Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:45:39 GMT

منطقه توریستی «دربند» بدره چشم گردشگران را خیره می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۹۱۵۱۰

منطقه توریستی «دربند» بدره چشم گردشگران را خیره می‌کند

ایلام- منطقه توریستی و تاریخی «دربند» شهرستان بدره از توابع استان ایلام به دلیل زیبایی‌های فراوان چشم گردشگران را خیره می‌کند.

خبرگزاری مهر-گروه استان ها: منطقه زیبای دربند واقع در شهرستان بدره در جنوب استان ایلام با داشتن آبشار زیبا و آثار تاریخی یکی از مناطق مهم گردشگری استان برای فصل بهار است.

استان ایلام با داشتن آبشارهای زیبا و جذاب یکی از مناطق گردشگرپذیر کشور در فصل بهار است که هم اکنون یکی از مقصدهای گردشگران نیز محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه دربند با داشتن کوه های مرتفع، درختان بلوط، آب کبیرکوه، آبشار و منطقه تاریخی یکی از مناطق جذاب استان ایلام برای گردشگران در فصل بهار است و دیدن این آثار و جاذبه های گردشگری به خصوص کوههای بلند در کنار سرسبزی و بکری چشم هر گردشگری را خیره می کند.

در کنار این جاذبه های طبیعی بسیار زیبا و در کنار صخره های بلند و مرتفع مجموع آثار تاریخی مربوط به دوران ساسانی، اسلامی یا احتمالا هخامنشی وجود دارد که زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است.

طول این مسیر فرعی به چهار کیلومتر می‌رسد که در کنار آن لوله‌های انتقال آب از تصفیه خانه دربند برای استفاده شرب اهالی منطقه کشیده شده است و در دو طرف تنگه و در دامنه‌های کوه، آثار تاریخی و بقایای یک شهر بسیار قدیمی و بزرگ نمایان است.

منطقه دربند شهرستان بدره یکی از مناطق گردشگری نمونه استان ایلام است که با طبیعت و آثار تاریخی خود صحنه هایی بسیار زیبا در گردشگری استان خلق کرده است.

منطقه گردشگری دربند شهرستان بدره با داشتن چند آبشار و آثار تاریخی در دل صخره های کبیرکوه از موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به یک منطقه تورسیتی برخوردار استمنطقه گردشگری دربند شهرستان بدره با داشتن چند آبشار و آثار تاریخی در دل صخره های کبیرکوه از موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به یک منطقه تورسیتی برخوردار است.

بررسی های کارشناسان نشان می دهد که این منطقه از زمانهای بسیار دور محل زندگی بوده و آثار تاریخی نیز از تمدنی بزرگ در این منطقه حکایت دارد که نیازمند معرفی در سطح ملی است.

بدون شک ایجاد زیرساختهای لازم گردشگری در این منطقه باعث توسعه و شکوفایی منطقه دربند می شود.

تنگه رازیانه

اگر اهل سفرهای ماجراجویانه و طبیعت گردی هستید، پیشنهاد می کنیم همین روزها سری به تنگه رازیانه در ایلام بزنید تا بتوانید یکی از جالب ترین پدیده های زمین شناسی را از نزدیک ببینید. دره باریک و عمیقی که در منطقه‌ای سرسبز قرار گرفته و در دل آن رودی جاری شده است.

تنگه رازیانه که ظاهرا به دلیل رویش رازیانه های وحشی در نزدیکی آن به این نام معروف شده، در ۵۰کیلومتری جاده ایلام- دره‌شهر قرار دارد. جایی در نزدیکی روستای کوهستانی چنارباشی که تا شهر ایلام حدود ۴۵ کیلومتر فاصله دارد.

طبیعت منطقه تنگه رازیانه آنقدر غنی و دیدنی است که سال های گذشته ۷۵ هکتار از اراضی این تنگه به عنوان اثری طبیعی- ملی معرفی و به فهرست میراث طبیعی کشور اضافه شد. بعد از آن بود که تنگه رازیانه، مورد توجه زمین شناسان و پژوهشگران هیدرولوژی و محیط زیست قرار گرفت تا شاید در آینده ای نزدیک به زیستگاهی امن و پربار برای حیات وحش غرب کشور تبدیل شود.

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری ایلام میراث فرهنگی ایلام نوروز مجله ایران مهر نوروز 97 نوروز بوشهر مسافران نوروزی گردشگری سانحه تصادف کرمانشاه خرم آباد گرگان گردشگری مازندران میراث فرهنگی خراسان جنوبی اردوهای راهیان نور راهیان نور 97 خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۱۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید

ترک‌های اصفهان، به میراث هم رسید.

به گزارش دنیای اقتصاد، آژیر قرمز برای شهری که تمام هویتش را از میراث ملموس و ناملموس خود می‌گیرد، روشن شد.

فرونشست اصفهان تا آنجا پیش رفت که حالا به میراث عظیم چند صد ساله و بلکه ۲۰۰۰ ساله اصفهان رسید و ترک‌ها با سرعت بر روی دیواره‌ها و سقف بنا‌ها پیش می‌روند. اصفهان که یکی از توریستی‌ترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می‌شود، باید دید با قرار گرفتن در این چالش بزرگ، به مرگ توریسم و اقتصاد این بخش نزدیک می‌شود؟

بحران آب به‌واسطه برداشت‌های بی‌رویه چه در حوزه کشاورزی و صنعت و چه در حوزه گردشگری و ساخت و ساز‌های بی‌رویه، این میراث جهانی را به سکانس آخر رسانده است.

زاینده‌رودی که زمانی به زنده‌رود شهرت داشت، حالا به کمترین میزان خود رسیده و آب‌های زیرزمینی و سفره‌ها خالی از آب شده‌اند.

آبیاری‌های غیراصولی در بخش کشاورزی و توسعه بیش از حد صنایع، بلای جان اصفهان و میراث کهنش شده است.

خشکسالی، آلودگی هوا و محیط زیست، فرونشست، مهاجرت و حتی نزاع‌های قومی همه ناشی از عدم مدیریت برای مصرف آب است، که زنگ خطر را برای اصفهان روشن کرده است.

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله نخست آزمون سراسری
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره استان ایلام با ۴ فوتی
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر - بدره
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره با ۴ فوتی
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • امروز همه چشم‌ها به یاد خاطره‌ای سرخ، بارانی شدند