزاران نفر در شهرهای مختلف آمریکا در اعتراض به عدم اصلاح قوانین حمل سلاح در آمریکا با عنوان «برای جان‌های ما» راهپیمایی پنجاه مایلی 50 دانش آموز آمریکایی به سمت دفتر پال رایان، رئیس تندرو مجلس نمایندگان آمریکا در اعتراض به مواضع او علیه اصلاح قانون حمل سلاح در آمریکا شش دقیقه و بیست ثانیه سکوت در واشینگتن به اندازه زمانی که مهاجم در دبیرستان استون‌من داگلاس فلوریدا 17 نفر را کشت و 15 نفر را زخمی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
چوپانی یک زن فلسطینی در نزدیک مرزهای فلسطین اشغالی فاجعه کودکان کار در سودان جنوبی. به گزارش یونیسف بیش از 70% از کودکان این بخشِ جداشده از سودان که اتفاقا روابط بهتری نسبت به سرزمین اصلی با آمریکا و اسرائیل دارد، به مدرسه نمی‌روند. لغو پروازها و تعطیلی مدارس به دلیل طوفان شن در خارطوم، پایتخت سودان برگزاری اولین سفر خارجی کیم‌جونگ اون که به پکن انجام شد. گفته می‌شود مهمترین محور این دیدار، برنامه هسته‌ای کره شمالی و توافقات احتمالی با آمریکا پیرامون آن است. مراسم تکریم باقی‌مانده اجساد 20 سرباز از جنگ کره (1950-1953) گیرافتادن پرنده های مهاجر در تله سرمای بلغارستان و پناه‌دادن به بسیاری از آنها از سوی بومیان گذر یک هواپیما بر فراز فرانکفورت آلمان از روبروی ماه توقف جلسه شورای شهر ساکرامنتو با اعتراض برادر استفن کلارک، آفریقایی-آمریکایی جوانی که با شلیک بیست گلوله پلیس کالیفرنیا کشته شد در حالی که تنها یک گوشی تلفن همراه در دست داشت. تمرین نظامی نیروی هوایی آمریکا در افغانستان پیروزی مجدد پوتین در انتخابات ریاست‌جمهوری علی‌رغم تحریم‌های گروه هفت و بالاگرفتن تنش‌های سیاسی با اروپا و آمریکا- تصویر به دیدار اخیر وی با مدال‌آوران روسی در بازی‌های پارالمپیک زمستانی پیونگ‌چانگ برمی‌‌گردد. تخریب یک برج تلویزیونی نیکه‌‌کاره در روسیه که پروژه آن حدود 28 سال پیش به دلیل مسائل به وجود آمده در زمان فروپاشی شوروی رها شده بود. حدود 60 کشته در آتش‌سوزی یک مرکز تجاری بزرگ در روسیه گرامیداشت یاد کشته‌شدگان آتش‌سوزی اخیر در روسیه توسط مردم مسابقه فوتبال بین سربازان و پژوهشگران نیروی دریایی نروژ در قطب جنوب ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از پاریس، بر اساس گزارش موسسه ملی آمار و رویداد‌های اقتصادی فرانسه موسوم به اینسی؛ میزان بدهی عمومی دولت این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۱۱۰ ممیز ۶ دهم درصد تولید ناخالص داخلی رسیده که این مقدار بیش از پیش بینی‌های دولت بوده است.
هنگامی که مخارج و هزینه‌های دولت از درآمد‌های آن در یک سال بیشتر باشد کسری بودجه اتفاق می‌افتد، اما بدهی از مجموع کسری‌های بودجه در سال‌های مختلف بوجود می‌آید.
رئیس جمهور فرانسه در حاشیه نشست اخیر سران اتحادیه اروپا درباره رکورد کسری بودجه و بدهی عمومی از فرانسویان خواست مراقب نحوه خرج کردن پولهایشان باشند.
افکار عمومی فرانسه این صحبت مکرون را نشانه افزایش مالیات‌ها می‌دانند.
برونو لومر وزیر اقتصاد فرانسه نیز از همه بخش‌ها خواسته با صرفه جویی به دولت کمک کنند.
از طرفی پاریس به اتحادیه اروپا تضمین داده بود تا سقف بدهی عمومی خود را در سال ۲۰۲۳ به ۴ و نه دهم درصد تولید ناخالص داخلی محدود کند.
حالا در این شرایط ضربه شدیدی به اعتبار فرانسه در صحنه اروپایی و بازار مالی وارد خواهد آمد.
از سال ۱۹۷۴ تاکنون یعنی در ۵۰ سال اخیر فرانسه با کسری‌ها دست و پنجه نرم کرده و هیچگاه نتوانسته بودجه متعادلی را ارائه نماید.
فرانسه پس از ایتالیا و یونان بالاترین میزان بدهی عمومی را در اتحادیه اروپا داراست.
بدهی عمومی دولت فرانسه در طی بیست سال اخیر از ۱۰۰۰ میلیارد یوروئ به بیش از ۳۰۰۰ میلیارد یورو بالغ شده است.
رئیس دیوان محاسبات فرانسه به دولت اخطار داده برای کاهش نسبی بحران مالی و بدهی‌ها باید تا ۲۰۲۷ سالانه حدود ۵۰ میلیارد یورو صرفه جویی کند.

 

اظهارات:
برونو لومر- وزیر اقتصاد فرانسه

دیگر خبرها

  • داعش خراسان چه کسانی هستند و چرا به روسیه حمله کردند؟
  • رسانه‌ها با افکار عمومی در ماجرای غزه چطور رفتار کردند؟
  • انفجار در کسری بودجه و بدهی عمومی فرانسه 
  • «قانون مجازات قاچاق اسلحه» در مجلس یازدهم اصلاح می‌شود؟
  • آماده سازی پیوست فرهنگی شعار سال
  • نسبت به عادی‌انگاری و روزمره‌گی جنایات صهیونیست‌ها نزد افکار عمومی هشدار می دهیم
  • آمریکا،انگلیس واوکراین در حمله تروریستی در نزدیکی مسکو دست داشتند
  • عامل تیراندازی و قتل در مراسم عروسی در گتوند بازداشت شد
  • نرخ بیکاری ترکیه به کمترین حد خود در ۱۰ ساله اخیر رسید
  • رهبر انقلاب: امروز هر کس رسانه‌ی قوی‌تر داشته باشد، موفق‌تر است/ سلاح رسانه‌ای شعری ما ایرانی‌ها قدرتمند و اثرگذار است/ جلوی هجوم زبانهای بیگانه به زبان فارسی را بگیرید