Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@11:31:56 GMT

باید با گزینه اتمی جلوی مهاجران غیر قانونی را گرفت

تاریخ انتشار: ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۸۹۱۶۹۵

باید با گزینه اتمی جلوی مهاجران غیر قانونی را گرفت

رییس جمهور آمریکا بار دیگر مخالفت خود با اعطای موقعیت قانونی به صدها هزار مهاجر بدون مدرک که به عنوان کودک به آمریکا آورده شده اند را ابراز کرده است.

به گزارش ایمنا، دونالد ترامپ در رشته توییت هایی اعلام کرد که جمهوری خواهان باید با «متوسل شدن به گزینه اتمی قوانین شدیدی (علیه مهاجرت غیرقانونی) همین حالا اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» «گزینه اتمی» به رویه ای در سنای آمریکا گفته می شود که در آن اکثریت با یک اکثریت ساده - یعنی ۵۱ رای به جای ۶۰ رای معمول - به طرحی رای می دهد.

رییس جمهور آمریکا از ماه مارس قصد کنار گذاشتن این برنامه را داشت، اما دادگاه ها مانع آن شدند و گفتند اجرای این قانون باید تا زمان رسیدگی به شکایات قانونی ادامه یابد. این برنامه موسوم به «داکا» در دوره باراک اوباما رییس جمهور قبلی آمریکا معرفی شد و به کسانی که در کودکی با بزرگسالان به آمریکا آمده اند اجازه موقتی کار و تحصیل می دهد. این برنامه دیگر متقاضی نمی پذیرد، اما کسانی که از قبل در آن شرکت داشتند می توانند تا زمان ادامه برنامه عضویت در آن را تمدید کنند.

ترامپ در توییت های خود از «کاروان هایی» که به سوی آمریکا می آیند سخن گفت که ظاهرا به بیش از هزار مهاجری اشاره دارد که شبکه خبری فاکس، کانال محبوب ترامپ، روز یکشنبه برنامه ای درباره آنها پخش کرد. گفته می شود که این مهاجران عمدتا هندوراسی که از آزار و جنایات سازمان یافته می گریزند با هم سفر می کنند و قصد دارند خود را از طریق مکزیک به آمریکا برسانند و درخواست پناهندگی کنند.

برنامه داکا (تاخیر در اقدام در مورد مهاجرت در کودکی) تقریبا ۸۰۰ هزار نفر را در برمی گیرد که به «آرزومندان»معروفند، اما ترامپ گفت که شمار فزاینده ای از مهاجران غیرقانونی از این برنامه سوءاستفاده می کنند و مکزیک را به سهل انگاری در امنیت مرزی متهم کرد. او جمهوری خواهان کنگره را ترغیب کرد مصوبه ضدمهاجرت «سفت و سختی» وضع کنند.

به نظر می رسید که او بار دیگر مهاجرت های غیرقانونی به آمریکا را به برنامه داکا نسبت می دهد. او گفت: «خیلی ها وارد می شوند چون می خواهند از برنامه داکا سوءاستفاده کنند و واقعا باید ببینیم... دمکرات ها فرصتی عالی داشتند، اما آن را به باد دادند.»

ترامپ همچنین مکزیک را متهم کرد که برای متوقف کردن عبور مهاجران از مرز «کم کاری کرده یا اصلا کاری نکرده است.» او تهدید کرد که از نفتا (موافقتنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی میان مکزیک، کانادا و آمریکا) خارج شود.

توییت های تازه رییس جمهور آمریکا در خلال مذاکرات پرتنش بر سر پیمان «نفتا» میان دولت او و انریکه پینا نیه تو، رییس جمهور مکزیک، منتشر می شود و در شبکه توییتر با واکنش های متفاوتی روبرو شد.

هوادارانش از او حمایت کردند،  اما جان کیسیک فرماندار جمهوری خواه اوهایو که زمانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود دیروز در توئیتی نوشت: «یک رهبر واقعی امیدوار می ماند و امید می دهد و کودکان بی گناهی را که آمریکا را خانه خود می دانند ناامید نمی کند. یادتان باشد، امروز یکشنبه عید پاک است».

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آمریکا ترامپ توییتر جلوگيري از مهاجرت اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي اصفهان در مسیر امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۱۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد که با جو بایدن، صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024 که با بایدن رقابت می‌کند، گفت که با رئیس جمهوری مثل جو بایدن صلح در خاورمیانه به دست نخواهد آمد.

ترامپ امروز سه‌شنبه هنگام حضور در دادگاه برای رسیدگی به پرونده موسوم به «حق السکوت»، گفت که بایدن بدترین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده آمریکا است.

وی با اشاره به برگزاری اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا، بیان کرد: آنچه در دانشگاه‌های کلمبیا، نیویورک و سایر آنها می‌گذرد، مایه شرمساری است. این واقعاً تقصیر بایدن است. او لحن اشتباهی دارد. او کلمات اشتباهی دارد. نمی‌داند از چه کسی حمایت می‌کند و این یک آشفتگی است.

ترامپ بایدن را به مناظره تلویزیونی فراخواند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • واکنش تایوان به تخصیص بسته کمک‌های مالی جدید آمریکا
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • چرا اورانیوم ۶۰ درصد غنی می کنیم؟ | پاسخ رییس سازمان انرژی اتمی+ فیلم
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است