Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@08:46:02 GMT

مردم در منابع طبيعي قزوين آتش روشن نکنند

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۹۱۲۸۶

مردم در منابع طبيعي قزوين آتش روشن نکنند

خبرگزاري آريا - قزوين-ايرنا- مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان قزوين گفت: آتش سوزي احتمالي منابع طبيعي استان را تهديد مي کند، بنابر اين مردم در روز طبيعت نسبت به حفاظت از اين منابع اهتمام بيشتري داشته باشند و از روشن کردن آتش بپرهزند.

علي اکبر اسداللهي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 29 هزار هکتار جنگل و 850 هزار هکتار مرتع در استان قزوين وجود دارد که به دليل خشکي و کم آبي در معرض آتش سوزي قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود:همواره نگران آتش سوزي هاي گسترده در مراتع و جنگل هاي استان هستيم و اميدواريم با فرارسيدن روز طبعيت توجه بيشتري به منابع طبيعي و جنگلها و مراتع داشته باشيم.
اين مسئول ادامه داد:از مردم درخواست داريم يا در جنگل ها و مراتع آتش روشن نکنند و يا حداقل در محدوده مشخص و با پرهيز از بوته کني و شکستن شاخه ها تنها با حمل زغال به افروختن آتش اقدام کنند.
وي اضافه کرد:گونه هاي حفاظتي بسيار باارزش و با قدمت 300 تا 400 ساله مانند گونه هاي بلوطي و ارس در جنگل ها و مراتع استان وجود دارند که در صورت آتش افروزي و بي مبالاتي ممکن است از بين بروند.
وي افزود:خوشبختانه در استان قزوين در ايام تعطيلات با آتش سوزي هاي گسترده در مراتع و جنگل هاي استان مواجه نبوده ايم اما همواره اين خطر در طول سال در کمين منابع طبيعي استان است.
سال گذشته سه مورد آتش سوزي در مراتع و جنگلهاي استان ايجاد شد که 2 مورد آنها با مشارکت دستگاه هاي اجرايي مختلف و با فعاليت شبانه روزي خاموش شدند.
6101/6012
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۱۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرهنگ سعید مهدوی فرمانده انتظامی سوادکوه گفت: ماموران پلیس این فرماندهی در حین گشت زنی به فردی که با اسب در حال حمل چوب بود مشکوک شدند.

وی افزود: کارآگاهان با همکاری ماموران منابع طبیعی، متهم را در حین حمل چوب که بصورت غیر مجاز از جنگل‌های این شهرستان برداشت کرده بود دستگیر کردند.

سرهنگ مهدوی از کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق توسط متهم خبر داد و افزود: چوب‌های کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه در پایان از عزم راسخ پلیس برای برخورد با پدیده قاچاق کالا خبرداد و به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا، مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • تهیه نقشه مناطق مستعد و دارای سابقه آتش‌سوزی در مراتع ضرورت است
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • خودداری از کوچ زودرس دام‌ها به مراتع
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد
  • کشف ۳ تن چوب قاچاق در سوادکوه
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود