Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@08:27:00 GMT

پل ورسک از شاهکارهای انسان در دل طبیعت

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۹۱۵۸۴

پل ورسک از شاهکارهای انسان در دل طبیعت

خبرگزاری شبستان: پل ورسک از شاهکارهای انسان در دل طبیعت سرسبز و زیبای مازندران با قدمت بسیار هر ساله محل عبور و همچنین مکان تاریخی برای مسافران و تاریخ دوستان محسوب می شود.

خبرگزاری شبستان – مازندران

 

استان مازندران با طبیعت زیبا نظیر جنگل و دریا هر ساله، مقصد مسافران بسیاری در طول سال به وِِیژه تعطیلات تابستان و عید نوروز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اماکن تاریخی نیز در در این دیار کم نیستند و برخی از آنها با قدمت چندین ساله مسافران و تاریخ دوستان بسیاری را به سمت خود، جذب می کند.

 

 

شهرستان سوادکوه به بهشت گمشده ایران معروف شده که یکی از جاذبه های آن، جنگل های زیبا است که می طلبد توجه بیشتری به این شهرستان صورت گیرد.

 

 

جاده سوادکوه – فیروزکوه محل عبور مسافران است اما چشمه های زیبای این مسیر به خوبی معرفی نشده تا مسافران از آنها، بهره مند شوند.

 

شاهکارهای دست انسان نیز در شهرستان سوادکوه استان مازندران کم نیست و علاوه بر اینکه مکان گذر برای مسافران است از لحاظ تاریخی و چگونگی ساخت آن، تاریخ دوستان و مهندسان بسیاری را به سمت خود جذب می کند.

 

یکی از شاهکاهارهای شگفت انگیز دست ساخته انسان، پل ورسک است که در دل طبیعت و بین دو کوه ساخته شده و از لحاظ قدمت و تاریخ حتی تحسین گردشگران خارجی را برمی انگیزد.

 

پل ورسک در روستایی به همین نام قرار دارد که در گذشته روستای ورسک چندان مورد توجه مسافران نبود اما اکنون در طی سال و خنکای هوای آن، مسافران بسیاری دارد که ساخت خانه های ویلایی و افزایش قیمت زمین، گواهی بر این مطلب است.

 

 

هنگام عبور از راه آهن شمال و نزدیک شدن به پل ورسک نام سه خط طلای راه‌آهن شمال به گوشمان می رسد که در حقیقت در سه كيلومتري پل ورسک و بعد از روستای ورسک به سمت گدوک در ارتفاعات شرق جاده تهران - شمال جهت کاهش شيب و افزايش ضريب قدرت لوكوموتيو مشاهده مي‌شود.

 

درباره ساخت پل ورسک، روایت ها بسیار است اما این بنای زیبا و تاریخی نه از سوی یک مهندسی آلمانی بلکه به دست یک معمار اتریشی به نام «والتر اینگر» در سال 1310 هجری شمسی ساخته شده است و آرامگاه وی در نزدیکی پل را می توان به این صورت تعبیر کرد که این معمار و مهندس زبردست هر روز به شنیدن سوت قطار می پردازد.

 

 

نکته قابل توجه اینکه بعد از ساخت پل ورسک و برای افتتاح آن به دستور رضاشاه، معمار اتریشی «والتر اینگر» به همراه خانواده خود در هنگام عبور نخستين قطار از روی اين پل در زير آن قرار گرفتند و ثابت شد که سازه آن، محکم و قابل اطمینان است.

 

پل ورسک با شماره 1543 به ثبت ملی رسیده و از مهم‌ترین آثار فنی مهندسی راه آهن شمال ایران و شاهکاری ساخته شده به دست انسان از سالیان گذشته به شمار می  آید.

گزارش: معصومه علیزاده

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: اعتکاف ایام نوروز ۹۷ اسلام مساجد شیراز مسلمانان مراسم اعتکاف اینفوگرافیک ظرفیت های گردشگری شیراز اشتغال سه خط طلا شهرستان سوادکوه دل طبیعت شاهکار انسان پل ورسک کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم

به گفته شهروندخبرنگار ما قطار تهران به مقصد یزد در روز ۱۴ اردیبهشت ماه که با تاخیر ۲ ساعته به راه افتاده بود از یک سو مسافران را رنجیده خاطر کرد، اما بیشترین موضوعی که موجب نارضایتی آنها شد وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار بود به طوری که از سقف این قطار آب چکه می‌کرد و کف قطار را آب فرا گرفته بود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم وضعیت قطار را به نمایش گذاشت و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروندخبرنگار

با سلام و احترام قطار شماره ۶۲۰ تهران به یزد که ساعت ۲۳:۲۵ روز۱۴ اردیبهشت ماه باید حرکت می‌کرد در اتفاقی نادر ساعت ۲۳.۲۰ برای مسافران پیامک تاخیر ۹۰ دقیقه آمد و نهایتا پس از ۲:۳۰ ساعت تاخیر و سردرگمی مسافران؛ قطار حرکت کرد. این تصاویر وضعیت قطار را نشان می‌دهد. لطفا پیگیری کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

تاخیر در حرکت اتوبوس‌های شرکت واحد صدای مسافران برخی از مناطق پایتخت را درآورد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • قطار پنج ستاره به شبکه ریلی همدان اضافه می‌شود
  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • معرفی پایانه های اتوبوسرانی تهران
  • گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم
  • حرکت جالب گاو‌ها هنگام بارش باران در روستای توآباد + فیلم
  • وضعیت کاروان ایران برای پارالمپیک/ ۳۸ سهمیه و مسافران منتظر!
  • طبیعت تماشایی اصفهان در روز‌های بهاری
  • لحظات دلهره‌آور نجات مسافران خودرو از وسط سیل + فیلم