Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدجواد مرادیان سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  ادامه داد: در صورت شک کردن نسبت به مسمومیت با این قارچ، به سرعت با شماره ۱۱۵ تماس بگیرید و یا فرد مسموم شده را به اورژانس‌های بیمارستانی انتقال دهید.

توصیه دیگر سرپرست اورژانس فارس در روز طبیعت، پیشگیری از گزش حشرات، خزندگان و جانواران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مرادیان توصیه کرد: چادر‌های خود را دور از خار، خاشاک و نخاله برپا کنید و برای پیشگیری از ورود جانوران و حشرات، در چادر را همواره بسته نگه دارید، قبل از پوشیدن کفش و لباس و یا استفاده از کیسه خواب، از نبود جانوران احتمالی در آن‌ها مطمئن شوید و با پای برهنه و بدون کفش، در محیط بیرون قدم نزنید.

او ادامه داد: برای جلوگیری از تجمع جانوران در نزدیکی محل استقرار خود، باقیمانده‌های مواد غذایی را در جایی دورتر ریخته و چنانچه دچار گزیدگی یا خراش در اثر حمله جانوران شدید، به سرعت محل زخم را با آب و صابون بشوئید، سپس به مراکز بهداشتی و یا درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها مراجعه کنید.

پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، دیگر توصیه سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس بود که در این زمینه، توضیح داد: از روشن کردن گاز‌های پیکی نیکی یا منقل در داخل چادر، خودرو یا محیط‌های بسته پرهیز کنید، از کارکرد صحیح دودکش بخاری، شومینه یا پکیج محل اسکان خود مطمئن شوید و فرد مشکوک به مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن را که دچار علایمی مانند تهوع و استفراغ، سردرد، سرگیجه، سوزش گلو یا چشم، تنگی نفس و خواب آلودگی است، به سرعت از محل خارج کرده و به مراکز درمانی انتقال داده و یا با مرکز اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

دکتر مرادیان همچنین با اشاره به بازگشت مسافران نوروزی در روز‌های باقیمانده از تعطیلات، از مسافران خواست تا از رانندگی در هنگام خواب آلودگی و خستگی پرهیز کرده و پس از کمی استراحت به ادامه مسیر بپردازند و از صحبت کردن با تلفن همراه در هنگام رانندگی نیز خودداری کنند.

درخواست رئیس اورژانس فارس از مردم نیز همکاری برای سرعت بخشیدن به عبور و مرور آمبولانس‌ها و نیرو‌های اورژانس و کمک به نجات بیماران و مصدومان بود.
انتهای پیام/ر

روز طبیعت از مصرف قارچ‌های کوهی پرهیز کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز 97 طبیعت اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از آمبولانس برای کلیپ اینستاگرامی

به گزارش خبرآنلاین از فارس، به دنبال انتشار یک ویدئو در فضای مجازی مبنی‌بر استفاده از یک دستگاه آمبولانس مرکز اورژانس جهت تولید محتوای زرد توسط یک بلاگر در شیراز، موضوع را از رئیس مرکز اورژانس فارس پیگیری شد.

به گزارش فارس، محمدجواد مرادیان با اشاره به اینکه این ویدئو مربوط به یک ماه پیش است، گفت: هرگونه استفاده تبلیغاتی یا رسانه‌ای از آمبولانس منوط به اخذ یکسری مجوز از نهادهای مربوط است که در این ویدئو این مجوزها اخذ نشده است.

وی اضافه کرد: بررسی‌ها در حال انجام است که اگر تکنسین‌های ما با بلاگر همکاری کرده باشند توبیخ می‌شوند و اگر این ویدئو بدون هماهنگی انجام شده باشد از طریق مراجع قضایی پیگیری خواهیم کرد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903149

دیگر خبرها

  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید
  • استفاده از آمبولانس برای کلیپ اینستاگرامی
  • کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • از مصرف رب‌ گوجه کپک‌زده پرهیز شود
  • مصرف این نوع قارچ‌ها باعث از کار افتادن کبد می شود
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • برخورد رخ به رخ دو دستگاه پژو در محور بروجن به لردگان هفت مصدوم دربرداشت