Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  مقامات ارشد گروه‌های مقاومت فلسطین بار دیگر بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی تاکید کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره عربی سران گروه‌های مقاومت فلسطین همچنین با ایده میهن جایگزین برای آوارگان فلسطینی مخالفت کردند و به اشغالگران اسرائیلی درباره ارتکاب هرگونه جنایت علیه غیرنظامیان فلسطینی هشدار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هبه عکیله گزارشگر شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در غزه گزارش داد سران گروه‌های مقاومت فلسطینی در منطقه مرزی‌ای که اردوگاه‌های بازگشت برپا شده بود حضور یافتند تا با توجه به موضع حمایت گرانه بین المللی از تحرکات مردمی فلسطین از یک سو و آماده باش و تهدید‌های اسرائیل که با حمایت آمریکا همراه شده از سوی دیگر، درباره تحولات میدانی و سیاسی رایزنی کنند.
خالد البطش یکی از سران جنبش جهاد اسلامی گفت: ما در این نشست بر حق ملت مان برای بازگشت به میهن شان تاکید و با معامله قرن یا هرگونه حل و فصل سیاسی که فلسطین را از دست ما بگیرد مخالفت کردیم. همچنین بر اهمیت مخالفت با ایده میهن جایگزین یا به رسمیت شناختن مشروعیت رژیم صهیونیستی تاکید کردیم.
اسماعیل رضوان یکی از سران جنبش حماس تاکید کرد: ما به رژیم صهیونیستی در خصوص دست زدن به هرگونه حماقت هشدار می‌دهیم و می‌گوییم که این راهپیمایی‌ها تا روز پانزدهم ماه مه آینده ادامه خواهد داشت.
این مناطق مرزی همچنین محل تجمع مردم نوار غزه است، مردمی که سال‌ها از محاصره، وخامت اوضاع انسانی و ابهام در سرنوشت سیاسی رنج برده اند، از این رو در راهپیمایی‌های حق بازگشت شرکت کرده اند تا امیدشان را برای تغییر وضعیت زنده نگه دارند. در کنار کودکان، سالخوردگان و زنانی که در این راهپیمایی شرکت کرده اند سیاستمداران، هنرمندان و فرهیختگان نیز حضور یافته اند.
رولا حلس نقاش فلسطینی گفت: هدف از حضور ما در اینجا و کشیدن نقاشی این است که به اسرائیلی‌ها بگوییم ما با همه شیوه‌ها به مقاومت ادامه می‌دهیم سلاح ما تنها سلاح جنگی نیست بلکه ما با شعر و نقاشی هم به نبرد با اشغالگران می‌پردازیم. ما به اینجا آمده ایم تا به اشغالگران بگوییم این سرزمین، سرزمین ما است. در مقابل ارتش اسرائیل تعداد بیشتری از سامانه گنبد آهنین نصب کرده است و نیروهایش را در راستای مرز‌های سرزمین‌های اشغالی با نوار غزه به حالت آماده باش در آورده است. ارتش اسرائیل از آن می‌ترسد که پس از آنکه راهپیمایی بزرگ بازگشت را سرکوب کرد تنش‌ها در مرحله آتی شدت بیشتری بیابد و احتمال می‌رود که این تنش‌ها با نزدیک شدن به سالروز نکبت به اوج خود برسد.
فلسطینی‌ها معتقدند استمرار راهپیمایی‌های زمینه را برای آغاز مرحله‌ای جدید که عنوان آن تثبیت حق بازگشت آوارگان است فراهم می‌کند و از هرگونه طرح بین المللی یا منطقه‌ای برای لغو این حق جلوگیری می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فلسطین بین الملل مقاومت ملت صهیونیستی محاصره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۰۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب که در حال حاضر به این کشور سفر کرده دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص همکاری‌های مشترک میان کشورهای عربی و اهمیت فعال سازی توافقنامه‌های میان این کشورها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی در راستای خواسته‌های ملت‌های عربی تاکید شد.

السودانی در این دیدار بر موضع ثابت عراق در حمایت از فلسطین تاکید کرد و گفت: باید تلاش‌های مشترک در سایه موضع گیری های کشورهای عربی با هدف پایان دادن به دردها و رنج‌های ملت فلسطین یکپارچه شود.

ابوالغیط نیز بعد از این دیدار تاکید کرد: نشست‌های من با محوریت بررسی اوضاع نوار غزه در سایه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

وی درباره عراق نیز گفت: من مطمئن هستم که عراق با رهبران هوشیار خود و با کمک کشورهای عربی می‌تواند خود را در این شرایط سخت به ساحل امنیت برساند.

لازم به ذکر است وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی روز گذشته چهار کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینی‌ها در این باریکه مرتکب شده است.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

این وزارت خانه افزود که در این حمله‌ها ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از هفت هزار نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

کد خبر 6090693

دیگر خبرها

  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • خروش علویان در جمعه خشم
  • شرط حماس برای خلع سلاح : تشکیل کشور فلسطین در مرزهای 67 و پایان اشغال