Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۱۴۶ تروریست وابسته به گروه فیلق الرحمن پس از خروج از شهر دوما در غوطه شرقی، عازم استان ادلب شدند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شامگاه یکشنبه صد‌ها تن از تروریست‌های فیلق الرحمن به همراه خانواده‌های خود از شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی دمشق خارج شدند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که در جریان این عملیات انتقال، ۱۱۴۶ عنصر فیلق الرحمن با ۲۴ اتوبوس، از طریق اردوگاه «الوافدین» از دوما خارج و به ادلب منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هلال احمر سوریه ناظر بر عملیات خروج تروریست‌ها بود و آنان را به ادلب انتقال داد.

بیرون راندن تروریست‌های فیلق الرحمن از شهر دوما درست ۲۴ ساعت پس از آن صورت گرفت که ارتش سوریه اعلام کرد شهرک‌های «زملکا، عربین، عین ترما و جوبر» از وجود تروریست‌ها پاکسازی شده است.

طی هشت روز گذشته بیش از ۴۱ هزار تروریست به همراه خانواده هایشان از غوطه شرقی خارج شده‌اند.

در همین راستا، گفته می‌شود که ارتش سوریه با تروریست‌های جیش الاسلام حاضر در دوما به توافق رسیده است که عناصر این گروه به «جرابلس» منتقل شوند.

قرار است که به وضعیت افرادی که تمایلی به خروج از دوما ندارند، رسیدگی شود و نهاد‌های حکومتی نیز کار خود در این منطقه مجددا آغاز کنند.

بر اساس توافق مذکور، قرار است همه افراد نظامی و غیر نظامی ربوده شده، آزاد و پیکر کسانی که کشته شده‌اند، تحویل داده شود و تروریست‌ها سلاح سنگین خود را به حکومت تحویل دهند.

تن دادن جیش الاسلام به این توافق که بر اساس شروط دولت سوریه است، معلول پیروزی‌های پیاپی نیرو‌های مقاومت در اقصی نقاط غوطه شرقی است. خاصه اینکه ارتش سوریه توانست خطوط امدادرسانی و حمل و نقل تروریست‌ها را قطع کند.

ساکنان دوما طی چند روز گذشته با برگزاری تظاهرات‌های گسترده خواستار خروج عناصر جیش الاسلام از این شهر و آزادسازی افراد ربوده شده بودند؛ چرا که این گروه تروریستی در داخل این شهر همچنان صد‌ها خانواده را گروگان گرفته و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده میکند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۸۹۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنگ بدنه خودرو با روش غوطه وری در استخر (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • رنگ بدنه خودرو با روش غوطه وری در استخر (فیلم)